V75-7 Umåker 29/4-06
**V75-7. DD-2. Tvilling
**2640 A
1 Alandias Hälge - Eriksson J 20d11 13,2a
2 Haark - Svensson C 16501 15,5
3 Lord Leber - Osterling S H 1131d 16,1a
4 D.J.Seabrook - Bergh R 25132 15,6a
5 What a Topgun - Lindqvist O A 40151 14,3a
6 Anton S.R. - Östman J 14103 15,4a
7 It's Enough - Adielsson E 11160 15,7a
8 Chip Tory - Eklöf B 11331 15,0a
9 Smiler - Gustafsson P 1d200 14,8a
10 Euro Victory - Pöllänen R 31621 15,5a
11 Goldfish - Kontio J 12023 13,8a
12 Heavy Dew - Redén D 72d13 15,1a
Här är jag inne på Nr8 Chip Tory med Eklöf "där bak"….
8 Chip Tory duger i klassen. Han har gjort fem starter i år, vunnit tre av dessa och tagit två andrapris. Han hemförde ett Klass II försök på hemmaplan i januari månad efter en stark slutrunda. Vann då till slut mycket enkelt före Blueforce Arnie och Iffy. Följde upp detta med att vara trea i Klass II finalen. Var där bortlottad med ett tolftespår bakom bilen. Gick i alla fall en jättebra avslutning och hade bara Kasparaitis och Super Qui före i mål. Var sedan något blekare i ett vanligt lopp hemma på Bergsåker i mitten av mars månad där han blev trea. Visade formförbättring senast på Dannero. Efter bra avslutning vann han då före Hercules Garbo och Markus Emm. Trots läget ett mycket tidigt streck
Själv tror jag mycket på tröga Haark som visade upp en annan sida senast barfota. Han är distansgynnad och där den stora favoriten D.J Seabrook inte har startat på 1och 1/2 månad då är Haark mitt förstaval i loppet

Jag sällar mig till Lars resonemang här avseende Chip Tory. Men har ni redan glömt Heavy Dew 
Ja, håller med dig Lise-Lotte, han ska med på lappen då spåret inte spelar någon roll då han ändå tappar från start.
Glöm inte 1.Alandias helge!!!
mvh
Bertil
Rätt och riktigt Bertil, honom hade jag glömt. Han har ju slagit både Super Bar och Step In i de två senaste st arterna.
Kanske lite för lång distans, men om man "garnerar" kan han vara en trevlig krydda i anrättningen.
mvh
Bertil

Ett intressant långlopp med flera kandidater. 4 D.J. Seabrook blir favorit och har V75 erfarenhet och bra läge. Robban sa igår på Vinnare V65 att man skulle spika Francoso och se till att ha med D.J Seabrook om man vill ha 7 rätt. Kan hända han har rätt, men jag tror vinnaren kommer från bricka 12, Heavy Dew. Han var lysande senast och Daniel Redén har själv otrolig form och självförtroende efter flera bra insatser även på V75. Eftersom han är långsam från start spelar inte spåret så stor roll även om det inte heller gynnar ;-) Men långspurten blir tuff att stå emot och distansen en fördel.
Värst emot i övrigt är väl 2 Haark (om han klarar resan med sin ponnykompis), 5 What A Topgun som siktat på detta loppet, 8 Chip Tory som står maximalt bra inne pegnamässigt och trivs på distansen samt 3 Lord Leber som kan vara en rysare.
En annan häst som dock visat sämre form de senaste starterna är 9 Smiler. Han var ju fullständigt grym i dödens den 21/1 som 2:a på Bergsåkers vinterbana. Han är dock stänkrädd och gillar inte att gå bakom andra hästar så läget är uselt. Om han skulle lyckas hitta fram till dödens utan alltför mycket strul så kan han dock välta många system idag.