Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 277 ggr
ThomasH
0

V75-6 Gävle 20/10-07

**

V75-6. DD-1. Tvilling. Auto.
1640:

**

1 Grove's Ben - Takter J 00121 11,2a
2 Garantido - Olsson D 36031 12,4a
3 Photo Sea - Bergh R 50210 12,5a
4 Timjans Kap - Eklöf B 35204 13,2a
5 Johnny Muscles* - Adielsson E 21105 11,1a
6 Conrads on Line - Goop B 40200 12,3a
7 Prestige - Söderkvist S 16440 12,3a
8 Jamille - Redén D 33001 11,8a
9 What a Man - Frick J 20445 11,6a
10 Finish First - Jansson T 30106 12,0a
11 Taylor Made - Kihlström Ö 22121 11,3a
12 Harmonic Silvio - Kontio J 01163 11,4a

Rickard07
0

En ny klar första häst i form av Grove's Ben, spets -slut?

Nijo
0

Grove's ben räknas tidigt, men det finns 2 starka motbud i form av photo sea och johnny muscle.

3 hästarslopp.

Rickard07
0

Photo Sea blixtrade till näst senast och starten innan dess, men innan de loppen har han inte visat mycket på väldigt länge, nah knappast.

Tror knappast Johnny Muscles tar ner Grove's Ben i full form från dödens, det är inte många silverhästar som gör.

Nijo
0

Förstår inte det resonemang Rickard, tror du inte på en häst bara för att den har presterat sämre tidigare, men gjort bra lopp  senaste 3 starterna………..

Alla hästar kommer i en svacka någon gång och Photo sea har varit en av de bästa för sin årgång tidigare, skyhög kapacitet. Att han verkar vara tillbaka nu med tanke på de loppen han gjort senaste tiden är  bara positivt.

Förklara dig Rickard………..

Vad gäller Grove's ben så är det en häst som du aldrig trott på direkt, konstigt att du tror på den helt plötsligt när han bara vunnit 1 lopp från spets, senaste 2 loppen har han gått bakifrån och det är en humörsbetonad kille som lika väl kan ge upp från spets med press på sig. Absolut ingen spik att luta sig mot, särskilt inte mot en häst i form av johnny muscle som är en blivande stjärna kanske…….

Blir inte direkt förvånad om Takter släpper spets och siktar på vinnarhålet…….

Rickard07
0

#4, Han var 3:a i kriteriet va? Men det är det bästa han har åstadkommit, blir mycket förvånad om han vinner här.

Nah, Grove's Ben tror jag inte på när den inte befinner sig i max. Även denna har väl fajtats i årgångslopp med framgång förut? Spets och slut tror jag.

Nijo
0

Photo sea har gjort något enstaka toplopp även efter kriterier, dock inte mycket,,,men de senaste loppen har verkligen varit bra.

Grove's Ben är väl en elithäst om man ser till talang och kapacitet? Men hästen har inte mycket till kämparglöd och då kvittar det väl hur bra han är,,,,får väl se om han vill vinna eller inte från spets.  Blir inte det minsta förvånad om Takter släpper spets till Erik och johnny muscle. Blir inte direkt förvånad heller om Takter kör i spets och Grove's ben viker ner sig fullständigt över uploppet…….Har ju hänt tidigare så…….

Rickard07
0

#6, Japp, men gnistan verkar finnas lite bättre där nu va?

Nijo
0

1 vinst från spets är ett undantag, vill nog se det hända 2 eller 3 ggr innan jag vågar spika och tro på att Grove's Ben vill kämpa i loppen.

Rickard07
0

#8, Kanske början på något nytt nu då? :)

ThomasH
0

Garantido med Daniel Olsson visade ju en härlig form tillsammans senast

Kullgren
0

Garantido är härligt bortglömd… tror faktiskt mer på den än Grove's Ben

Nijo
0

härligt bortglömd? baserat på vad? haha. Kanske blir mycket streckad? inte bortglömd då…..

Men troligtvis kommer han väl stå i 5-10%, lär väl inte ha särskilt stor vinstchans,,,,fick ett drömlopp senast med 3.e inner och lucka.  Samtidigt som det var hårt tempo och flera favoriter gjorde bort sig/hade en dålig dag.

Garantido är en bra häst, men att spela honom baserat på senaste insatsen vore fel tycker jag. Men visst finns vinstchansen sedan det är en bra häst i grunden…….dock fel distans och kanske för bra motstånd?

Kullgren
0

Som vanligt på V75 kommer de stora kuskarna dra på sej streck, Khilström, Adielsson, Goop mfl. Så jag antar att Garantido kommer att glömmas bort lite… Kan ha fel. Tycker att den är streckvärd.

Det är inte den tuffaste Silverdivisonen jag sett….

Nijo
0

är väl sant, Danne ohlsson och Bosse eklöf är väl minst lika bra som Goop och erik tycker jag, men dem kör sämre hästar……

Kullgren
0

Där är vi helt överens.

TexasTour
0

Nog för att det är liten omsättning men hur f--n kan Taylor Made vara mest streckad? Spår 11 med en extrem spetshäst som dessutom saknar allt vad löphuvud heter, hur tänker de som lämnat in? Kanske svaret är att de inte tänker alls…det kan vara Harry-spel, Taylor Made är ju först i turordningen! Hästen borde vara en av de minst streckade i loppet och kommer nog bli så så fort spelet kommer igång?

Nijo
0

Typ, men många av de som spelar tidigt går efter saker som turordning, senaste 5 loppen(resultat/poäng) och kanske favorithäst eller kusk.

till stor del folk med väldigt begränsad kunskap, men går efter samma modell vecka efter vecka, säkert vunnit mycket pengar någon gång på denna metoden också.

Till viss del en teori, men jag känner folk som spelar tidigt och går efter de faktorerna.

Sir_Alex
0

Med lite tur på vägen e inte jag främande att Harmonic Silvio dyker upp där framme!!!! Se Upp!!!!Cool

Travel
0

gillar garantido så han blir mitt förstastreck men det klart att groves ben mfl har bra chans. Spelvärt lopp tycker jag

Rickard07
0

#19, Var ett tag sedan….

Nijo
0

tycker att det är ett 2 hästarslopp där mellan grove's ben och johnny muscle,,,,,tror dem är mycket bättre än motståndet. Grove's ben har fördel av innerspåret men är beroende av att ha ett bra humör för att vinna, hehe. Tror dock att johnny muscle är en hårdare häst av sig vilket kan bli avgörande.

Roliga skrällar om överpace är photo sea och what a man,,,, en av dem 2 får nog vinnarhålet.