Konstig marknadsföring?! (ATG)
Satt och kikade TV förut och då kommer en ATG reklam upp på rutan, budskapet är att man skall köpa Harrys superpåse på onsdagar. Lite senare berättar man att det är vinst i varannan påse.
Vad klassificerar de som vinst? Att man får något tillbaka eller att man får mer än påsens pris tillbaka?
Sen om det är att det är att man får tillbaka mer än påsens pris kan det ju aldrig vara emr än TVÅ påsars pris? För då skulle man ju kunna köpa MASSOR av påsar och då bör det vara vinst på ungefär varannan…?
Hmmm.
EDIT: Sorry för dålig meningsuppbyggnad, hjärnan hänger inte med såhär dags.
Jag hörde också den reklamenoch precis som du, så hajade jag till.
Köper man ett stort antal påsar säg 100st, precis som du också är inne på, så bör det med ATG:s "garanti" vara ett bra sätt att försörja sig på…jag tror inte det…däremot tror jag att reklamen är vilseledande!
mvh
Bertil

#1, Ja det låter i alla fall vääääldigt enkelt att gå +…..!

Uträkningen bygger förmodligen på hur mycket utdelning det blivit delat med antalet påsar …. dvs kan de vara en miljon vinst på 2-3 påsar o ingen vinst på resten av alla 100.000 påsar!
Så gör de vinst beräkningen på triss iaf när de säger det är vinst på var 4:e lott… man vinner inte bara för att man köper 4 lotter

#3, Jo klart att det kan…. Angående trissen så NEJ men, beror också på vad de menar, vinst över lottens kostnad (minst 50:-) eller alla 4x25 = minst 200…
man måste räkna bort lottkostnaden innan man kan tala om vinst….annars skulle alla svenska företag visa vinst…även om de så bara lyckas sälja en femöreskola.
Näää, det gäller att kunna räkna!
mvh
Bertil

#5, Mm tänkte väl det…