Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 403 ggr
Bertil
0

V75-4 Åby 13/10/07

Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling. Auto **1640:
**1 Foolex - Takter J 16111 14,0a
2 Fancy Remington - Olsson D 21203 13,4a
3 Blue Zorro - Uhrberg T d5115 13,4a
4 Pheripherique - Stolt K 2115d 14,0a
5 Dream Leader - Svensson C 31011 13,1a
6 Ejas Fighter - Partanen J 30112 13,7a
7 Västerbo MorronZoo - Jansson T 12302 13,3a
8 Rutger Raket - Goop B 02400 13,0a
9 Courir Silvio - Adielsson E 20621 13,9a
10 Simb Laika - Lennartsson P dd510 13,8a
11 Flo Code - Kihlström Ö 14032 13,3a
12 Kära Goliat* - Aarum D 22113 14,3a

demon_sid
0

Antingen spets och slut på takter . Eller open stretch och lucka foolex.

Rickard07
0

#1, Ja Foolex är riktigt snabb va?  Vinner från spets eller vinnarhål då, spik?!

Nijo
0

Möjlig spik på en häst som borde vara helt överlägsen dessa hästar, Rutger Raket. Såg väldigt fin ut som fastlåst för 2 starter sedan och hade med stor sannolikhet vunnit med lucka från vinnarhålet.

Hoppas och tror att goop krossar allt från dödens.

Bakom rutger är det väldigt öppet tycker jag.

electra
0

Dream Leader har ju gått bra en tid nu och verkar trivas rätt bra över distansen. Sen så gillar ju jag Ejas Fighter som verkligen gör skäl för sitt namn, men han har ju varit ifrån ett tag nu och står dessutom lite hårt inne.

Rickard07
0

#3, Från spår 8 på kort distans, tveksamt alltså.

Nijo
0

i normalt fall är det tveksamt, väldigt tveksamt. Men i detta fallet innebär det bara bättre spelvärde, precis som när colombian necktie hade spår 8 och krossade digger crown. Men i detta fallet finns det ingen häst med samma kaliber som rutger raket.

Sedan är det självklart ett minus när Björn goop kör och risken finns att han antingen fegar ur och backar sig sist eller kör som en idiot om ledningen. Annars väntar jag mest på att rutger raket ska explodera till och visa alla hur bra häst han är då jag tror att det kan blir en riktigt bra häst över kort distans.

Mest respekt har jag annars för blue zorro som är en ganska bra häst, men kom bort senast? eller var han bara dålig? såg loppet, men inte hästen, hehe.

brutalaccent
0

Rutker Raket vore ju förstahästen i detta lopp men utgångsläget + något dunkel form(svårt att se den i all dimma just nu iaf) sedan finns det ju hästar som klarar av denna distans bättre än han då jag hört att Dream Leader kan gå en 12-tid på distansen. kanske på lördag. sedan är ju Dream Leader just vad hans andra namn står för - en väldigt startsnabb häst. för när bilen släpper så av fältet vid 55km/h kommer han att följa bilen som så många gånger förut. sedan tror jag inte att Foolex kommer att köra för någon anna plats än rygg ledaren då det är OS på Åby. då han är den efter DL som verkligen kan öppna vast i detta sällskap.

annars så är jag inne på Blue Zorro som verkligen har tänt till på alla cylindrar sedan han bytte tränare och fick komma Norrut. -;)
iaf tränas av Bodensonen Johan R Nilsson. så denna Zoogin avkomma kan mkt väl dyka upp i segerstriden.

Nijo
0

Dream leader är en ganska överreklamerad häst tycker jag, har väl mest vunnit i sämre lopp mot sämre hästar och från ledningen, han är ju knappast snabb nog att spetsa om Takter vill köra där med foolex. Som ren taktik är det givet att Takter bör svara ut favoriten och köra i spets om han vill vinna loppet. Varför bjuda favoriten på ledningen? bara dumt.

Sedan är jag inte så väldigt säkert på att Dream leader kan ta 1 längd på Blue zorro och blue zorro är en betydligt bättre häst i min egen värld:)

Rutger Raket är självklart mycket distansgynnad och med rätt förutsättningar springer han säkerligen 1.11-1.12 tid, men detta ser väl inte riktigt ut som rätt förutsättningar med spår 8 och ingen toppbana?, får hoppas på turen att han kommer ner och att det blir lite överpace då flera vill ha spets.

Sir_Alex
0

Vinklad Vinge på Åby…. Goop till spets!!!! (hoppas kan man ju) …. är oxå inne på att Rutger Raket bara vinner om han har en gnutta form!

electra
0

Tog de inte bort den vinklade vingen i samband med att de byggde om banan?

Hannna
0

#10 Ja

continue
0

Jag vill varna för nr 2 Fancy Remington, speciellt om den gå barfota. Bra spår att komma ned i ett slagläge inför spurten och barfota tror jag den kan räcka långt. Hon har gått barfota 5 ggr tidigare med 2 segrar, 1 andraplats (på v-75), 1 tredjeplats (på v-75) och en oplacerad (på v-75). Bara streckad på 6 % just nu.

ZenoX
0

Har 3 hästar här på mitt system och det är Foolex som ja tror väldigt hårt på nära och spika. sen Pheripherique som kan vara en rolig kantboll, ser ju ut och bli tempo på detta lopp också. sen 5 Dream Leader som utmanar Foolex om spets!