V75-5 Gävle 20/10-07
**
V75-5. V3-3. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Faksen J:r - Adielsson E 6012d 22,8a
2 Mörtvedt Jerkeld* - Frick J 12135 20,0a
3 Lome Kongen* - Persson J-O 13221 22,0
4 Hallsta Lotus - Eriksson S 54215 21,5a
5 Vinning Kos* - Jansson T 03342 20,1a
6 Järvsömolle - Olsson D 04000 22,0a
7 Rolex K. - Eriksson L I 40443 21,9a
8 Trollfager - Bergh R d4030 21,8a
9 Nordgubben - STRUKEN
10 Clay - Wilhelmsson R 47300 24,2
11 Bokli Eld* - Kihlström Ö 34113 19,1a

Byt kusk och i klass med veckans bank, nu bara superchans om Jim Frick kan ha det på V75. Mörtvedt Jerkeld.
Jag ger mig inte, nu startar alla från samma fålla och Hallsta Lotus är kanske de bästa spiken i omgången
mortvedt jerkeld har en superchans och är omgångens 3.e bästa spik.
BRA kusk, bra spår och bästa hästen.

NOW OR NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVER JIM FRICK skall nollan spräckas nu i 178 utan seger ??
Favorit bana framspår kort lopp . Plus att favoriterna i kort lopp i bra klass brukar stå i 9 av 10 ggr med och det är ej bara J faxs vinster jag menar då…
BRÄNNER HAN DENNA STRAFFspark i öppet mål JA du jim då får du aldrig mera ngn vinst i din karriär inom rikstoton..
BARA JORDBÄVNING EMOT.
ALL IN JIMM TA dig en redig whiskey på Torsdag kväll så spänningarna släpper tills lördag!
om man ska leta efter saker som kan fälla frick o jerkeld så är det väl distansen då mortvedt jerkeld är mer stark och presterar bäst över längre distanser.
men detta borde han vinna.
Kan ju även se att J-O Persson har valt bort hallsta lotus för att köra lome kongen istället, så mycket trodde han på den thomas?
annars såg jag ej hur bra/dålig hallsta lotus var senast,, 5.a i mål och långt efter vinnaren,,,, men fanns väl orsaker kanske?

#4, Hehe precis :)
Nja,tror nog att nordgubben kan vara värd ett streck också… Han har ju trots allt slagit detta gäng förrut..

#7, Exempelvis senast på nytt svenskt rekord.

Ett häftigt kallblodslopp och det hade varit läckert om Järvsöfaks startat men J-O Persson har fyra med ändå.Draget är 2 Mörtvedt Jerkeld men strecka många.

#7, "Draget"? Blir minst 75%?!
kul med faksen? hade väl varit åt helvete med ännu en häst streckad på 90% i v75,,, tror det hade blivit nytt rekord med 3 hästar streckade på 90% i en v75 omgång.
Ser nu att mortvedt jerkeld absolut inte blir lika stor favorit som jag trodde från början, kanske till och med inte blir favorit på grund av lome kongen.
kan bli en kul duell mellan 2 giganter som vill efterträda järvsöfaks när han lägger av.
Värt att notera är att J-O Persson sade att Hallsta lotus kommer att spets men att Lome kongen mycket troligen kommer att vara förre i mål. Vet inte riktigt om jag är lika säker på det…….
Är distansen för kort för Nordgubben? Formen verkar ju finnas där i alla fall….

Vinning Kos till spets, Torbjörn J upp, ett streck kanske??
borde vara 2 sekunder efter 2,3,4
Inte min spetsfavorit, den tror jag 2 eller 4 tar.
11 Bokli eld är väl en meriterad norsk häst också, men enligt tränaren så går det inte att slå mortvedt jerkeld om den är i form…

Frick förlorar igen! Stängt med j-o frick och de norska hästarna?
varför ska du stänga loppet med frick+de andra om han förlorar???
är hästen i form och travar så vinner han bara, inte mycket att diskutera vad gäller världens 3.e bästa kallblod. Men senaste starten lämnar en del frågecken,,,,dock ska tränaren ha sagt att senaste träningspasset var MYCKET bra.
jag kommer i alla fall chansa på att hästen fungerar, annars blir det 5 streck.
Norgubben är struken

#16, Tänkte samma sak hehe.

Han var riktigt läcker.

spets o slut. aja. turfan att man hade med honom då. var värt ett streck iaf Nijo? hoppas du hade med honom…-;)
bästa ekipaget vann, så enkelt är det.
Jim körde bort ännu ett lopp då han kunde få 2.a utvändigt men väljer att köra som en idiot i dödens.
hade inte med vinning kos,,,,,lirade mörtvedt jerkeld ganska hårt som vinnare efter en äckligt bra värmning med 1.17 över 300m.

jo! jag hörde om hans värmning. men då var det försent att spika honom. tur det kanske. -:)
Vinning Kos borde egentligen fler haft koll på efter hans senaste prestation. sedan att det var Auto start med en så s-snabb häst borde varit garanterat ledninge. Torbjörn J är i flytet detta år men dagens man tycker jag Johnny Takter är som styr till 3 segrar (1 lopp dock utanför V7:an)
Hoppas att ni som spikar Mörtvedt Jerkeld* någon gång lär er att han nästan aldrig vinner i Sverige, han har ingen vinnarskalle, vill inte sticka nosen först

#23, Skitsnack utav bara helvete.
Segerprocent: 41,54% kopierat ifrån ATG.
Klart som fan han vill vinna, men KUSKEN har däremot NOLL vinnarskalle på V75, såg prov på det x2 idag. Han vinner aldrig mera V75 i sitt liv väl?!

#24 Nja, Frick har kanske passerat sin bästa tid inom de större sammanhangen.. dock har jag vunnit bra pengar på honom på vardagarna ute på landsorten.

#25, Just Gävle är han ju champion på o.s.v så detta var hans bästa chans någonsin att komma tillbaka till vinnarcirkeln inom rikstoton.
Jerkeld har bättre vinnarskalle än många andra, sedan är den främsta skillnaden att han möter hårdare hästar än många andra kallblod i form av moe odin och faksen. Vilket kallblod vinner med det upplägget som jerkeld fick denna gången? förutom faksen.
Hoppas att du lär dig thomas, Hallsta lotus har ingen vinnarskalle.

hallsta lotus har väl blivit bortkörd 2 ggr i rad?