V75-1 Åby 6/5-06
**V75-1. Tvilling
**2140 A
1 Lotuschic - Adielsson E 12411 13,2a
2 Joy Ås - Goop B 01111 13,4a
3 Flicka Kronos* - Kihlström Ö dk321 14,9
4 Rydens Champonessa - Untersteiner P66522 15,7a
5 Orchidee d'Aunou - Bergh R d1112 15,2a
6 Patricia du Ling - Kontio J 25323 13,4a
7 Katrin Neo - Svanstedt Å 23334 14,9a
8 Knifetown Queen - Larsson F B 05204 13,3a
9 Electra Skift - Uhrberg T 12d22 14,3a
10 Superbabe - Takter J 33003 15,3a
11 Frida Tilly - Lennartsson P 60003 14,6a
12 Strands Pinechic - Bakker R k11d4 15,8a
Joy Ås är ju kullen drottning och ska ju vinna. Men, både Flicka Kronos och Lotuschic imponerade senast. Kan Lotuschic hålla spetsen mot Joy Ås?

Alla de 3 kvalvinnarna imponerade på sitt sätt och det är sannolikt den som har bästa formen för dagen och som lyckas med positioneringen som vinner. Jag tror inte att någon av dem är överlägsen de andra två.
Jag lägger till en luring, nämligen 5 Orchidee d'Aunou
mvh
Bertil

Den vinklade vingen bör väl i detta loppet inte bli avgörande i spetsstriden i alla fall. Frågan är ju som sagt om Lotuschic kan hålla ut Joy Ås och jag tror det men skulle det inte gå så är ju Lotuschic väldigt bra bakifrån också. Flicka Kronos även om hon var duktig senast så borde 1,2 vara tuffare, dessutom är frågan om Örjan tänker ladda med henne och då luktar det dödens.
1,2 samt 9 Electra Skift känns låst. Electra som har rekordet i detta gänget och kommer att vara ännu bättre denna gången och får en finfin startrygg och ett långt upplopp att jobba sig framåt på när det ska avgöras.
Å så blinkar vänsterkolumnen igen, ska det inte gå att ordna?
Jag tar ställning och spikar Joy Ås, Goop kommer att leda hela vägen runt, detta är drottningen i kullen.

Räkna med öppning från start. 1 Lotuschic är kvick ut och Erik A kommer att ladda vad som går. Utifrån kommer såväl 2 Joy Ås som 3 Flicka Kronos. Knapp fördel för 1 Lotuschic. Men Joy Ås med Goopan på hemabana är inte att leka med

Det blir tufft lopp, det kan vi utgå ifrån. Jag är dock inne på att Roger Wahlman och Stefan Hultman får sina efterlängtade segrar båda två.
Vilket skulle betyda att Flicka Kronos vinner Drottningpokalen. Den som lever får se. Men jag ska inte spika ;-)
Nå, Walmann har ju vunnit förr, men Giant Diablo, så nu är det bara dax för kullens bästa sto att vinna, Joy Ås.

Jo det är sant, men Örjan får då en dubbel ;-)
En varing utfärdas för Nr 9 Electra Skift.
Jag tror på stentuff inledning(gärna 14 första 1000) och därmed kan Electra Skift's speed vara vinstgivande. Med två lopp i kroppen är säkert formen i antågande. I årsdebuten hamnade hon i dödens på Lotuschic och det var inget att göra i en snabb avslutning, senast satt hon i rygg på Flicka Kronos och då denna avslutar i 10-fart är det förstås snudd på omöjligt att vinna. Dock säger förnuftet Joy Ås/Flicka Kronos men för den som vill ha en rensare kan det vara värt att strecka Nr 9…..