V75-1 Umåker 29/4-06
V75-1. **Tvilling
**2140 A
1 Salo - Eklöf B 32124 14,1a
2 Gigo Lloyd - Pöllänen R 0521d 14,3a
3 Brian Hebro - Johansson J-O 13dd1 13,8a
4 Sheriff Hornline - Kihlström Ö 426d0 13,4a
5 Robis Ingo - Adielsson E 21333 12,6a
6 Fastprint - Bergh R 03012 13,0a
7 Rulle Boy* - Eriksson U 41051 14,3a
8 Staro True Blue - Hedin L 23441 14,2a
9 Thelsey Boko - Ohlsson U 41150 13,4a
10 Le Garcon Soleil - Lindberg L d1233 14,1a
11 Star Running - Kontio J 34230 13,1a
12 Rekyl Sund - Lindqvist O A 231d1 14,1a
Skit också.. här ströks en tänkbar spik i mina ögon. Då får man ta till plan B, och den är enligt följande.. "Nu eller Aldrig" för nr 10 Le Garcon Soleil(yrvädret). För om han skall vinna inom rikstoton så måste det vara denna gång och med "gammgubben" själv i jollen så minskar ju inte risken för vinst. LGC har provat V7:an sju gånger och som bästa resultat en sjätte placering…men men det är historia nu. Senast var han så ute i Påskägget på Gävle under långfredagen. Mötte där stentuffa kamrater och stod med 20 meters tillägg. Fick fin resa i andra utvändigt och avslutade sedan klart ok till tredjeplatsen bakom Robin Q och Flying Young. Håller sig Le Garcon Soleil i skinnet på nytt och det blir lite fart där framme tror vi att han bara plockar ner dessa kamrater. En chansspik för den tuffe, men ett sunt streck för oss övriga.
En luring är 11 Star Running, detta motståndet passar finfint och blir det bara lite tempo där framme är femåringen med dem till slut. I nuläget bara en femprocentare, Se upp !
Varning för formtoppade Sheriff Hornline som vann detta lopp förra året. Han har siktat på denna start en längre tid

Det förhatliga spåret 10 isch men jag håller med dig Lars "Solpojken" är intressant och visst har han väl visat sig som bäst bakifrån. Har även en mycket bra startrygg i Brian Hebro. Även han känns klart streckvärd och släpp nu inte till Fastprint. Salo kommer nog även han att glida in på kupongen men Sheriff H kommer inte med, han vill inte vinna. Avslutningsvis enda tjejen i gänget Thelsye Boko bara sååå intressant på strecken.

Jag tror att 3 Brian Hebro tar spets och där blir han svårtuggad idag. Annars ett rätt svårlöst lopp med flera "möjliga" kandidater.
En bra kantboll är Rulle Boy som har bra form och vann plättlätt senast.