Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 323 ggr
Woody
0

Bexipop enl ök

Lovade en liten slutrapport om Bexi. Petri har varit mycket nöjd med henne i jobben - senast igår. Fick gå ett lite tuffare då. Pigg o fin. Springer omkring och kvastar i sin bamsestora gräshage. Inga som helst problem att resa. Troligen mycket nära absolut toppform. Huvudsatsningen är dock höst och vinter när hon verkar gå som bäst (och motståndet är lite snällare).Trivs på Valla för det mesta: 1-1-2-0.

Rullade lite sista 100 och gick inte att köra fullt med (bra gjort att ändå springa 10-tempo sista 300 med fjärde spår i ss) senast. Ingen skillnad alls på barfota bak, så skorna på igen nu. 

Vi behöver förstås tur och helst överpace. Men ta med henne om ni väljer att strecka 5-6 kusar.

PS! Läs Petris blogg på Travnet!

Lycka till med streckandet och håll tummarna för att Bexi gör en bra insats!

Woody

Så - med om man kör

Woody
0

Glömde en liten skrytgrej.

Sedan ganska exakt ett år tillbaka har Bexi startat 8 ggr på V75.  Hon har raden 6-2-1-1-3-2-4-3 utan att något av dem är stolopp.

För er som inte minns (oops Woody - det är nog inga i detta eminenta gäng!) ingår två finaler i raden (tredje nu alltså) - Klass 1 (30/12)och Brons (3/2). Klass 1 vann hon efter att Widegren släppt ledningen med Beijing Man (som sen blev frånåkt från v-hålet)  och i Brons var hon tvåa från dödens (Born to Dance slog av henne, Conrads on Line fick stryk från spets).

Vad jag vill med detta? Jo, ni som tror på statistik kanske ska lira lite på plats….

Bertil
0

Tack för bra tips Woody….kanske inget dumt platsspel

mvh
Bertil

Woody
0

Såg nyss på hans hemsida att Thomas Uhrberg faktiskt tippar Bexi etta.  Det var värst. Men han borde ju veta som kört henne ett antal gånger :-)

demon_sid
0

Woody .

Hur skall hon köras spår 7 är inget kanona spår. Blir det laddning framåt eller ?
Risken är ganska stor för att den blir hängandes ?
Gillar hästen men vete tusan var den hamnar ?

MVH Fredda tack för info

Woody
0

Du har helt rätt. Den stora akilleshälen är ju bristande startsnabbhet. Jag är trött på att få henne hängande och sedan backande sista. Å andra sidan: Om Peter kör henne framåt och Mc Kindley (sannolikt) hinner först till dödens  (eller spets rent av om Erik släpper) då blir det Bexi som sitter i dödens. Där trivs hon visserligen och har gjort massor av fina lopp, men motståndet nu är ju tufft som tusan.

Hur hon värmer är väsentligt i sammanhanget. Känns hon lite småhet (sällan numera) vill Peter inte till dödens.

Summa summarum. Jag vet inte och kommer att ta en diskussion med Peter om det efter värmningen. Får jag välja nu så vill jag ha fram henne tidigt trots allt.

Rickard07
0

Tack för info Woody.
Hur är det med Camilla och Fama Currit då?
Hur kommer de köras, form osv.?

Kaitsu
0

Tack för mkt bra info Woody! Lycka till

Bertil
0

Woody, min vän!

Jag har trollat lite med jokersystemet inför morgondagen, men jag får inte in bexi på fem bävrar…övertyga mig ;-)

Tippar att hon blir femma (men helt utan segerchans och därför är hon utanför min rank)

mvh
Bertil

Travel
0

Lovar att vara en av de första att gratulera om hon vinner (hoppas hon blir tvåa :-) Vår häst har ju ingen formrad direkt.

Woody
0

Travel - jag lovar att dyka upp jag också när du står där. Det skulle väl inte vara första gången en till synes formlös häst plötsligt och obegripligt är ett lejon igen. Det som mest talar emot din är att den tjänat så kolossalt lite pengar i jämförelse med min   -:)