V75-2 Bollnäs 6/10-07
**
V75-2 V5-4 Tvilling.
2640:
**
1 Chakir - Nygren P 11100 15,5
2 Top Disguise - Lundberg P 14021 14,4
3 Inte Illa - Karner M 20510 15,0
4 Gerry Brando - Lindmark M 2263k 14,4
5 Dunder Kap - Ohlsson U 21043 15,0
6 Sunhill's Columbus - Larsson F B 13030 16,7
7 L.C.Crown - Lennartsson P 14100 15,2
8 Janitor - Goop B 11014 16,3
9 Gordonia Dag - Kihlström Ö 40215 16,0
10 Aces Jollybob - Widell K 05011 15,2
11 Officer Blågul - Bergh R 03010 16,6
12 More Sea - Jansson T 42114 14,9

Är inte nr 10 en stark rackare eller har jag helt fel.
Dunder kap med Olsson ?
Top Disguse borde det väl vara dags för snart.

Top Disguise med Petter L har mkt goda segerchanser i detta lopp. Senaste loppet i Boden plockade han ner finska tophästen Splendid Hill. spetsade senast och var rätt så överlägesen över mål med 3 längder ner till redan nämnda Splendid Hill.
du kanske borde lägga till saker som att top disguise fick överta spets efter ca: 200-400m helt gratis utan att lägga några krafter på det, samtidigt backades splendid hill sist från spår 1 och gick från 6.e ytter till dödens för att vandra där hela loppet och såg ändå segerfarlig ut i sista sväng.
Top disguise plockade INTE ner splendid hill, han vann enbart pga han fick ett MYCKET bättre lopp och inget annat.
Nu är det helt annat motstånd och top disguise får med stor sannolikhet inte överta spets här, sedan ska det mycket till för att han ska kunna vinna, en platchans och inget mer med tanke på motståndet.
Aces jollybob, är stark på det sätt att han klarar långa distanser och kan gå lirte i spåren, men framförallt är hästen speedig, dock varit borta en tid nu?
Om L.C Crown lyckas spetsa så är det en mycket bra segerchans, finns väldigt bra kapacitet i hästen. Annars är gordonia dag en riktigt bra häst också, härdad mot bra hästar under lång tid och besitter riktigt bra styrka.
Janitor med lucka också?

Omgången ser spelvärd ut faktiskt. När jag hörde såg Bollnäs igår då slog jag bakut , men den ser kul ut…
Örjan brukar trivas här uppe…….

kan hända, men Petter har bra form på hästen och han är härdad i V7 sedan tidigare. lägg därtill att hästen travade en låg 13-tid sista 1k över 2640m. vilket är rätt så bra för klassen.
kusk och häst har bra form: ++

More Sea - dåligt läge men mycket bra form. Gick bra efter galopp senast och före dess två imponerande segrar i Torbjörns regi.
Top Disguise till spets *??
Top disguise är inte i närheten av spets här, hamnar väl 3.e eller 4.e utvändigt troligen. Visst gick han en bra tid senast och ingen kan ta ifrån honom att han gjorde ett bra lopp, men nu är det helt andra hästar och helt andra förutsättningar vilket är viktigt att tänka på. SJälvklart kan han vinna med klaff…………
Intressant bud annars är Officer blågul som värmde dunderfint och gjorde ett bra lopp i ledningen för 2 starter sedan,,,,Bergh kanske gör en "klassisk" svepning och lyckas plocka ledningen efter en 700m?
ett lopp med många tänkbara vinnare tycker jag
missa inte "inte illa"nu….hon har sjukt bra form för dagen. Har nog aldrig varit bättre, hade varit giftig utan jättegungan på F. I den formen som hon är nu så kan hon helt klart skrälla här…tex janitor har hon slagit förut. Men det är som att hon hittat en växel till nu… blir ju knappt streckad när markus kör själv. Hade björn valt henne före janitor hade hon väl varit 35% are?
jo, men Björn valde väl Janitor av en särskild orsak,,,,,,det är en bättre häst med bättre vinstchans jämfört med Inte Illa……..Brukar vara svårt för ston mot hingstar också……
för att goop har blivit tillfrågad antar jag???
Är Inte Illa spetsaktuell i detta loppet?????
Ja, han var tillfrågad. Han hade lovat att köra "about a boy" men ville hellre köra inte illa så han skulle försöka ordna det…sen blev inte den anmäld ens..vet inte varför. Tror inte han hade valt janitor före inte illa om han vetat om spåren…hon är knappast spetsaktuell, hade möjligen kunnat vara det om björn kört. Men hon är stenhård så löser det sig och blir lite överpace så är hon absolut inte borta..kan garanterat en låg 15-tid på distansen.
Sen vet jag ju från dina tidigare inlägg att du tycker att hon inte är bra…men där är du ute och cyklar. Tror det beror på att du sett henne i skåne när pierre hade henne…visst fick hon det serverat på solänget, men hon vann plätt-lätt också…och gick riktigt fort sista 200. På färjestad var hon MINST lika bra…vet inte om du såg hur mycket hon tappade på G, men hade säkert gått en låg 14 tid annars, kanske tom en hög 13 tid. Formen är som sagt bättre än någonsin…det som kan vara minus är bollnäs bana. Går det inte att köra barfota blir det väldigt svårt…
troligen är det pga jag har sett henne i skåne och då var det en riktig skithäst som inte ens gick att starta i volt då hon är väldigt svår av sig.
Trots att hon fick allt serverat senast så var hon bättre än jag trodde får jag erkänna, aldrig varit någon speedig häst, lever väl mest på sin styrka?
Men det lutar åt helgardering i detta loppet och då kommer Inte Illa med på systemet, en rolig skräll hoppas jag. Tycker även om att spela amatörkuskar som ofta blir väldigt underskattade och dåligt spelade.
känns det inte som att More sea håller på att bli överstreckad och en lite väl stor favorit? Jag är tveksam på om hästen ens är bäst i detta loppet då han inte gjort något märkvärdigt egentligen(2 spetsvinster?). I vilket fall så är det spår 12 och v75 nu………….
eller är jag ute och cyklar???

FT spikade denne…
Men är nog inne på din linje. Kan vinna men absolut ingen självklar favorit.
Ja, nog är styrkan hennes vapen. Men hon kan gå en längre tung speed också…behöver dock en bit innan hon får upp farten. Men blev också överraskad av hur fort hon kunde gå till slut på solänget…evita pil som ju är speedig och fick smygresa tappade ju sista biten mot inte illa fast hon sprang så fort hon kunde. Men visst känns det långsökt att man ska få en tredje V75 vinst till stallet i år…fast janitor har hon slagit förut och more sea tror jag att hon rår på också i dagens form med tanke på att hon har bättre läge.
Nijo, jag har försökt luska i vem som kan spetsa…men jag finner inte någon riktig raket i främre ledet…gör du?
Inte Illa kanske, kanske inte…känns inte självklar spetsare…
mvh
Bertil
inte illa är väldigt dålig ut i voltstart, spetsar knappast,
ser väl ut som att springspåren gör upp om det, L.C Crown har galopperat 2 elr 3 ggr från just springspår och är osäker.
Skulle nog gissa på att fredde sitter i spets efter ett tag med sunhills c,,,,,,
den som tar spets tror jag har en ganska bra segerchans faktiskt, sedan skulle jag väl tro att Bergh sänder tidigt och försöker lura ledaren, annars blir det dödens.
Tack för svar! Här ska man ha några streck…helt klart!
Jag har bara 12-5-8 just nu så det blir nog någon bäver till…
mvh
Bertil