V64 system(solvalla)
1: 2,3,5,9,10(6)
2: 1,14 (6)
3: 1,2,3,4,5 (10)
4: 1,2,6,9,10,11,12,14,15 (5)
5: 6 WELLINO BOKO(9)
6: 3,11 (10)
5x2x5x9x1x2=900 rader/kr
Intressant duell mellan Sahara dynamite och wellino boko, tror dock att Erik sitter i spets tidigt och sedan kommer ingen förbi. I regel brukar väl hästarna gå ner sig lite efter större lopp också, tror inte Sahara DYnamite kommer att vara lika bra som vid kriteriet. Tycker annars wellino boko är en likvärdig häst, enorm kapacitet och kanske STigH.s bästa 3 åring.
Tror ganska mycket på Viking S.S också, närmar sig toppform och är högkapable i grunden, bra läge och spetsbud. Låser med To Be Sir som blir kuskförstärkt och kanske får en riktig chans att vinna nu?(Goop kör, haha).
Avd 2 borde Rubberman ha bra segerchans, men det kan alltid bli långt fram och trafikproblem med 20m tillägg, särskilt över 2140m, låser med en häst som nästan kvalificerade sig till kriteriet på 1.15 tid över lång distans(2640m), Storbjörnen.
Wellino boko ska tydligen inte komma till start pga halsproblem, nu blev helt plötsligt omgången väldigt tråkig och jag måste spika en 90% are i form av sahara dynamite.
finns lite jackpotpengar som höjer värdet lite, men det lär nog inte ge särskilt mycket denna omgången.

#1, Nej mycket bättre för din del, du får ju ett rätt till.
???? jag får lika många rätt som jag hoppades få innan, skillnaden är att jag vinner mycket mindre pengar. Men nu får vi inte reda på vem som är bäst av wellino boko och sahara dynamite,,,med dessa förutsättningar så tror jag att wellino boko vunnit, annars hade jag inte spikat han.
Bästa loppet av alla 3 åringar detta året har Wellino boko gjort då han vann på 13.5(2140m) i sitt livs 3.e start tror jag det var. Kapacitetmässigt är det tveklöst en undantagshäst, precis som sahara dynamite.
Här får ni facit grabbar och tjejer
1: 1,2,3,5
2: 1,5,6,7,13,14,15
3: 3,10
4: **2 Buck Brodde
**5: 9 Sahara Dynamite
6: 1,3,5,10,11

Nah…
Staro Yodel och Hilda C.D tycker jag är kraftigt understreckade - se upp!
Sahara Dynamite bara vinner och Cooper Pedy likaså?
staro yodel är överstreckad o inget annat,,,,,står hårt inne i loppet och har ett mycket dåligt startspår för den hästen+tveksam form. Avslag på STaro yodel får jag säga.
Coober pedy är också ett riktigt avslag, tror jag inte vinner,,,, tar aldrig 1 längd på örjan styrning och då är det dödens kvar,,,, vinner inte, 50% är överstreckat.
Men Hilda C.D kan nog vinna om hon håller sig i trav, har kapacitet, men med tanke på hur osäker hon är så är hon absolut inte understreckad.
Mest spelvärda hästen i omgången är Viking s.s till 16%. Tycker även att 50% på born to dance är bra spelvärde då det är kort distans och spetsbudet.
får säga att 50% på Haver är helt för mycket också med tanke på spåret och motståndet, är inte bättre än någon annan häst i det loppet.
Hahaha, det säger du bara pga av kusken..

Eftersom du i sedvanlig stil dundersågar mina idéer kan du få smaka på samma medicin.
Viking S.S, vinner ofta på Solvalla med den kusken - aldrig, således inte idag heller.
Born To Dance, nah ingen feeling för den. Var det ½ år sen den vann lopp nu eller?

Viking S.S. vinner idag! Voltstart inga problem och hästen är i toppform! Jag spikar :)
Rickard, Staro yodel, coober pedy och Hilda c.d vinner också ofta lopp? knappast!
men vi får se vem som har rätt och fel.
Vad gäller Haver så tycker jag inte den är överstreckad pga kusken, eller den är väl streckad 50% pga kusken troligen. Men tidigare insatser har inte imponerat i jämförelse med motståndet. Han är väl lika bra som resterande hästar till start, skillnaden är att han har ett mycket sämre läge, senast fick han ett mycket fint lopp och skulle vinna pliktskyldigt.
får se om han vinner, men är väldig tveksam till det såvidare han inte har mycket tur och hamnar 2.a/3.e utvändigt igen, inte troligt från spår 10.
Ja bara skämtade, vet ju att du har lite svårt för Goopen. Ja vi får snart se om jag gjorde rätt som tog med den eller inte

Bra diss på Cooper Pedy, nos ifrån. Din BTD tog den pengar?

F--n…spricker på att man tar bort Westholm som sista häst (5:a i ranken) i V64-2. Har Robis Ingo som 3:e rankad (b-häst). Kan det aldrig flyta på?????
hahaha…. 4 kusar i första, 7 i andra. Antal rätt:0!!!!
Lika många rätt efter femte avdelningen… fantastiskt spelat, får nog jobba nästa vecka också
Precis rickard snackade med Nijo på Msn skithäst enligt han.

Du hade rätt denna gången Nijo, Wellio Boko hade vunnit detta från spets, om han hade kommit dit.
Typiskt att wellino boko inte kom till start, detta hade han vunnit även från dödens. Men mycket troligen hade goop släppt spets, inte tar han sig i mål med en pansarvagn på utsidan…….
Coober pedy har jag inte sagt är en skithäst, men jag sade att han garanterat INTE tar spets och därför kommer han inte att vinna. Hade jag fel zenox? han fick ett drömlopp 2.a utvändigt och förlorade mot en häst som satt längre bak i form av robis ingo. Så sluta gnälla! DU spikade coober pedy med motivering att han spetsar=DÅLIGT ANALYSERAT!
blev bara 2st fyror nu då jag åkte i avd 2, men visst borde lennartsson ha kunnat köra bättre? antingen packar han fältet och låser in westholm eller så ska han dra upp tempo långt tidigare då han har en totalt ospeedig häst.
Rickard, ingen av coober pedy och sahara dynamite "bara vann" och Hilda C.D och Staro Yodel var långt efter i mål, Hilda C.D galopperade vilket jag varnade förr. Absolut inte understreckade hästar.
En fråga till Texas…..Tycker du Goop körde bra med Haver? han väljer att sitta kvar 4.e utvändigt när det går MYCKET sakta i 1.17 tempo där framme. Som det såg ut till slut så hade han vunnit om han gått fram i dödens tidigare då hästen kom starkt.
Ännu en bortkörning av en favorit enligt mig och visst var den överstreckad.
Både Born to dance och viking s.s var dåligt och inga bra spel på systemet alls. Tur är väl att man garderade de loppen och hade med vinnarna. Eller Viking s.s höll hyfsat, saken var väl bara den att To Be Sir var överlägsen det gänget.

#20, Hehe sant. Var ju lite fel ute där.
Samma som jag alltid sagt till dig angående Viking S.S, den var FEMMA i mål från ledningen riktigt uselt för den som skulle vara så klarr med bra lopp.

Nijo…Haver hade ett dåligt utgångsläge…att Björn inte skulle köra offensivt var något jag hade med i beräkningen. Hästen vann med en identisk styrning förra gången så jag kan inte säga att jag är förvånad över Björns val.
Om det nu var en bortkörning av en klar favorit…hur kan du då säga att den var överstreckad? Strecken måste väl varit motiverade om den var så klar…eller???
Blundade du de sista två avdelningarna :-)

Alltså hästarna är bara 3 år. Det är inte bara att sända och avancera. Se Sahara Dynamit, inte vann den för att den avancerades fram när det gick MYCKET sakta.(Jorma skulle väl blivit rejält sågad om han suttit kvar i kön) Visst, Haver spurat bra sedan, men det betyder inte att hon tålt att gå i dödens och plocka ner dem den tunga vägen.
Coober Pedy fick ge sig knappt mot Eriks häst som fick perfekt lucka från tredjeinvändigt, Robis Ingo var närmast skyldig att vinna när luckan kom.

#23, Right!
Haver var en favorit, det är fakta. Att jag sedan tyckte han var överstreckad är en helt annan sak. Senaste loppet satt han väl 2.a utvändig tom jag inte minns fel? och sedan var det hårdare tempo vilket är den STÖRSTA skillnaden och gjorde just detta till en dålig styrning
2 sista loppen var väl inte goop märkvärdig alls? att vinna lopp från spets kan vilken idiot som helst göra, och då menar jag verkligen vilken idiot som helst. Särkilt när man då får bestämma i låg fart hela loppet. Ganska svårt att misslyckas!
Vad gäller DD2 så var det hästen som vann och inte Goop, hade börjat planera efter halva loppet att skriva det var en dålig styrning av Goop då han satt kvar 6.e utvändigt väldigt länge och hästen fick gå gå själv i 3.e spår sista 400? . Men det visade sig väl att hästen var överlägsen helt enkelt. Var väl ingen dålig styrning, men knappast märkvärdig på någto sätt enligt mig.

Han vann även nästa lopp utanför V64, i en tät slutstrid mot Erik Adielsson, undra varför Goop vann?! För han är **bäst!
**Äkta hattrick med, jag menar det klarar vilken jävla idiot som helst om man får bra lopp/kör i ledningen/ har bästa hästen… Nah tänk om.

#25 Björn Goop måste vara din favoritkusk Nijo…eller skall jag kalla dig el ninjo? :-)
Vad gäller Haver så ser jag verkligen inte skillnaden mellan att avancera fram till dödens med kanske 800 kvar istället för att gå i 3.e spår sista 400. Det fungerade att köra med hästen i dödens när det gäller mindre prispengar i ett lopp utanför v75, men inte på v64 när det finns mer pengar att vinna? konstigt tycker jag….
Vad gäller Sahara DYnamite så är jag väldigt förvånad över att Jorma bara körde fram i dödens och satte sig där, testade inte ens för ledningen! Men låt säga att Jorma inte avancerat, då hade han mycket troligen inte kommit 2.a ens i loppet med tanke på hur sakta det gick. Han körde för bästa möjliga placering, sedan att hästen inte kunde bättre är en helt annan sak.
Haver kom 3.a. kan ju garantera att han inte varit sämre från dödens, särskilt med tanke på att vinnaren satt i vinnarhålet.
Jag tycker absolut inte Goop kört bra, bortkörning med Haver och sedan 2 vinster på DD som jag inte kan se vad som var bra med?
men smaken är som baken och denna vecka har Jorma varit sämsta kusken, han har kört riktigt uselt i flera lopp.
Ni såg väl hur Erik spetsade i DD2 med M.Bråten från spår 4 i volten? Det är skicklighet om något! Du kan lita på att han spetsar med Lindy later på v75 också, ,,,,Texas.

Måste säga att det var dåligt att inte vinna med Haver…den karln kan ju verkligen inte köra häst (STOR IRONI)
4 segrar på 7 uppsittningar av han som inte kan…och Ludde är en bättre kusk…jag herre min dag Nijo…du har verkligen klart för dig ;-)
Allt är relativt till vilka hästar man kör och vilka förutsättningar det finns. Upplys mig om vad Goop gjorde som var speciellt? förutom det faktum att han körde bra hästar och/eller fick bestämma i spets vilket kräver STOR SKICKLIGHET(stor ironi)
Fan, jag hade kunnat vinna med To Be Sir i DD2, till och med kunnat ta en tur till kiosken först för en korv med bröd, haha. Kom inte och säg att det var en kuskseger.

**Om man är säljare startar man från grunden och jobbar upp en stor kundbank genom att visa framfötterna…..Då får du större kunder av säljchefen och bättre förutsättningar. MEN vägen dit är lång . Du måste ta vara på chanserna du får som säljare lika med travet…
Samma med trav du är grön från början VISSA har det vissa inte..
Du får hästar efter hur duktig du är……
Konstigt att B GOOP är den som är mest efterfrågad på travbanorna och får köra fina hästar hela tiden. Han tränar och sköter om gården med har jag hört. Till skillnad från massa catch drivers idag som Örjan Erik Takter.
Kolla tränare som Åke Uhrberg Goop.
De har ej den tiden som Örjan Erik Takter har mellan loppen.
**
ASSÅ alla VET jag ej kommer rätt PÅ B GOOP men på slutet har jag blivit ruskigt impad av han när jag fick höra han sköter det mesta i stallet åsså genom hanna.
Så jag hyser största respekt FÖR B GOOP på slutet. Kolla bara vilken fart han får på många lusar. Kommer iihåg förut när Erik gjorde som Goop, men Goop är tamefaen bättre. JAG har alltidt avgudat de jag skriver om . Erik Örjan Uhrberg Takter. Men man kan ej blunda för goops framgång och kalla han överskattad . DÅ är man helt ute och cyklar…..
Han har genom hårt arbete kommit dit han är idag. Det enda jag är rädd för är att han går in i väggen och blir utbränd. Han säger hela tiden som jag sa det är så kul. Han stannar aldrig upp HOPPAS för hans skull han tar det lugnare nästa år.
MVH Fredda
19# Jag har ej sagt att ja spikade Cooper Pedy, spelade ju inte ens men hade gjort det i så fall, men ja kan erkänna att ja hade fel denna gång.

#28, "Då hade nog nog inte ens kommit 2:a"
Nehe? Det gjorde hon ju inte ny heller så…
Goddag yxskaft.
demon_sid,,,,vad har det att göra med hur Goop körde på v64??
Goop har andra förutsättningar än andra kuskar/tränare eftersom han har möjlighet att köra alla hästar i sitt/sin fars stall och om det finns möjlighet till att köra bättre hästar i samma lopp så väljer han den hästen istället.
Detta är inte fallet för tex Erik och Örjan som är fast i sina respektive stall där dem är förstakuskar och måste köra hästarna på både gott och ont,,många omgångar är dem helt chanslösa att vinna något, medan Goop aldrig är det då han inte är "fast" med att köra dåliga hästar för sitt stall.
Resultatet av detta blir även att Goop inte får chansen att köra några av elithästarna hos andra stora stall eftersom förstakuskarna gör det, DÄR måste han förlita sig på sitt/sin fars stall och förmåga att t afram bra hästar.
Men det är väl även orsaken till varför han inte har vunnit något stort lopp i år eller särskilt många guldlopp.
Jag tycker att Goop är en stabil kusk som ibland kör mycket bra och ibland väldigt uselt, tyvär tycker jag att han kör bort för många favoriter. Att han sedan jobbar hårt osv osv är en helt annan sak, som person har jag ingen kommentar angående goop, säkert en bra kille.

Nijo , du vet vad jag tycker om goop sen orkar jag ej med ngn pittmätning om vice verca.
Varför och bla bla det får du tjata med ngn annan om . Tror ingen orkar med ditt tjat längre.
Visst är Örjan och Erik fast i sina stall. Jag ser hellre Örjan och Erik vinna än B Goop.
Men på slutet har jag blitt ruskigt impad av denne man ändå. Han får ju fart på kusarna som fan.
TROTS att JAG vunnit mest på Örjan & Erik som spikar när mina sjuor suttit. Tror aldrig jag lyckats med B Goop men det är en annan 5a.
Jämnföra kuskar är ju som smaken i baken delad. Som att jämnföra bilar helt efter tycke och smak.
"pittmätning om vice verca"? vad snackar du om? och vad menar du med "varför och bla bla bla får du tjata med någon annan om" ??
om du inte kan ta någon diskussion så skriv inte,,,,du yrar fruktansvärt mycket!
är sedan inte relevant om vilka kuskar du vunnit respektive förlorat mest på, det är en helt annan sak som inte hör till ämnet.
Det jag lade fram i föregående inlägg är fakta och inget annars, det kan tolkas som en av faktorerna till varför just Goop vinner mer än andra kuskar, förutom den faktorn att han kör ÖVERLÄGSET flest hästar också.
Han har ett storstall i sitt rygg där han kan välja vilken häst han vill köra alltid och om det inte passar så kan han välja att köra en bättre häst som kommer till start från ett annat stall i form av sitt eget "företag"som catch driver.

"pittmätning om vice verca"? vad snackar du om? och vad menar du med "varför och bla bla bla får du tjata med någon annan om" ??
om du inte kan ta någon diskussion så skriv inte,,,,du yrar fruktansvärt mycket!
NIJO SLUTA upp med ditt JVLA tonårs snack TROR ALLA HÄR ÄR RÄTT SÅ trött på dig.
Märker du ej det ????
Varför jag yrar JAPPS gissa varför.
ANTINGEN slutar du upp med ditt JVLA översittar snack eller slutar här!
du har en jävla attityd! Hur fan skriver du på forumet? håll dig borta från den jäkla tråden om du inte kan ta en enkelt jävla diskussion! vad är ditt problem, helt seriöst!
INGEN som tvingar dig till att ta denna diskussion, det var du som skrev och jag som svarade och klarar du inte av detta så håll dig borta från ämnet.
Tycker DU ska sluta med ditt "översittarsnack" eller sluta här! Fruktansvärt dålig stil att snacka FÖR andra och säga att dem är trötta på mig. DETTA ÄR ETT FORUM DÄR DISKUSSIONER SKA FÖRAS KRING OLIKA ÄMNEN! att du sedan inte har samma åsikt som mig i detta ämne är knappast relevant!
och sluta upp med dina usla hot, är inte och kommer aldrig att vara ditt beslut om jag ska fortsätta skriva på forumet eller inte. Du har kraftiga problem att kunna resonera, diskutera och dra slutsatser kring ett ämne eller text.
Jag diskuterar hela tiden angående ämnet med Goop och du fortsätter med dina personangrepp mot mig HELA tiden. VEM uppför sig som en omogen tonåring? inte fan är det jag.

Nej Demon Sid har ju rätt Nicklas, bara inse.
på vilket sätt?
förklara vad han har rätt i…………
allt står på forumet, ganska solklart att jag hållt mig till ämnet och diskuterat Goop,,,,,skillnaden är att jag inte tycker som ni och det är inte acceptabelt som DU skrev innan rickard. Även ganska klart att det hela tiden är Demon_sid som hela tiden börjar göra personangrepp mot mig. Förutom enna gången då du gjorde personangrepp mot mig Rickard.
Nah det, är klart o tydligt vilka som är omogna och inte klarar av att diskutera på ett forum.

#43, Du och dina personangrepp exempelvis, hatar när du låter så sårad när du inte blir det.
Ja du har hållt dig till ämnet, men du låter ingen annan bara tycka en sak, det du tycker är alltid rätt enligt dig, det är heroiskt jobbigt.
som att till exempel att man måste vara sjuk i huvudet om man tycker ludde är en bättre kusk och att det inte är acceptabelt? Det var dina ord Rickard om du kommer ihåg det.
Jag har inte någonstans på samtliga inlägg i denna tråden försökt övertala någon om att jag har rätt, det är ni som tycker att jag är ett freak bara för att jag inte håller med er om att Goop är världens bästa kusk.
Jag har lagt fram belägg för VARFÖR jag inte tycker Goop är den bästa kusken, PRECIS som ni ständigt lägger fram statistik för att bevisa han är bäst. Statistik och inte åsikter är vad som framstår framstår i texterna.
Rickard, varför skulle jag inte bli sårad när folk gör personangrepp mot mig hela tiden? och vem FAN är du att säga jag inte känner mig sårad.

Japp, det vidhåller jag också.
Men du tycker Goop är en DÅLIG kusk många gånger och det finns det inte belägg för.
Nah om jag känner dig rätt tar du knappast illa upp på riktigt..
Beläggen för varför jag tycker Goop är en överskattad kusk har jag lagt fram i form av bortkörningar av favoriter/hästar som Rutger Raket och Haver för att ge exempel. Så visst finns det belägg för att tycka som jag gör.
Texas. Du frågade mig vem jag tyckte var sveriges bästa kusk och här kommer mitt svar: Robert Bergh!!
Killen kör aldrig bort en favorit i stort sätt, är offensiv och ger nästan alltid sina hästar chansen att vinna. Tror även att han är den kusk i sverige som har högst segerprocent, 1% högre än Goop. MEN det mest imponerande är att den segerprocenten är även ett resultat av styrningar som är baserade på hästarna i hans eget stall, sällan han kör åt andra som goop gör. Även bevis på att det är en av sveriges bästa tränare.
Kuskar som sedan kört in mest pengar i räknat per start är Adielsson,Örjan, Jorma och Ingves. Inte Goop som är världens bästa kusk? så vad är han bäst på forutom att köra flest lopp?
I slutändan handlar allting trots allt om vad för egenskaper man tycker om hos en kusk, alla har olika förutsättningar inom travet också vilket gör att det inte går att mäta genom statistik som alla Goop fantaster gör.

Robert Bergh har haft fruktansvärd snurr i år, men är varken Sveriges bästa kusk eller tränare, mil ifrån.

det är iaf tur att vi alla har olika åsikter. tack för många timmar rolig läsning krappar/tjäjer.
men jag håller så som 9:o med om att Robert B är bland det bästa i Sverige på att kombinera allt i en härlig förpackning. men det är rätt så jämt mellan han, Åke och Uffe om man frågar mig när det gäller en helhet som tränare/kusk
är ett fantastiskt resultat att ha 21% i segrar av ca: 500 lopp där merparten är hästar i egen träning. Därtill har han kört in lite över 10 miljoner på 500 starter utan att ha någon riktig stjärnhäst som varit i de stora loppen.
Som person måste man vara imponerad av Bergh också, killen går sin egen väg och vågar stå ut från övriga.
Nästa år får vi kanske se Amour ami och adrian chip i de stora loppen och även några storloppssegrar för Bergh?

#50, Ja seger% är bra….
Men du cyklar som en yr höna, Adrian Chip tvåa i Hambletonian… Räknas inte det som ett stort lopp för dig?
Enbart Adrian Chip har väl sprungit in någonstans kring 3,5 miljoner i år?!