Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 405 ggr
ThomasH
0

V75-3 Åby 6/5-06

V75-3. V3-1. Tvilling1640 A

1 Robinson Starlight - Uhrberg T dd123 12,3a

2 Bean Streep - Goop B 30113 11,0a

3 Lukas Lupin* - Kontio J 12405 12,4a

4 Papa Qui - Sjunnesson J d0333 11,6a

5 Noa Savoy* - Lennartsson P 50300 11,8a

6 Harlans Boogie - Takter J 03025 11,7a

7 Gatsby* - Kolgjini L 0d5d5 11,8a

8 Crown Kemp - Bergh R ddd01 12,7a

9 Johnny Walker Brew - Söderkvist Sd003412,1a

10 Solero Briljant - Untersteiner P 504d3 11,1a

ThomasH
0

Ett Guldlopp som ser lite trist ut. Papa Qui ska bara vinna, men han imponerade inte i årsdebuten. Det blir en intressant spetsuppgörelse mellan Bean Steep och Robinson Starlight. Det kanske Papa Qui och Crown Kemp kan dra nytta av.

hafor
0

Med spår 1 borde väl kunna innebära spets för Robinson Starlight, kan bli segerfarlig där. Tycker inte att Papa Qui imponerat i sina senaste starter. Visst finns det risk för ordentlig körning i starten. Kan bli riktigt svårlöst trots allt Fundersam

Bertil
0

Trist var ordet. Jag tror mest på Bean Streep, men, men, men….

mvh
Bertil

Lise-Lotte
0

Första spiken kommer här - Lukas Lupin tack för kaffet ;-))

ThomasH
0

Han fick faktiskt stryk av en inte allt för bra Papa Qui senast, så det blir ingen spik för mig, får inte plats på mitt system.

hafor
0

Det lär väl bli spetskörning och Robinson Starlight lär inte släppa någon före sig, talar för överpace och då tror jag det kan vara dags för Solero Briljant.

Annars finns det ju många som tror att Robinson S håller hela vägen runt om ;-)

ThomasH
0

Att Robinson Starlight ska vinna ett Guldlopp i sin ny-gamla regi tar jag som ett enormt svaghetstecken. Nej, det finns bara två guldhästar i loppet och Papa Qui såg ut att vara på väg mot formen senast. Solero Briljant blir bortglömd.

ThomasH
0

Hörde just på TV4+ att Jörgen Sjunnesson tycker att Papa Qui har formen på topp.

LarsM
0

För er som tvekar på Nr 10 Solero Briljant i V75-3.

Han har två lopp i kroppen efter vila och skadefrånvaro. Hoppade i sin comeback med krafter kvar och avslutade senast klart godkänt till tredjeplatsen bakom storskrällen Zorro Tuna och Torvald Palema. Han vann "bara" två lopp ifjol. En av vinsterna kom i Danmark under Copenhagen Cupdagen och den andra när han hemförde en Gulddivision på Örebro i augusti månad och besegrade då bla Digger Crown. Måste förstås påtala att han i maj månad var med i Sweden Cup. Var då tvåa i sitt försök bakom Flying Herkules och närmast före Tag the Devil. I finalen hade han bara Bellman Töll före sig.

Var ju också med i Åby Stora Pris i slutet av säsongen där han också skadade sig efter att ha fastnat i Gidde Palemas sulky. Med två lopp i kroppen är Solero Briljant nära toppformen. Tempo där framme och han blir svårstoppad till slut…