( OT: ) Finaste travaren?
Visste inte om deta är Off Topic.. :P jag chansade..
Vilken eller vilka travare tycker ni är finaste, Lägg gjärna in ex, en 1åring, en 2åring, en 3åring, en 4åring och en äldre.. och en avelshingst. Bilder alltså, berätta gjärna varför ni tycker jusst det, kul att veta vad andra tycker och tänker! Behöver inte vara bilder från travbanan lr hästar som bevisat sig bra, alltså, sånna hästar som du själv tycker om..

Ingen???

Kan man svara annat än Going Kronos?

Är svag för Fuxar i allmänhet, Fräkke Frederik, Commander Crowe osv…

Sedan att jag inte riktigt gillade hans "inställning", han var ju stänkrädd, sprang och tjura bakom andra hästar. Varennes skalle är i en klass för sig. Men rent travmässigt. Vilket steg Victory hade/har.
finns enormt många vackra travare och listan kan göras lång. Men Gift, Glide och Going kronos är riktigt fina hästar måste jag säga. Lyser verkligen av utstrålning hos dem tre.

Falkens Max har tyvärr fel data för att lägga ut bild på honom
Listan kan göras lång men jag väljer en………….
Mack Lobell - what horse, what a driver. Gjorde på sin tid tider som fortfarande håller idag. Han var ett unikum, i mina ögon har Going Kronos lååångt upp tll MLs nivå. Inte sagt att han kommer dit men då måste han börja bevisa.
tror du missförståt det hela, annars är det jag. Vi snackade om finaste travare i form av utseende, utstrålning och teknik/rörelsemönster.
I dem kategorierna så är Going kronos i en klass för sig själv
om du vill jämföra bästa hästarna i prestationer och meriter så måste du förstå att Going kronos är 4.a år gammal, hans tid kommer.
okki dokki, missförstod det hela. Återkommer med utstrålningspriset.
F.ö ligger GC redan efter ML, minns vad macken gjort som 4-åring.
1. Varanne (ohotat)
2. Victory Tilly
3. Scarlet Knight
En häst som jag gillade skarpt var L.L.K. men jag vet inte om det var pga namnet eller om jag verkligen gillade vad jag såg. Nåja, en favorithäst var det länge

Tycker att skimmlar är väldigt vackra! De sticker ju ut en del på banan också…Några favoriter är Majesty Of Rock, Lukas Gallant, och absolut Quattro Qui otroligt vacker häst med det bästa utav löphuvud som en häst kan födas med!!!
men alla hästar är ju vackra på sitt sätt!! T.o.m myrslokar som zoccer wadd
ha ha

Kan inte riktigt bestämma mig mellan Victory Tilly och Moni Maker. De har härligt vägvinnande trav bägge två.
För mig kommer nog alltid Victory Tilly alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, tätt följt av en häst som alla glömt bort, som hade en galoppör som morfar (tror jag), Home Alone
Järvsöfaks - vackrare att se på finns inte! Och alla vet ju vilken tävlingshäst det är ;)
Sen är Victory Tilly en häst som alltid kommer vara min favorit1

Pershing
akeb, tycker faktiskt det är en fin 2 åring, kan nog växa upp och bli en läcker travare.
spannarbroda, är du seriös med bilden? själv mycket svårt att se vad som är fint med den hästen………
Victory Tilly helt klart. Minns när man inte visste någonting om trav och olika travhästar men VT var ju kungen :) Fint steg osv.

Juliano Star och Prince R.S de två hingstarna är grymt fina och ger fina avkommor. Easy Lover är också fin:)

#14 legendary lover K ??
Finaste travaren tycker jag var Lookout Victory som SHJ plockade över från USA.
Dock inte kapacitet som många av ovannämda hästar.
Ingen som kommer ihåg denna märr?
Sen om man pratar bäste kämpen, bästa vinnarskallen osv så måste jag tveklöst utse Zoogin till detta.
Har aldrig sett en häst med bättre vinnarglöd.

Rivael Damkaer:
Den hästen hade det mesta…
Utstrålning min första riktiga häst som föll mig på läppen.
SÅG en igår på Sundbyholm med
CALIGULA SIGN Westerholm Minna (Amatör: träna, Solvalla)

Färg
Kön
Ras
Härstamning
Far: YANKEE MUSTANG (US)
Mor: ANTIQUES RHIANNON
Morfar: BUCKFINDER (US)
Mormor: ENDEARING WAY (US)
Mormors far: SPEEDY SCOT (US)
Ägare: Westerholm Minna & Nyberg Mattias
Uppfödare: Icke Ire AB, Älvkarleby

Rekord
Livs 17,2M
2007 17,2M
fux
hingst
Thomas
Home Alone var en riktigt fin häst, men är det verkligen honom du menar? Home Alone har Speedy Crown som morfar.
Hans Adielsson hade en snygg grå häst för ett par år sedan med en galoppör som morfar, kan inte komma på vad den heter……….
Human Behaviour.
det var inte den?

Niklas var är det ej Rival damkaer du är ute och far efter men den hade Tommy Strandqvist , men ofta Erik i sulkyn…
Nej inte Rivalen
Jag fastnade på det där med galoppör som morfar.
Human Behaviour har galoppör som mormor.
Tap In

jag måste säga att Jag de Bellouet är ett nummer för sig. jag hatar tränaren eller rätta sagt pappan men man kan inte låta bli att beundra utomjordingen….
Kesaco Phedo är en annan favorit: bra, fin, snäll och har överaskat alla när han fick formen tillbaka…. i det här fallet är det tränaren som är en utomjording =) det han rör blir till guld ;) näh…. han är en otrolig tränare

Nordgubben, Orderby fax, Järvsö Fax, Idenors Leo och en massa fler :D

Prince RS

Det finns jätte många snygga travare!!=D

.