Jahaja
då har man börjat vela och det lutar åt en mindre rokad - tror jag.
Just nu ser det ut såhär;
Ingen ändring i första jag tror det står mellan Lotuschic, Joy Ås och Electra Skift som kan gynnas av kampen bakom vingen. Hon har ju också som sagt gjort bästa tiden i gänget. Har oxå en mycket bra startrygg.
Ingen ändring i andra heller utan jag målar - Fergel gör sin första långresa med övernattning och en liten vila efter senast även om det handlar om vila hos Stig H mästaren att hålla dem i loppform endå. Möjligen att något ekipage kan fall bort om negativ info under morgondagen.
Tredje - jag backar på spiken här även om formen borde vara i antågande för Lukas Lupin. Men om inte så även om jag håller med Thomas avseende Robinson S så kommer den med då stallet trots allt har 3 med och de kan låsa upp loppet. Dock plockar jag med några till och som det ser ut 1,3,6,8,10
Spiken nu då på Ulster Boko som gynnas ännu mer av strykningen på nr 6. Håll dig på benen och Ludde ta´t lagom nu
5:e ser det ut som 1,5,7,9,12
6:e visserligen blir det nytt bett på Jocose men nja Smooth Moves ger ett mer samlat intryck så spiken landar nog där istället
Slutligen så garderar jag troligen upp sista och då i form av 5,7,8,10,11 observera att Crowns Diamond dels åkt ned ett hack nu efter strykningen och det kan bli svårt att hålla upp spets men ffa att de går ut på Bjerke på lördag.

Jahaja - det var intressant resonemang.
Jag har inte slutat vela så jag kan inte ge en lika komplett analys 
1. Här tror jag lite på Flicka Kronos med tanke på kvalloppen. Hon verkar ha tuffat till sig ordentligt i år. Det som kan ligga henne i fatet är väl täta starter mellan kval och final. Hon visade visas problem med det förra året. Självklart är Joy Ås en kanonhäst och blir svår att slå, men osvuret är bäst. Däremot är jag mer tveksam till Lotuschic. Jag tror tom att ditt tips på Elektra Skift har bättre chans för Stig-H's stall.
2. Jag tror en del på Eternal Face som var bra trots störning på V75 på Jägers samtidgt som senaste loppet gav mersmak.Läget är bra då han är rätt hygglig från start även om spets inte kan garanteras. Distansen är inge nackdel. Kanske tom blir att gå kor t i detta loppet med 1 eller 2 hästar?
3. Lite halvtrist guldlopp och svårttippat. Antingen vrålchansning med spik eller många. Jag vill gärna ha med Solero Briljant så det lär bli det senare alternativet. 1-2-3-6-8-10 blir det nog.
4. Strykningen av 6 Venus Käll gynnar ju Ulster Boko och Lars Nilsson hos Ludde hävdar att de invändigt får svårt att svara ut honom för spets. Och Ludde vet vi ju kör så det ryker när han ska till spets ;-) Men klass III är alltid som med stolopp - skrällvarning!
5. Prince Of The Sea är sannolikt bästa hästen och nu finns ingen Across The Lines att besegra. Däremot är läget lite chansartat. Victor Cavallo har ju V75-erfarenhet och tuffhet och rtots att ägaren kör har han så bra läge att han blir farlig när han får överta spets från troliga spetshästen Kaluha Knick som vill ha rygglopp. Ludde vann från samma läge med Paul November på V75 näst senast och senast fick han aldrig chansen med mycket sparat. Kan bli segerfarlig med klaff som det brukar heta ;-)
6. Här kommer jag att köra med 2 som gör upp om segern, eller rättare sagt jag är övertygad om att Jocose vinner, men har inte sett hur bra Smooth Moves är för närvarande, men han har ju imponerande facit från Nordamerika.
7. Crowns Diamond räknar jag bort från innerspår och när han ska startas om en vecka i Norge! Kan ni säga Preparé - jag visste väl deet ;-) Brian Ås tar spets och släpper till Mack November om han inte felar i starten. Grove Global körs med norskt huvudlag för första gången och kan bli giftig trots vingelrisk. Night Rambler är en norrman som jag läst lite om och det finns de som hävdar att han ska ha bra chans trots läget om det bara blir lite tempo och han hamnar hyggligt till från 12:e spår. Vi ska heller inte glömma Finders Keepers som åter igen körs barfota som han svarade bra på förra året. Men han lär få visa bättre form än senast för att räcka till. Run For Vuggt är en klassig sköring som kan vara med där framme, men jag tror inte han är färdig att gör jobbet själv och läget gör inte saken bättre. Slutligen vill jag även varna för Cider Ås som satt kvar med mycket krafter kvar när Hamble Crown fick segern gratis senast på Åby. Han verkar trivas bra på Åby och har bra läge.