Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1159 ggr
ThomasH
0

V75-3 Bollnäs 6/10-07

**

V75-3 V5-5 V3-1 Tvilling. Auto.
2140:

**

1 Persos Yankee* - Adielsson E 22312 10,2a
2 Acclaim - Eriksson H 02053 11,5a
3 First Wise As - Frick J 33301 12,4a
4 Yorktown Gunner - Goop B 32203 11,3a
5 Giant Superman - Larsson F B 51121 10,4a
6 Arnie Somolli - Kihlström Ö 11620 11,4a
7 King One - Eriksson S 20551 12,2a
8 Amour Ami* - Bergh R d0101 11,0a
9 Zoccer Wadd - Sundberg H-O 30110 11,7a

demon_sid
0

Giant Superman ?
Tur veckan är lång…Räcka ut tungan

ThomasH
0

Ja, i den härliga rättmätiga form som Giant Superman har nu så har vi här veckans bank, om nu hovarna håller för ytterligare en barfota körning

ina-scot
0

Tror inte så mycket på GIANT SUPERMAN tur segrar på slutet får dödens, YORKTOWN GUNNER tar spets på två steg suttit fast i många starter körs kanske i spets denna gång + ACCLIAM spurtade grymt senast bra läge direkt

ThomasH
0

Tycker du verkligen att segern i Åbys stora pris var tursamt?

ina-scot
0

#4 Ja lite, rygglopp i båda loppen fullfart sista 200 hoppas han får lite mothugg nu inte så tuff tillslut då

ThomasH
0

Ja, men jag bara undrar vem som du ser i detta trötta gäng som kan ge honom det mothugget?

Nijo
0

kul lopp, tyckte att yorktown gunner var enorm senast! men lyckas han snuva persos yankee på spets? om det lyckas är han mycket segerfarlig.

Trots spåret är jag mycket svag för amour ami, är väl en blivande elithäst som kan gå långt och är kanske tillräckligt braatt vinna från dödens?

tycker att det är svårt att veta vart man har Giant superman, visst var han mycket bra senast, men det är lite som ina-scot sade att han fick mycket serverat. Klarar han av att vinna detta via den tunga vägen i dödens eller att gå först i 3.e spår?

demon_sid
0

Japps ina och Nijo därför jag skrev tur veckan är lång….

Rickard07
0

Aftonbladet rankade Yorktown Gunner näst sist, endast Arnie Somolli bakom… Om Yorktown Gunner torskar mot alla utom denna/ eller sist i mål och den är frisk och felfri ska jag INTE söka jobb på AB. Men annars gör jag det :)

Travel
0

tur seger att köra 1.05.5 sista fyra hundra i tredje heatet för dagen och att vara etta och tvåa i de övriga heaten, tycker nog att det är andra hästar som haft mer tur än så!? Jag själv får nog säga att hästen bara var bäst och om någon annan var i närheten senast så var det fransmannen. Skall krossa detta gäng om hovarna håller. För mig är det bara hovarna emot.

Nijo
0

men travel ås, det har vi hört förr och då har giant superman inte klarat av att göra något själv i loppet och vikit ner sig från dödens. Han har förlorat mot sämre hästar än detta…………

Jag gillar giant superman mycket som häst, men han har tyvärr visat att han kräver hårt tempo och ryggar för att kunna vinna,,,,,ser inte ut att bli något av det här.  Sedan finns det väl risk för att giant superman får allt serverat då dem ger ledningen till han, men är verkligen motståndet så mesigt?

Fredde har alltid samma ursäkt när Giant superman förlorar, det är antingen att tempot inte var tillräckligt högt eller att han inte fick sina ryggar till uploppet som han behöver.

Trots detta kommer jag troligen att ranka upp Giant superman som A häst och lägga till yorktown gunner+amour ami bakom med sämre rank.

Travel
0

Jo men att säga att det var turlopp tycker jag är ett hån. Hästen var grym senast.

Rickard07
0

#12, I'm with you.

ina-scot
0

#12 Vill inte vara taskig men på vilket sätt var han grym?  fick allt kört i halsen

Rickard07
0

#14, Han var inte långt efter som 2:a i heat 2, då fick han tugga lite i spåren. Toppinsats såklart.

ina-scot
0

#15 Hade åke dragit i rätt snöre så hade det inte blivit något 3e heat + med dom resorna som GIANT SUPERMANN fått så hade till och med ACCLIAM vunnit Åby stora pris

GIANT SUPERMANN blir säkert 75-80% på strecken klart över streckad kan aldrig komma till spets här PERSOS YANKEE eller YOURTOWN GUNNER är snabbast, fördel den sist nämda och dom släpper inte, favorit i fara.se upp med ACCLIAM GRYM spurt senast

Nijo
0

för en gång skull så håller jag faktiskt med Ina-scot, till skillnad från att jag tror att motståndarna kanske lägger sig på rygg och ger giant superman spets.

Visst får man säga att Giant superman var bra i åbergs stora pris, men jag tror samtidigt att nästan alla andra hästar i loppet hade kunnat vinna med samma löpningförlopp då han fick ryggar fram till sista 100? i alla 3 heaten.

Giant superman är en medhängare av världsklass och kan hänga med i precis alla tempon och vinna med fritt sista 100 mot i stort sätt alla hästar. Men det är väl även hans svaga sida då han troligen inte hanterar sämre motstånd i lägre tempon och måste göra mer själv.

Det är i alla fall min teori,,, Svaret får vi se på lördag(såvidare han inte blir släppt till spets eftersom då är han skyldig att vinna loppet)

brutalaccent
0

sitter bara o tänker tillbax till Persos Yankee´s tidigare lopp från spår ett (nämligen 061028 & 071118) när han faktist var en riktigt strulputte som tog till en galopp o fegade ur när det gick riktigt snabbt i spetskörningen. kan detta tänkas hända på lördag. i så fall ter det sig väldigt enkelt att Yorktown G tar täten i detta lopp.

släpper då Björn G?? (vilket jag tror att han gör) täten med sin häst o låter Giganten överta. isåfall borde detta lopp vara över. vem är det som kommer att sätta upp tempo på loppet i detta gäng?? det enda som klarar av det idag är nog Amour Ami eller Zoccer Wadd. o då kommer det öppna upp för spurtstarka kort så som Acclaim t.ex

Nijo
0

brutalen, om Giant superman får spets så kan jag garantera till 90% att INGEN kommer att sätta sig i dödens och sätta upp tempot.

Tror nog att acclaim är just chanslös i detta lopp på grund av att det inte kommer att bli tempo…..

nah,,,det blir väl att man spikar g.superman av ren feghet då han troligen får överta just spets och sedan måste han vara sjuk för att förlora.  Skulle dock vara intressant om goop väljer att köra i  spets,,,,men faktorer som att det är 2140m och hästen bara är 4 år talar mot……..dock får Goop hjärnsläpp ganska ofta nuförtiden.

jaja, vi får se om det blir någon tävling om 1.a priset eller inte….

ZenoX
0

Seriöst asså, man kan ju inte säga att det var tur att Giant Superman Vann åby stora.. 121 det är rätt bra mot sånt motstånd,

Rickard07
0

Omgångens mest underskattade? YORKTOWN GUNNER.

brutalaccent
0

även fast ingen sätter upp tempo så spånade jag mest på vem som kan vara aktuell för att göra det. ärdet tidigare nämnda Amour Ami eller Zoccer W??

tror ni att Persos Y håller sig på benen?? vill spinna vidare på detta, och vem sitter egentligen i ledningen efter 150m??

Nijo
0

som jag sagt så tror jag att både yorktown gunner och persos yankee vill släppa spets till giant superman och den som avancerar till dödens(möjligt det bli z.w elr amour ami) kommer med stor sannolikhet bara sätta sig där och köra om 2.a priset tror jag.

Men även med högt tempo så ska Giant superman vinna pliktskyldigt från spets.

Vad gäller Giant superman så vann han ju enbart åbers stora pris på grund av att open stretch fanns, på en vanlig bana hade han inte vunnit och då kan man tycka att segern var turlig. Samtidigt klyddade utrustningen på fransmannen vilket gjorde att han inte kunde vinna första loppet.

i lopp 2+3 fick Giant superman PERFEKTA resor med väldigt bra rygg och hårt tempo,,,man ska nog inte dra för stora växlar av segern tycker jag.

Med "vanliga" förutsättningar hade G.superman inte vunnit, han hade suttit fast i vinnarhålet som oftast på senare tid och ingen hade ens nämnt hästen. Men som oftast handlar dessa storlopp om att den häst med bäst lopp även vinner,,,,,,,

ina-scot
0

Bara att gratulera TRAVEL och CO  GIANT SUPERMAN var kanon idag hoppas han fortsätter under vintern lätt förkänta pengar i guld  motståndet var inte det bästa i dag men gjorde det själv grattis + thomas snygg spik

Nijo
0

blev som väntat, spets o slut……….

dock lite förvånad över att g.superman BARA var streckad på en 70% vilket jag tycker var mycket lite.

brutalaccent
0

vart lite förvånad över att han fick spets så enkelt. trodde det skulle bli mer körning i loppets första skede. men spiken satt och det får man vara glad för.