V75-3 Jägersro 27/10-07
**
V75-3 V5-5 V3-1 Tvilling. Auto.
2640:
**
1 Top Ten - Uhrberg T 05053 11,8a
2 First Wise As - Goop B 30144 12,4a
3 Colombian Necktie - Kihlström Ö 61154 11,3a
4 King Cobra - Kolgjini L 14332 12,2a
5 Arras - Söderkvist S 13232 11,2a
6 Tunk Nafets - Jansson T 3d410 12,3a
7 Lass Drop - Adielsson E 00463 11,3a
8 Fama Currit - Takter J 23142 11,6a
9 Triton Sund - Sjunnesson J 20120 11,7a
10 Sun Protection - Kontio J d2043 13,3a
11 Amour Ami* - Svanstedt Å 10101 11,0a
12 Skogans Joker - Untersteiner P 03136 11,6a

Nu kan ingen ta sig förbi på insidan - Arras!
Spetsar och vinner.
Var tydligen inte ens 100%ig senast, det är han säkert nu oslagbar då.
spår 3 på colombian necktie,,,,trots att Örjan kör och inte Uhrberg så måste detta vara veckans bank. Utmanade Arras hela vägen senast trots att Johan avancerade från siste häst till dödens direkt i loppet, höll oehört starkt och slipper han gör allt jobb denna gång så lär det bli en mycket enkel vinst.
Jag spikar utan tvekan colombian, vår nästa stjärna?

#2, Fruktansvärt idiotiskt enligt mig. När han inte ens slår en sjuk Arras, hur ska han då kunna slå en kry Arras? C.N får ju dödens, man klarar inte det i guld hela tiden. Det gick en gång… Tror knappast han kommer trycka med den heller, vill inte köra ihjäl hästen.
Men förståss stryks Top Ten så är det väl helt andra förutsättningar och Arras var klar (får man höra efteråt) :-)
bortförklaringar och bortförklaring, SÅ FAN HELLER att Arras var sjuk,,,,,,,i så fall har colombian necktie varit sjuk hela sitt liv, tänk då hur bra han kommer att vara i detta loppet när han helt plötsligt är frisk? haha
Colombian necktie är en mycket bättre häst än Arras och nu när han har bättre spår så lär han vinna enkelt om det bara klaffar lite i form av tempo och att han slipper göra ALLT själv.
men visst finns risken att arras får bluffa bort loppet igen och örjan inte orkar avancera till dödens med hästen igen.
Men var snäll o jämför inte dessa 2 hästar, dem tävlar inte på samma nivå killen, Colombian necktie är en undantagshäst som troligen hör till bland de bästa i sverige. Arras är en häst som aldrig vunnit i guld och är beroende av att gå i ledningen utan press på sig?
Arras har ingen möjlighet att ge Colombian Necktie en match, det spelar i olika ligor. Jag spikar utan att tveka Colombian Necktie och liksom Nijo utser jag honom till omgångens bank

#4, Ingen anledning till att ljuga. Men du, ditt nötskal. Om C.N inte ens går att jämföra med Arras så ska den KROSSA Arras oom den så stod 20m bakom men det gör den ju inte så för helvete vakna till verkligheten.
SUper Light är även en mycket bättre häst än Arras men var efter senast,,,, men det handlar om spår och löpningsförlopp i dessa lopp som alltid.
Man har inte råd att ge bort 20m i starten och sedan vandra i dödens över 2640m om man inte är som bäst för dagen i dessa loppen, och det var inte colombian necktie senast.
Med spår 3 så tror jag att colombian necktie kommer just att krossa arras i detta loppet.
Vi får se på lördag rickard, men vad mig befarar så tävlar dessa 2 hästar på olika nivåer. Kan du tänka dig hur Arras hade klarat sig från spår 8 senast? han hade fortfarande inte varit i mål.
återigen riktigt taskigt läge för Amour Ami..dock ryggar den kanske CN och får draghjälp sista 1000 om nu inte CN avancerar fram till dödens tidigt…risken är väl dock att Arras får bluffa bort loppet istället….men Amour Ami var ruggigt fin senast då han fick press från Hot Tub och klev undan till riktigt enkel seger ändå och håller fortsatt riktigt fin form.
Ser dock CN som första häst i detta lopp och förmodligen är även Amour Ami före Arras rent kapacitetsmässigt.
Arras chans är att bluffa bort loppet.

Tss.
Veckans bank.
Nästan lika säker som Solid Lady Spin och Meadow Zoot.
Man kanske ska införa BANK i spikmästaren? Välja på två superspikar eller en bank. 4 points om den sitter, hehe.
håller med om att amour ami är bättre än arras,,,, men läget gör för mycket i dessa loppen.
Blir dock inte förvånad om Svanstedt sänder iväg till dödens om det går sakta, amour ami har visat att han klarar av att gå där.
Måste bara nämna att first wise as gick FRUKTANSVÄRT snabbt över uploppet senast, med en bra resa och överpace så blir han farlig.
Jo, iskallt läge igen..inte haft ngt flyt med lottningen i guldloppen denna herre…men klarade ju dödens på ett riktigt bra sätt på örebro i sommras.
first wise as är en given rysare och får fördmodligen en bra resa.
Hur länge håller CN sin form med de lopp han fått på slutet? måste ju få en svacka nån gång han också?

#11, Och felade över mål. Det är inget vidare.
Startar walmann hästen så får man utgå från att formen finns där,,, han startar väldigt sällan en häst som inte är i form och känns bra.
Att arras ska få bluffa bort loppet tror jag ej, Ludde är med och kör King Cobra som är i sitt livs form, blir förvånad om han inte sätter tempo på loppet. Triton Sund är en starka herre också som gillar tempo…..dock inte sjunesson som är lite rädd när det går för snabbt tror jag, hehe.
rickard..av den anledningen att robban trodde på segerchans och sällan nöjer sig med en andraplats och drev lite för hårt.
Nej, jag håller med, såklart inget vidare att fela..men så länge det inte berodde på att det var något fel på hästen osv så ser jag inga större bekymmer med det.

#14, Bergh i ett nötskal.
Jo, självklart är det så Nijo, samtidigt som det kan kännas som att formen finns där när man tränar, och när man åter hamnar i dödens och får göra en massa skitgöra själv så kanske det visar sig att så ej är fallet?
Bara spekulerar, för han har hållt riktigt hög nivå nu under väldigt många starter, och ingen pallar hur mkt som helst! :)
kanske därför han har högst segerprocent också rickard?
en stark egenskap att vilja köra om 1.a priset och inte nöja sig med att komma 2.a och 3.a
vad gäller colombian necktie så är det en undantagshäst så jag ser ingen anledning till varför han inte skulle klara av något lopp till i dödens. Annars lär Örjan känna det under loppet och är hästen inte 100% så stannar han väl i kön och hoppas någon annan sätter tempo.
Värre med Arras då den hästen sällan är fräsch och risken finns att den inte kommer att fungera denna gången.
Nijo han före med den kommentaren jag tänkte lägga.. :)

Jag väljer i alla lägen att ta ett andra pris framför att ha stor risk till galopp för att driva för förstapriset som inte ens var realistiskt.
Och förmodligen är det därför du är en förlorare istället för en vinnare…för ingen kommer nånsin ihåg en 2.a
dessutom var det såklart realistiskt…hästen kändes fruktansvärt bra, och robban sa sj att han var helsäker på vinst i sista sväng.
Nu blev det galopp istället…och sånt händer..faktum kvarstår fortfarande, han är bättre än arras och bör ha lite vinstchans om det klaffar på vägen och arras inte får bluffa i ledningen.
hur stor risken för galoppen är blir ju en bedömningssak för kusken. Vid galoppen han hade i guldloppet så var segerchansen högst aktuell för amour ami då dem stred sida vid sida.

#20, Han felade 20m innan mål? Med minst en hals efter, NEJ han skulle inte vunnit.
inte sett en häst plocka in 1 hals på 20m i en uploppsstrid? då har du inte sett mycket trav alls killen.
Om han vunnit är omöjligt att veta, men segerchansen var högst aktuell.
Jag är inte rätt person att bedömma det..får anta att robban som är professionell kusk gör en korrekt bedömning där.
Och vi kommer aldrig få veta hurvida det var korrekt eller inte i praktiken heller…med tanke på att loppet redan är kört.
förstår dock inte varför du fortsätter att haka upp dig på det loppet och hurvida han hade vunnit eller ej utan galopp där..

Jag har sett hästar plocka in 2 längder på 20 meter…
Men i detta fallet så kommer jag vidhålla min åsikt även med kniv mot strupen.
Sluta diskutera lopp som är körda, det är en förutsättning för trav att trava och inte galoppera
mvh/Thomas
dock inte en förutsättning för att vara bästa hästen, eller ses med segerchans i DENNA veckas v75…vilket diskussionen gällde från början..

Arras kommer ju sitta i spets som då slog han Colombian, varför skulle han inte göra det nu?!
Förstår inte hur ni tänker…
för att colombian hamnar bättre till denna gång å slipper göra allt själv?
För att ludde ev. pressar ledaren och skapar tempo på loppet som skulle gynna både amour ami och first wise…men även för CN som då kan sitta kvar ganska länge innan attacken kommer…det blir helt annat löpningsförlopp dvs…
förstår du nu rickard?

#29, Okej det köper jag.
Men är högst tveksam ändå alltså…. Hmmm.
ja…trav är ju som bekant trav..och sällan speciellt enkelt :)

#31, Så länge det finns lopp så finns det hopp.
HAHA Goop igen.
tror att colombian necktie vinner även från dödens då han slipper förlora 20m i starten och runda allt i 3.e spår som senast. Sedan behöver Örjan inte avancera förren sista varvet då han troligen kommer ha position 2.a utvändigt.
SKillnad på att gå i dödens över 2640m och 1000m,,,,,Vi har sett vad colombian necktie kan göra när han går för fullt sista varvet(krossade digger crown).
Men jag skulle gissa på att Ludde sätter tempo på detta. Hur gör Erik och Takter? laddar från start eller backar? Lass drop gick väldigt snabbt senast och är en bättre häst än Arras när han är i form. Han är bättre än de flesta i detta loppet faktiskt.

"stefaN knuT" blir nog att räkna med ifall det skulle bli tjall för det två favoriterna. förhppningsviss slipper han dra tåget 3 tredje spår så som hag fick göra i SM de sista 800m, vilket gjorde honom mör. men han är givetvis bara en skräll och bör inte räknas med chans bortsett att han får ett perfekt lopp i ryggar. har ju en finfin kortspeed.