V75-3 Gävle 20/10-07
**
V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Garros - Bergh R d3111 12,9a
2 Citation* - Adielsson E 10007 10,0a
3 Home Blåbjerg - Takter J 05432 11,2a
4 Acclaim - Eriksson H 20530 11,5a
5 Cornetto Ås - Frick J 40026 12,4a
6 Arnie Somolli - Kihlström Ö 16203 11,4a
7 Speeden* - Untersteiner J 60352 12,2a
8 Flying Herkules - Kontio J d0053 11,8a
9 First Wise As - Goop B 33014 12,4a
10 Favorit - Jansson T 20453 12,4a
11 Present - Ohlsson U d2332 11,5a
12 Scarlets Aino - Sundberg H-O 20520 11,4a

Citation, hela vägen, punkt!
För tokern som letar motbud måste Home Blåbjerg räknas mycket tidigt.
citation är stenklar, näst bästa spiken i omgången.

Borde vara klart….
MEN,men…
P Å Acclaim asså….
tur att acclaim har många naiva supportrar som fortsätter att spela hästen hela tiden, trots att han aldrig vinner nästan. Är väl inte hälften av den häst som citation är egentligen,,,, men kan självklart vinna om citation galopperar bort sig i starten igen.
räknar dock med att acclaim som vanligt tar på sig en del streck, kanske 15%?. bara till att tacka och ta emot, som vanligt.

Klart jag var ironisk Citation står med 3 ben i mål men trav e trav =)
som sagt, galopp i starten som är mot,,, hänt 2 gånger nu väl?
frågan är väl om erik kommer att ta safety start? men å andra sidan har det ingen betydelse.

Felar Citation bort sig vinner Home Blåbjerg!
Citation är väl egentligen ingen osäker travare? Galopp på Åby, men har han gjort det mer än det i de senaste loppen? Ser stenklar ut…

#8, Men det gjorde han även på Åby.
Jo jag menade att han galopperade på Åby,men har han gjort det tidigare under säsongen?
Citation har galopperat 3ggr med framspår bakom bilen detta året, det tycker jag är väldigt mycket för en elithäst.
Men risken att han galopperar på lördag är mycket liten skulle jag tro.
Där ser man… Jag kan inte komma ihåg nån mer gång än Åby… Men jag hade väl inte spelat de andra gångerna.
Nah det är 2 galopper, senast på Åby och innan det var det i Norge eller italien. Men det fanns tendenser även förra året då han galopperade från start……

Händer det något med Citation ( Att blixten slår ner i hästen eller nåt) så tror jag Garros kan smälla till igen.. ett år sen han slog till på V75 till 159ggr…

#14, Men nu ger han kansek 1/7 av det istället…
Jag är inte lika säkra som ni andra, tycker att Citations form verkar vara på retur, allt medan Home Blåbjerg visade bra form igen senast och vi vet vilken form Lähdekorpi har på stallet. Hålller inte heller för otroligt att Bergh försöker ta rygg på Citation och Garros har form

#16, Helt rätt, det är utmanaren.
tror knappast att citation behöver ha form för att vinna, han spetsar och sedan handlar allt om vem som är snabbast sista 100-150 meterna och där slår ingen citation, med eller utan form.
det är en elithäst med överlägsen kapacitet och teknik i detta gänget,,, finns ingen som kommer att fösöka sätta upp tempo vilket innebär att det blir en speedupgörelse och då finns det inte många hästar i världen som besegrar citation.

lite som med superman senast jag pratade här. överlägset bästa hästen är citation vinner även utan form.

Ja. Citation slår detta gäng baklänges, framlänges, från sidan, diagonalt, i sömnen, med 3 ben. Att Home Blåbjerg är vara värst emot säger ju sig självt..:P

ojdå? vart på världskartan fann man det där. men Citation varit inte långt efter när luckan kom.
Kredd åt Uffe som gjorde en fin styrning med Present från spår 11. där är det bara att se upp för i framtiden. Lädret $:ar in 185lax. finfina pengar.

#21, Denna var ju svinenkel!

så du menar på fullaste allvar att du inte trodde att Citation skulle hålla spets mot Home Blåbjerg??

Måste verkligen kännas grymt att sitta fast så som Erik när man kör överlägset bästa hästen, helt maktlös.

#24, Men då är det… Sop Erik vinner inte med favvos.
Du ska vara glad eran jävla häst vann ju!
#23, Jag trodde mer på Home än Citation ja, igår kväll fick jag ruskig feeling för det, trodde att jag hade Home på spikmästaren, men klant som man är.
Rickard du är medveten om att citation vinner detta loppet med 20 meter om garros inte blir struken????
dem som garderade citation hade enbart tur och inget annat, är knappast skicklighet att förutse garros ska bli struken 3min innan start.
sluta idiotförklara dig killen!

njo!normalt sett skall Citation vinna detta lopp från detta läga. sedan att Erik inte är med i starten utan klantar sig med anslutningen gör att hästen tappar fart och Home B från spets. jag kan säga att jag hade med Home B på andra grunder än att jag trodde att han skulle spetsa, eller egentligen inte. jag hade med honom p.g.a galopperna som Citation gjort och det gjorde att Home B skulle spetsa och vinna. men inte i min vildaste fantasi trodde jag att han skulle vinna av någon anna anledning än från spets.

#26, Du är väl en normal människa?
Kan du se saker som ej har hänt då?
Det tro fan att det är skickligt att ha med Home Blåbjerg, själv spikade jag på ett chanssystemförslag.
Det är snarare du som idiotförklarar dig.
Läs tråden, enda jag varnar för är just Home Blåbjerg - den går och vinner, har jag TUR/idiotförklarar mig då?
Bara för att dina likspel gick dåligt idag ska inte det gå ut över andra.
Sen som en parentes så satt jag och kollade liven och såg Garros och sa till en kille "Den kan dem ju ta bort, av på mitten". 2 minuter senare var den struken, hehe.
OBS!! För att inte Nijo ska komma med kommentaren "Det såg vilken idiot som helst att den inte såg bra ut"… Säger inte att jag är bäst i världen för det, men det händer ju inte varje lopp en häst stryks 3 min innan start.
#27, Bra!
Nå, det var väl bara jag som varnade för Citation vill jag minnas, alla andra menade att han redan stod med 3 ben i mål

#29, -Hoppas du skämtar…
Kolla #7 ex. För jag trodde ju inte Home skulle spetsa.
Home vann ju bara pga strykningen…. hade inte haft en chans annars..

På tal om detta…..
Jag skickade en insändare igår kväll vilket resulterade i:
Högst upp på travnet - respekt ;-)

ja, man får gratulera Hansson.

#38, Hahaha.
Hänsson :)
med de förutsättningar som fanns innan loppet så stod citation med 3 ben i mål och jag varnade för att erik inte skulle våga ladda med galopprisken, men det kvittar FULLSTÄNDIGT med spår 2 så han redan sitter i 2.a spår och får överta ledningen efteråt.
Nu ändrades förutsättningarna pga en mycfket sen strukning 3min innan start vilket nästan ALDRIG inträffar! visst såg hästen halt ut(garros) men för oss spelare som spikat citation var det som ett slag i ansiktet.
Annars såg alla att citation är fullständigt överlägsen när han kunde växla tempo så extremt fort sista biten med lucka,,, grym klasskillnad på hästarna och dem som garderade hade tur och inget annat.
Brutalen, vad yrar du om? erik var framme tidigt vid bilen! problemet var att han inte kunde/vågade ladda allt som gick.

jupp! ser det bättre efter några gånger. Erik håller tillbax Citation. så jag får gott rätt mig om att han inte var ansluten. han var där, men det såg onekligen lite udda ut när han var "lite" senare frame vid vingen än det andra var. sedan när bilen drar iväg håller ju Erik hårt tag om hästen sin.
men men, det såg bara skumt ut från en början.