V75-1 Bollnäs 6/10-07
V75-1 V5-3 Tvilling. Auto.
2140
1 Garantido - Olsson D 03603 12,4a
2 Baron Rols - Lennartsson P 02d10 12,2a
3 Klöver Kung - Ohlsson U 55010 13,1a
4 Arnie Sensation - Kihlström Ö 005d0 12,0a
5 Across the Lines - Adielsson E 51256 13,1a
6 Finish First - Jansson T d3010 12,0a
7 Optimus Sund - Larsson F B 5040d 12,1a
8 Timjans Kap - Eklöf B 23520 13,2a
9 Orchidee d'Aunou - Bergh R 01453 12,6a
10 Royal Winner - Goop B 63405 12,0a
11 Quick Rose - Lindberg L 46545 11,8a
12 What a Man - Frick J 22044 11,6a
Klöver Kung har ju läge igen för spets, därifrån förlorar han ju inte

1 # Missa den helt den var med….
JA du skall Uffe o Lura spelarna som lär göra Across eller B Rols till favorit…
Lurigt lopp som vanligt i Silver..

1 # Missa den helt den var med….
JA du skall Uffe o Lura spelarna som lär göra Across eller B Rols till favorit…
Lurigt lopp som vanligt i Silver..
Ta med Baronen…på G…

2 inlägg hur kunde det bli så ?

#5, För hetsig på "Publicera Kommentar" knappen ;-)
KLÖVER KUNG klar första häst före ACROSS THE LINES men glöm inte ORCHIDEE D` AUNOU som jag tycker gjorde ett riktigt bra lopp senast mot lättare motstånd men gick bra till slut

OM det är silver är det en sjuk sak de sista 9 av 11 loppen om man räknar med Unions loppet har nr 2 eller 5 vunnit silver kolla vilka hästar det är….

härligt att kuna börja med en spik även denna omgång av V7.
Uffe och Klöver Kung blir mitt första och enda streck i denna avd.
Börjar nog med att spika Baron rols, bra spetschans är därifrån förlorar han troligen inte(även om det inte är toppform), möjligt att en across the lines i toppform kan vinna från dödens.
Annars är across the lines mycket tidig, gör väl sällan 2 så dåliga lopp i rad?
Pass upp för royal winner som såg LYSANDE ut som fastlåst i v75 senast och verkligen har toppform.
Men nog borde Baronen ha en toppchans i detta loppet tycker jag.

Baronen hade halsinfektion (igen) i den senaste starten, därför har han fått ta igen sig lite. Bra läge men kommer troligtvis inte vara på topp.
Orchidee D'Aunou gick en fenomenal tid senast som 3:a, men har haft svårt att få till det i silverloppen tidigare.
men Hanna, hur bra/dålig är formen? detta gänget besegrar han troligen utan toppform, räcker väl att den är på 80-90% tror jag. Spets borde han ta om han laddas…….
orchidee fick en maxresa senast, måste nog bevisa lite mer mot bättre hästar innan man kan tro på henne.

Vad hände med Across The Lines sist?…. Sjuk?… Någon som vet?

nog kommer väl Klöver Kung sig förbi Baronen i detta lopp och därifrån har jag svårt att se han förlora. eller??
välkommen tillbax Nijo. inte sett dig på ett bra tag. -:)

#8, Haha :D Det var bl.a. Euro Staro Crown, Sj's Gold, Baron Rols, Across The Lines….

Rickard K KUNG till smaskiga odds glömde du visst nämna…
Spik KLÖVER KUNG!

Across The Lines har väl gått de 5 senaste loppen i dödens(nej jag vet inte, men han har i alla fall ofta gått i den positionen på slutet), jag skulle också tröttna då. :P
across the lines hade väl helt enkelt en dålig dag(resa på 100mil), men fungerar han så har han ju visat att han kan krossa tex klöver kung från dödens, eller har alla redan glömt det loppet????
Men jag tror inte att klöver kung kan ta 1 längd på Baron Rols om den laddas från start och jag tycker även att Baron Rols är en mycket bättre häst på alla sätt och viss.
Men visst kommer väl Klöver kung dra på sig mycket streck, kan väl vinna om det blir spets. Men jag är inte särskilt imponerad av denna häst och han är helt för beroende av just ledningen och bestämma lite, samtidigt har han visat vart hans kapacitet finns och den är under hästar som Baron rols och across the lines till exempel.
Blir det bara lite tempo på loppet så är finish first och royal winner livsfarliga till slut.
Men det är ett intressant lopp med flera tänkbara loppscenarion och vinnare………….
Den som spikar KK på bekostnad av BR kan mycket väl sitta rökt ;-)
Men vi spelar ju som vi spelar, hehehe…men jag är ytterst enig med #4
mvh
Bertil
#19 haha Klöver bara blåser förbi riktigt snabb första metrarna..
det är Baron Rols också kan jag lova.
Skillnaden är väl att Baron Rols kan vinna detta loppet med nästan alla möjliga loppscenarion då det är en mycket bättre häst än klöver kung,,,,klöver kung kan enbart vinna detta loppet om spets och bestämma lite, eller hoppas på att de bästa hästarna har en dålig dag vilket har inträffat vid hans 2 senaste segrar tycker jag.
klöver kung är väldigt begränsad rent kapacitetmässigt och vinner inte detta loppet om hästar som Baron Rols eller across the lines har en bra dag, det är något vi har fått se tidigare också. (across the lines hade en dålig dag senast som stor favorit)
Om klöver kung lyckas spetsa så är nog risken ganska stor att det blir tempo då det finns starka hästar i form av across the lines, orchidee och garantido(om han kommer ut),,,det gynnar finish first, royal winner och baron rols.

lägg även till att när Klöver Kung senast torskade från spets så vart han sjuk. bara en notis!
på lördag får vi svaret…kanske vinner Finish First….;-)
mvh
Bertil
brutalen, där har du fel,,,,senast klöver kung förlorade i spets var mot across the lines och då var han ABSOLUT INTE sjuk,,,Uffe klargjorde ganska klart att hästen blev besegrad av en bättre häst helt enkelt och kanske han hade en lite sämre dag.
Senast klöver kung möte across the lines så stod across the lines i 1.8ggr pengarna och klöver kung i 11ggr,,,det säger det mesta, eller det säger allt rättare sagt om vilken häst som är bäst.
Hur ofta gör Hans adielssons hästar 2 dåliga lopp i rad? tror nog jag aldrig sett det och därför utgår jag från att across the lines kommer att prestera bra igen.
jaja, vi får se på lördag vem som vinner, kan blir klöver kung och då kommer jag att åka i avd 1 kan jag säga. Bara till att bryta ihopp och komma igen om det blir så.

Nijo om nu folk vill spika K Kung låt dem då göra det. Den är ofta underskattad av spelarna och i spets biter den ifrån sig bra. Men Acrosse slog den på hagmyren från dödens.
varför skulle dem inte få spika klöver kung? ett forum handlar om att diskutera och argumentera för sin åsikt, så har jag missat något eller har bara folk glömt hur det går till och nöjer sig med att skrika ut en "klar vinnare" baserat på inget alls eller i detta fallet att han ska få spets. För att spetsa inte klöver kung så är han väl totalt chanslös?
Nah, jag blir förvånad om klöver kung kan ta 1 längd på Baron Rols, han är riktigt snabb ut.
Till skillnad mot dig Demon_sid så tycker jag att klöver kung ofta är överskattad då han enbart har vunnit lopp från spets och ha fått bestämma i låg fart första varvet……..

Klöver Kung är tro fan underksttad, annars vinner man inte till 7-12ggr pengarna varje gång i princip.
Förmodligen veckans bank.
senast jag kollade så var 7 av 14 varannan gång(inte "varje gång i princip", och det finns väl en anledning till varför hästen i stort sätt aldrig blir spelad särskilt hårt…….att han är beroende av ledning och bestämma i lågt tempo första varvet, samtidigt har han visat vart hans begränsningar finns då han blivit nedplockad av bättre hästar.
kommer strecka en 5,6 hästar på stora systemet och där finns inte klöver kung med, så om det är en bank så ligger jag dåligt till. Men förlorar han så hoppas jag verkligen att du tar tillbaka dina stora ord rickard, för att "veckans bank" är verkligen stora ord.
ska bli intressant att se loppet på lördag, någon kommer i alla fall få bita i det sura äpplet direkt, jag antar ju då att du spikar "veckans bank" rickard……..

#29, Tar man inte med Klöver Kung på 5,6 hästar är man oseriös. Såvida man inte han världens toksystem men det kommer inte du ha.
Han växer ju något fruktansvärt i spets och vem skall hålla tempot uppe? Finns många bud, men tror att det blir i sådant tempo som KK behärskar.
Svar på frågan om jag spikar, NEJ självklart inte, varför inte det då?!
Jag spelar inte skitomgångar i norrland när det är Åby och en förmodligen kostsam helg nästa vecka med en underbar Riva Del Sole i STO-SM, det är då jag älskar travet, när jag är på plats, när det är bra hästar, när man känner till alla!
Förlorar han så hade jag fel, men vinner han kan ju du verkligen ta en paus ;-)
mycket kan jag vara men oseriös är jag absolut inte. på mitt system kommer jag att ha baron rols, across the lines, royal winner, finish first och orchidee/garantido. Med den rankingen också om du vill veta…….
Med minsta tur med positioner och tempo så kommer royal winner bli livsfarlig, den hästen står på tur för seger och såg ut som en rund miljon senast.

#31, Om en häst som förlorat en enda gång ifrån spets har drömläge att nå spets, då är man oseriös om man plockar bort denne.
En häst som aldrig vinner kan inte vara livsfarlig.
Men Rickard, jag har ju sagt att jag inte tror att klöver kung spetsar, den tar Baron Rols!
sedan är ju alla segrar relativt till vilka förutsättningar det har varit med tempo och motstånd. Visst har han besegrat bra hästar, men han har fått bestämma i låg fart på grund av att dem har kört mot varandra och inte tyckt att klöver kung är något hot. Jag tror knappast att han vinner om han mot all förmodan lyckas ta spets, på grund av att han inte kommer att få bestämma i låg fart under första varvet…….
jag är 100% seriös i mitt spelande! i min värld är det precis lika oseriöst att utnämna klöver kung till "veckans bank" och att spika han……
detta är vad jag tror och hur jag kommer tippa, slutpratat!
Kalla inte andras Tips för oseriösa, det gäller på Nijo och Rickard
mvh/Thomas
gäller på vem? håll tyst istället för att kritisera mig när alla klart och tydligt kan se vem som kallade mina tips för oseriösa. Har du några problem med att jag försvarar min åsikt och tippande genom att ge tillbaka med samma ordspråk så ta det med mig privat!
detta är bara löjligt och inget annat!
Men, det var ju Brutalen som föreslog Spik på Klöver Kung, kalla inte hans tips för oseriöst!
men det är ok att kalla mitt tips för oseriöst?
det jag skrev var enbart ett försvarstal mot rickard och det var VÄLDIGT klart!