V75-6 Bollnäs 6/10-07
**
V75-6 DD-1 Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Räser Sune - Collander C 4d136 13,0a
2 Celebrity Photo - Lennartsson P 31001 14,3a
3 Elegance Saulnier - Adielsson E 11113 13,0a
4 Speedy Gold - Lindberg L 14350 12,4a
5 Greve Hamilton - Jakobsson M 20d56 12,6a
6 Master Växus - Frick J 10004 12,5a
7 Jenspeter Hornline - Ohlsson U 51000 12,7a
8 Matrix Reloaded - Kihlström Ö 32202 14,2a
9 Javelin Q. - Larsson F B 20012 12,4a
10 Mob Muscle - Goop B 03011 13,0a
11 Belafonte - Eklöf B 12004 14,3a
12 Mac Kindley* - Bergh R 11116 13,9a

Den som tar spetsen bör ha bra chans i dessa 1640 lopp….
Nr 12 MAC KINDLEY är säkert bättre bakifrån än i spets bara att hoppas på bra tempo i början så blir det åka av tillslut för BERGH

#1, Räser Sune är pilsnabb, men har ändock svårt att se den vinna här.
Collander tar spets med Räser Sune, men liksom senast så släpper hon tidigt och den som troligen tar över är Elegance Saulnier som därför ska ses med stor vinstchans
tror nog att celebrity photo är snabbare ut än elegance saulnier och kapacitetmässigt är dem troligen lika bra då jag vet att STigH hade höga förhoppningar på celebrity photo när hästen var hos han. Övertygade STORT senast då han krossade allt från dödens efter 2-3 månaders uppehåll tror jag.
tror loppet står mellan dessa 2 hästar, möjligt att Räser sune kan blanda sig in i striden om toppform och camilla kör i spets.

Är Celebre snabb ut ?
Trodde den bara var trög stark. Men kul om den är för jag gillar den hästen….
Räser Sune är en häst jag haft svårt för den lär väl ej räcka här nijo vad tror du ?
hade det inte varit för häst 2 och 3 så hade jag spikat räser sune,,,svårt att veta hur denna hävdar sig mot dessa två hästar och om den körs i spets, då är ingen chanslös över 1640m om bestämma lite. Räser sune är trots allt väldigt härdad mot bra hästar.
Vad jag vill minnas av celebrity photo från tidigare autostarter så är han minst lika snabb ut som elegance saulnier och bör därför få det bästa loppet av dem 2 och där med vinna loppet? Jag är dock inte helt säker på startsnabbheten så bör väl kollas upp och det är en skör häst som är svår att träna hårt, tänk även på att han bara har gjort 1 lopp på några månader och kanske behöver fler för att vinna här?
kapacitetmässigt rankar jag celebrity högst här annars, vet att det snackades väldigt mycket om denna travare hos stigH och förväntningarna var höga. Samtidigt har elegance saulnier fått mycket och snabba pengar på sig,,,,,,,,behöver kanske inte vara något problem då hästen imponerat.
Man kan ju hoppas att det blir blött och geggigt, då kan bakspåren gynnas…
mvh
Bertil
Räser Sune tar spets och där blir den svårslagen, men många ska räknas om Sune felar eller blir av med spets..

#9, Till 99% släpper hon spets till Erik…
mhm såg ej den haha LOL aja då vinner väl erik detta lätt…
nä, för att det är inte erik som kommer att få överta spets, det blir Lennartsson och då vinner han kan jag lova.
Men jag är dock inte så säker på att camilla kommer att släppa spets med räser sune, hon brukar nästan alltid köra i spets över kort distans när hon får den. Men det betyder knappast att hon vinner för det, blir dock inte det minsta överraskad om hon vill köra där.
Det lutar åt spik på Lennartsson eller en möjlig A rankning på systemet.

Mob Muscle tycker jag är en rolig kantboll. tråkigt läge, äfen fast han har rygg på väldigt startsnabba. är ju naturligt startsnabb ut själv. kan gå vägen och Björn Goop till 7%:are. se upp!
Mob M skall tydligen gå barfota nu oxo.
YES, TACK SÅ JÄ?LA MYCKET ROBBAN 200V och 30KR på DDn trodde det var kört i sista sväng men F?n vad han tog i sista 150m

#14, NICE! DD:en var verkligen överbetald…
Grattis Ina!!!!
mvh
Bertil
#15,16 TACK det är är så jäkla skönt när ens egna ideer sitter ,tyckte han gjorde ett bra lopp förra lördagen

Kul ina….
grattis,,,, men någon äverbetalt DD tyckte jag knappast det var,,,,inte varje dag en häst vinner från spår 11 i auto över kort distans och i brons.

hatar Bergh för tilfället med grattis Ina. *en nos, fifan*

#19, Menar att jag tyckte den var enklare än oddset.
Och det djorde ju ingen idag heller….men från spår 12 ;-)
Ääähhh, nu var jag småjäklig, du menade ju rätt i sak :-)
mvh
Bertil

Överbetald eller ej vad är det att göra en slinga om . Oddsen är antingen högre eller lägre. När loppen är körda spelar det väl ingen roll……Ibland har man tur ibland otur med oddsen så är det bara…..Bara gratulera de som hade den DDn…
Tror mer det var en reflektion från R:s sida…jag hade MacKindley tidigt på min rank, så utifrån mitt synsätt så fick man bättre betalt än väntat för den dubbeln
mvh
Bertil
bertil,,, bergh hade spår 11 och inte 12 pga belafonte startade ej…………
25
Fel av mig!
mvh
Bertil