Du vet vad jag kommer säga.
Alla utom en är bannlyst!
Typ, vet inte vad du menar, berätta!
Misstänker att det är across…Rickard har inte lika långt hår som Erik…;-)
mvh
Bertil

#2, Oj slumrade lite för mycket kanske…
I avdelning fem har du 10/11.
Hur gick det senast då du hade alla utom en?
Det får man absolut inte ha, så är det bara!! ;-)
Annars såg det väl helt okej ut…
Njae, kanske All Tempest borde vart med i sista också.
#3, Han har väl klippt sig? Haha men ha rnog ändå inte lika långt hår som han ;)

jupp! All Tempest borde garra vara med i sista. rankar henne faktist rätt så högt. -:)
snart kommer mitt system.

#5, Japp riktigt bra senast och bra dessförinnan med. Om allt löser sig!
Rickard när vinner Roger Dahlin en V75 seger? Nej jag anser att just en häst av alla i i 5:e är helt chanslös

Avd
Ordinarie
Reserver
1
2, 3, 5, 6, 10
9, 1
2
2, 3, 5, 8
12, 1
3
5 Giant Superman
2, 1
4
1, 2, 9, 12, 14
5
1 Flying to Noon
7, 2
6
3 Elegance Saulnier
10, 1
7
1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 12
800 rader * 1 * 0,50 kr = 400,00 kr
All Tempes fick ett lopp i rygg ledaren och sedan 3:e invändigt, inte imponerade han PÅ MIG

#7, Sant… Aldrig. MEN kolla kuskarna som vann på Solvalla i onsdags… Ramloppet med.
Men man får ändå inte ta bort en endast…
Tror inget alls på all tempest heller, vinner knappast v75. Sedan hoppas jag att ni är medvetna om att hästen är urusel i voltstart och om han går felfritt så ska han runda ett helt v75 fält och jag kan garantera att det inte är bland de bättre hästarna i loppet ens.
Tycker Thomas har ett bra system, liksom brutalen som slår på stort med 400kr?
Men jag är väldigt förvånad över att du har missat energy ås i sista loppet brutalen,,,,det är kanske loppets bästa häst och han är troligen tillräckligt bra för att kunna krossa allt det från dödens, precis som i senaste loppet. En riktigt bra häst är det!
och Lasse Lindberg med Freud Broline!!!!…..Nääää, den blir jag nog ensam om och det är nog helt riktigt….ett rent nostalgidrag ;-)
Enery Ås har jag som tredjerank…
mvh
Bertil
rättade freud ås till freud broline eftersom det är så bävern heter :-)
Nå. Bertil har du inte sett mitt system, du är inte ensam om Lasse
Pinsamt…ögnade för snabbt och trodde väl inte att jag hade någon själsfrände i denna bäver :-)
Fast jag tror Lasse har bättre chans med Moetor…
mvh
Bertil

Min alldeles egna rad, den andra gjorde jag o en annan på jobbet.
V75-1
3, 10
2, 9
V75-2
1, 2, 5, 8, 12
V75-3
5 Giant Superman
2, 6
V75-4
12 Halsta Lotus
2, 1
V75-5
1 Flying to Noon
5, 6
V75-6
2, 3, 10, 12
1, 8
V75-7
2, 3, 4, 8, 9, 10
1, 7
240 rader x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr
lycka till chaps!
Streckfynden…. som jag ser det är det här dagens streckfynd. Timjans Kap, Inte illa/gordonia dag, Persos Yankee, Viggvar, Persos goldie(!!!), Matrix reloaded och slutligen Judy's Gill

#16, Hehe streckfynd…
Avd 1: Finish First 9%
Avd 2: Gerry Brando 1%
Avd 3: Yorktown Gunner (makalösa) 6%
Avd 4: Mjölner Turbo 7%
Avd 5: Naima Enter 12%
Avd 6: Mac Kindley 6%
Avd 7: All Tempest 6%
tycker tvärtom,, hästar med liten vinstchans som är streckade lite, kallas logik^^
här kommer mitt enna system för dagen:
1: A: 2,5 C: 3,6,9,10
2: B: 12 C: 2,8,9,5,6,7,11
3: 5 Giant Superman
4: B: 1,12,14 C: 3,5,9
5: 1 Flying to noon
6: 2,3(matematiskt lås)
7: A: 9,10 C: 1,2,3,6,7
=4000 rader reducerat till 550kr på 4 kuponger.
Krav:
Minst 1 av 2 A hästar(lopp 1,7)
Minst 1 av 2 B hästar(lopp 2,4)
Max 2 C hästar

JAG trotsar forumets förbannelse….
Är det ok bertil jag lägger ut det
.
EN HARRY och en home made.
Lovar harry får rätt NÄR JAG Spikar i 1a loppet skiter det sig alltid!!!!!!
Plus JAG OCH Baron Rols aldrig blitt kompisar men 3 dje gn gill SPIK i 1a och Baronen får förtroende.
SEN tog jag faktsiskt med J FRICK som skräll i kallis och sista loppet för när han väl vinner tänker jag ej stå med LÅNG NÄSA….
Om allt annat sitter…
V75 Bollnäs Omg 40, 2007-10-06
Ordinarie
Reserver
V75-1:
3, 10
V75-2:
8, 12
V75-3:
5
V75-4:
1, 2
V75-5:
1, 2, 3, 6, 8, 9
V75-6:
1, 2, 3, 4
V75-7:
1, 7
384 rader x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr
TSN: 2B84 605C 32C5 1158 Harryboys rad ovanför **MIN EGEN :
Bollnäs 40 2007-10-06 V75
Avd
Ordinarie
Reserver
1
2 Baron Rols
3 5
2
2 5 8 9 10 11 12
3 1
3
1 2 5
6 4
4
1 2 12 13 14
3 11
5
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 12
6
3 Elegance Sauliner
2 10
7
1 2 3 7 8 9 10 12
4 6
7560 rader * 1 * 0,50 kr = 3 780,00 kr
2007 0F00 A894 3021 9310
6 oktober 2007
**

Dags att lätta trycket i hjärnan igen - här är mina funderingar inför dagen:
Avd 1: Across the Lines har fått en kort och säkert välbehövlig vila och återkommer förhoppningsvis med laddade batterier, går ut snålt på den. Dagens hjärnspöke: What a Man!
Avd 2: Låser på tre och kastar nyckeln. Janitor förstadraget.
Avd 3: Åby Storavinnaren bör väl räcka bra även i Bollnäsloppet? Min tanke är att Persos Yankee fångar upp Yorktown Gunner, och att Giant Superman får en behaglig resa i andra ytter.
Avd 4: "Raggarn" lämnar tömmarna på Spangmigutten till Torbjörn Jansson - låter som en och annan sekunds rekordkapning. Förstastrecket, absolut!
Avd 5: Flying to Noon är hårt betrodd här, men jag hade planer på att spika Demoiselle B. My här tills dess jag såg att Travrondens papperskorg Knoppen också gjort det. Bort med den, och spik på FtN (mot bättre vetande?).
Avd 6: Här lär Camilla Collander köra med Sune så att håret står spikrakt ut! Tror att någon av mina fem har god chans att hitta hem först, med förstastrecket på Elegance Saulnier.
Avd 7: Ett svårt lopp, men positiva uttalanden från stallet om Energy Ås avgör första valet.
Kupong 1:
Avd 1: 5 Across the Lines (2-12)
Avd 2: 8-12-2 (5-9)
Avd 3: 5 Giant Superman (1-9)
Avd 4: 3-1-2-14-12-10-13-15 (3-10)
Avd 5: 1 Flying to Noon (2-4)
Avd 6: 3-10-2-6-8 (4-1)
Avd 7: 9-10-7-4-2 (12-1)
600 rader.
DD: 3-10-8/9-10.
Men Dämonen…vågar du lämna Världens bästa kusk Lasse Lindberg utanför bongen i kallblodsloppet ;-)
mvh
Bertil

Ja du bosse…
Man är väl okokokt.
Tror ej den räcker detta lopp tyvärr….
Hade Örjan kört hade jag spikat*S* skämt och sido.
Tog med Brenne Kongen PÅ % en…..
JAG gillar Lasse det vet du , men men …..
Det bidde så här. Är mera orolig att jag ska komma fel på Baron Rols igen…..Så vinner Celebrytho Photo istället…..
No offence Dämonen…tyvärr får man ju aldrig med alla bävrar på bongen till en rimlig kostnad.
Till dig och alla övriga, nitar jag in ett system som spelats i ett litet fint spelbolag som heter Storskrymten…och detta är ett offensivt system, med bara en spik ;-)
8100rader för 807kr
mvh
Bertil
Vilket find streckfynd du hittade!!!
Meeeen, vilken jobbig inlöedning på V75:an….:-(
mvh
Bertil

#24. Helt sjukt!
6 rätt hade jag mycket möjligt kunna ha alltså. I alla fall 5 (3 tipsettor, SAMT sa jag att 1%aren med Mikael var streckvärd, SAMT 9% i kallisloppet med Goop. SAMT Mac Kindley. Men hade inte klarat Garantido.
garantido var första reserv, d.v.s. rankag 8:a!!!!
Denna gånga hade jag inte stolpe ut…jag fanns ju inte ens med på plan…
mvh
Bertil
Rickard, så är det ju nästan alltid, i efterhand så ser man ju att man kunde haft 6-7 rätt, men tricket är att också ha det en sådan omgång som denna. Jag, liksom Bertil var inte med på plan denna gång, även om många första rankade hästar vann.
sluta drömma rickard, ,,,,saken är den att du måste spika och vilka fler än klöver kung hade du spikat? sedan är jag inte så säker på att du har med hästarna trots du varnade för dem då dem var lite spelade och du måste våga ta bort mer betrodda hästar.
kom inte i efterhand!

#27, Nej nej nej nej nej verkligen inte.
Det är väldigt få gånger jag känner så. För oftast är det typ 2 stycken som jag inte under några omständigheter skulle tagit med som vinner.
Raden idag var inte så svår som man fick betalt för tycker jag.
Enda omöjliga var Garantido för mig.
ingen är omöjligt om man konstruerar systemet rätt……….
sedan är det bara en fråga om pengar för att kunna ha med tillräckligt många hästar.
Det är så jäkla enkelt att ha 7 rätt egentligen, särskilt i efterhand!
själv offrade jag 12 hästar i lopp 2 på enna systemet för att ha med en aktuell skräll då jag inte trodde alls på more sea, men på grund av det fick jag offra hästar i andra lopp och lämna hästar utanför ramen som jag trodde på och som sedan vann.

#20, Vad är erat problem? Jag skulle ALDRIG haft 7 rätt här har jag sagt flertalet gånger. Med tanke på banken Klöver (lik) Kung.
Sen handlar det såklart om att konstruera rätt såklart.
Men för att förenkla då. De övriga 6 vinnarna förutom Garantido fanns med MYCKET tidigt i mina funderingar. Punkt där.

själv rök jag med 20st femmor när Eleganten i 6:e blev utnosad av MacKindley. finfan vad surt. vad ledsen jag blir…
samt Gärrry som han ikapp min tapre Dunder Kap i 2:a avdl. länge sedan man vart när att få många rätt. nu ble det den så kallade försmädliga 2:a platsen o inte en ruttet korvöre tillbax.blä!
däremot tog jag ledningen i Spikmästaren. något att gjädjas över iaf. -;)
Rätt brutalen…några tusenlappar är ingenting mot att leda Spikmästaren…Sånt gillar jag att höra :-)
mvh
Bertil

var ju bara det att dom pengarna har varit skojiga för mina kollegor på jobbet oxo. har deras öde i mina händer när jag tippar. var mer det jag tänkte på. men visst, var är lite $ mot att få leda Spikmästaren.