V75-3 Umåker 29/4-06
V75-3. V3-1. Tvilling2140 A
1 Bean Streep - Söderkvist S 33011 11,0a
2 Jademack Ås - Holmsten P-Å 31031 12,1a
3 Maximilian O.C. - Kontio J 1d353 11,6a
4 General du Lupin* - Kihlström Ö 12305 10,8a
5 Shogun Wind - Eklöf B 43051 12,9a
6 Joker Brick - Lennartsson P 52120 12,8a
7 Hot Tub - Lindberg L 11420 13,4a
8 Citation* - Adielsson E 21131 10,0a
9 Kipketer Zon - Ohlsson U 61421 13,2a
10 Picture Ås - Jansson T 33143 11,8a
Lasse Lindberg bakom Hot Tub, det blir mycket intressant. Han galopperade ju direkt i Olympiatravet så formen är ett frågetecken. Citation kan bli den som utmanar och Bean Streep kommer att leda länge, men hållar han mot detta motstånd
Ja du Bertil, Kan du undvika att spika hot Tub med en sådan superkusk :-))
Spika kanske är mycket begärt. det finns ju några spetskandidater innanför. men med på bongen ska han nu när han har Sveriges trevligaste körsven i vaggan.
mvh
Bertil
Kan vara ett 2-hästars lås(Citation, Tuben) men jag tror mig se en annan vinnare och en storfidus som gjorde det bra i Olympiatravet. Om Örjan väljer att sätta sig tidigt dödens med Generalen tror jag att han bevakar/reglerar detta lopp in i mål. Örjan, för en gångs skull AGERA… glöm "gubben i lådan" styrningen…

Tuben galopperade visserligen näst senast också med en strålande upphämtning. Nu senast så var det racerbalans för första gången men upphämtningen till övriga ger stjärna. Klart intressant även denna gången förstås, jag gillar hästen skarpt. Lindberg mycket duktig kusk men är väl inte delat så säker på detta som något plus dock bakom HT.
Garderar loppet med Generalen som man aldrig kan vara säker på om gubben känner för det och är ju "titelförsvarare". Maximillian närmar sig seger och spåret hjälper till. Bean Streep kan ju få för sig att hålla hela vägen. Citation nja jag vet inte, spåret är ingen höjdare och visst årsdebuten var ju bra men motståndet det tuffaste nu. Sparar nog det strecket.
Glöm inte Citation, detta kan var hans genombrott
Glöm inte Citation som är min förstahäst i loppet, detta kan vara hans genombrottsår i eliten
- Normalt så brukar ju de som tillhört kulltoppen som fyraåringar även duga bra i eliten som femåringar. Nu är ju det här en amerikansk häst, men jag tycker att han har utvecklats och har förhoppningar om att han ska duga. Men det visar sig efter några starter om han är redo för större uppgifter, säger Stig H till kanal 75. Läs hela intervjun i artikeln "Intressant helg för Stig H"

Jag vill nog se honom mot dessa innan jag lägger streck där och omgången känns vansklig så strecken behövs både här å där
Jag resonerar aldrig så, då missar man tåget, det gäller att satsa på de som är på väg upp, innan det är för sent, så spelar jag.

Visst är det så att satsa på dem som är på väg upp men spåret, bara 1 lopp i år, lång resa och mycket tuffare konkurrenter känns inte värt det.

För många negativa faktorer och så imponerad har jag ännu inte blivit av honom trots sina 1:or i raden.
Nå vi resonerar olika , jag satsar friskt på att Citation kommer att bli etablerad i eliten i år, och han möter inga odjur denna gång.
avd.3…v-75….leder från start ettan,mycket svårtfångad med ev. barnfåtakörning+jörgen …! 9:an minst på plats,kanske vinner..?
Välkommen Osmo! Visst kommer Bean Streep att leda länge, men klarrar han av detta sällskap. Jag vidhåller att Citation kommer att vinna om inte Hot Tub hittar en ny växel med nestor Lidberg i sulkyn
Allt är till Lasse,jag gömmer alldrig Napoleon Gutia och Lasse..! detta två omgångar i v-75:an året var 1998. men jag är analytiskt person o.s.v….o.s.v
Jag har detta lopp klart för mig och där finns Hot Tub, Citation, Maximilian och Generalen som jag tror kan bubbla. Den som "garnerar" tror jag gör klokt i att tidigt strecka Citation.
mvh
Bertil

Här har jag bestämt mig för att spika Tuben. Jag har en magkänsla för att han får överta ledningen och sedan kör han in i mål. 7 Hot Tub kördes barfota senast och det var kanske ovant och kanske kan ha orsakat startgaloppen även om varken Åke eller Marcus vet säkert varför han hoppade. Nu går han åter med skor. 8 Citation har visat att han har bra form redan nu med en fin årspremiär på 1.13,7, men jag tror att Hot Tub är tuffare och det kommer att avgöra loppet. Det finns fler om favoriterna skulle göra bort sig, men jag tror ingen annan vinner på egen kraft.