V75-2 Umåker 29/4-06
**V75-2. Tvilling.
**2140 V
1 Canpanj - Skoglund H 11361 16,4
2 Earth Lindflower - Nygren P 00131 16,6
3 Full of Feeling - Kihlström Ö 11151 15,7
4 Chaco Bar - Fredriksson G 10110 16,0
5 Hot Salsa - Linderoth P 10021 16,0
6 Francoso - Bergh R 13111 17,1
7 Simb Chester - Kontio J 15011 16,7
8 Petpåtjen - Marklund L 61121 16,5
9 Asabra Bud - Lennartsson P 231d0 16,7
10 Dean Goj - Söderholm K 1d115 16,9
11 Blueforce Arnie - Gustafsson P 12007 15,7
12 Raya - Adielsson E 21455 16,5
Francoso var ute och genrepade senast på Rätvik och imponerad mycket, jag är dock inne på att gardera med Canpanj.
Jag "garnerar" med den ärlige Simb Chester. Undrar hur bra Full Of Feeling är, någon som vet??
mvh
Bertil

Möjligt att Canpanj kan få ledning och får regera runt om. Men det kanske man inte ska vänta sig när Robban kör Francoso ;-)
Robert Bergh tycker att han bästa chans i omgången är Francoso och jag är nog inne på att han har rätt. Läs gärna intervjun med Kanal 75 " Bergh tror på vinst"
Defenitivt är 3 Full of Feeling värd ett streck vid gardering….
Amatörtränad fyraåring från Boden. Han har vunnit sju av fjorton starter i karriären och tagit ytterligare tre placeringar på plats. Är under stadig utveckling och gör här en mycket intressant start. I fjol som treåring var han också tvåa i ett BC-försök bakom Joseph Frontline. 2005 avslutades med tre raka triumfer. Återkom så till ovalen i mars månad inför hemmapubliken. Dummade sig då med galopp från start. Gick därefter ett kanonrace till femteplatsen som lovade mera. Det var Petpåtjen som vann före Kismet F.H. Senast blev det revansch och första årssegern. På Skellefteå tog han då över taktpinnen med ca 1,5 varv kvar till mål. Behövde sedan inte visa allt för att leda runt om och vinna enkelt före Petpåtjen och Anders Catch. Har här fint läge i volten och får nu Örjan där bak för första gången. Strecka
Stort TACK LarsM!!! Världsklass på den repliken!
mvh
Bertil

Happy People med R Kelly underbart gung och en text att ta till sig. Full Feeling passar bra som beskrivning för låten och för hästen har vi fått här ovan. Francoso ställer jag mig lite tveksam till, andra starten för i år och i denna klassen så brukar just andra starten vara den värsta (börjar känna mig tjatig om det
). Simb Chester ett måste och så spetshästen Canpanj. Bortglömd av strecksson blir Raya, men inte av mig.
Raya är bortlottad, har nog ingen möjlighet från bricka tolv. Lise-Lotte, tror du inte på Francoso?

Spår 12 i volt är inte alls dåligt, springspår. Men i auto som 20m på tillägg.
Nej jag tror inte på Francoso av den anledning jag gav men visst om Skoglund ger bort spetsen och övriga lägger sig på rygg 
Så då är du där igen, nöjer dig med sex rätt?

Arras var strålande bra senast och jag blev även imponerad av On Way L som försökte kontra. Räcker det 
Haa, jag ville bara påminna
dig, men allvarligt Robert Bergh har ett enormt flyt just nu och han anser att det bäste vinstchansen på lördag är Francoso.

Jag får sova på saken då
Sov Gott Thomas
Enligt ovan, så skulle jag gärna garnera i loppet, men nu blir detta mitt andra spiklopp och då faller lotten på Francoso men jag räds mina egna funderingar enl. ovan.
mvh
Bertil
Robert om Francoso i TV4: Han är klart förbättrad nu sedan årsstarten och han bör gå ner mot sitt rekord och kanske lite under…..
mvh
Bertil