V75-1 Åby 13/10/07
Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Camilla Highness - Ingves P 22111 10,8a
2 Spoon Hornline - Svanstedt Å 03000 11,1a
3 Mireille Ås - Kihlström Ö 0332d 12,1a
4 Magnifik Girl - Persson H K 20210 12,0a
5 Riva del Sole* - Horpestad T d1dd2 11,5a
6 Lotuschic - Adielsson E 04553 11,3a
7 Electra Skift - Goop B 02523 12,7a
8 Fama Currit - Takter J 12314 11,6a
9 Deni Cheval - Uhrberg T 04246 12,8a
10 Sweet Cocktail* - Jansson T 31545 13,0a

1 & 5 Lås på det och gå vidare 

#1, Japp om man fegar.
Riva Del Sole såg ruggig ut senast för att vara ett preparé lopp. Förmodligen en klass bättre nu, då undrar jag om Camilla kan stå emot?
Men galopprisken finns osv, så svårt och säga om man ¨vågar spika!
Fama Currit hade vrat en rolig skräll från bättre läge.

2# Fegar räller hitta rätt lås . Så har du mera streck i andra lopp det V 75 går ut på fördela strecken rätt =)

javisst, loppets bästa hästar. ett lås på dom är ju det enda som behövs i vekligheten. men om man skall lyfta fram en ev. 3:e häst, vem skall vara med på läge/form/kapacitet??
säger som i v75:7,,,,den fege låser på 2 hästar och den modiga spikar.
sedan är det väl även det faktum att det är lättare att spika här än i andra lopp som är svårare tycker jag.
Camilla highness liggeer väl nära till hands, men å andra sidan MÅSTE denna superform snart försvinna då hon presterat bra under väldigt lång tid nu…………….

lika med lås i så fall. det är ju ändå djur vi talar om. -:)
Jag spikar utan att tveka Riva Del Sole, Gick med skor senast för att få ett snabbjobb och såg ändå ut som en rund miljon. Blir det optimal balans nu så är även Camilla Higness statist

#7, Bara bara hon håller sig på benen…
hehe, lite kul är det att Ingves möter den hästen som han blev petad ifrån(fama currit)…………
Tycker dock inte att man kan räkna bort fama currit helt om det blir körning mellan camilla H och riva del sole.
annars tror jag nog att jag rankar camilla highness högst i detta loppet då hon har bäst läge och det avgör oftast dessa loppen också. Tveksamt om riva del sole är en bättre häst och nu lär det bli en ganska tung resa med en del jobb om hon ska kunna utmana camilla highness som sitter i spets väl?
blir till att läsa på o analysera under veckan…….

Nah Riva Del Sole är en bättre häst när allt är prima, tror jag. Blir inte dte minsta förvånad om hon bara gör Camilla Highness till ett sönderfallande korthus sista 200m, men kanske inte riktigt vågar spika ändå!
vi får se på lördag vem som är bästa hästen,,,, men meriterna talar klart och tydligt för camilla highness då hon både gått snabbast tider och besegrat bäst hästar detta året.
blir säkerligen en fin duell hoppas jag.

#11, Mjo troligtvis…
Giant Diablo pratar ju folk om som Sveriges bästa sto nu, inte en chans i alla fall inte i Sverige hon skulle raserat mot dessa 2.