V75-7 Jägersro 27/10-07
**
V75-7 DD-2 Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Jojo Orly - Takter J 1d120 11,8a
2 Kanonis Lobell* - Nielsen K 33241 12,1a
3 Night Rambler* - Sjunnesson J d3100 13,2a
4 Robis Ingo - Adielsson E 14001 12,3a
5 Sundance Clover* - Lugauer C 36041 11,4a
6 Harmonic Silvio - Kontio J 11636 11,4a
7 Juvel Neo - Svanstedt Å 05101 11,9a
8 Icy Glimmer As* - Degiorgio C C 13630 11,8a
9 Quito Gold - Forsgren L 15152 12,5a
10 Korvet Klintholm* - Juul S 11111 11,2a
11 Mireille Ås - Kihlström Ö 332d0 12,1a
12 Ausa T.Y.C. - Uhrberg T 30242 12,3a

Juul har mycket höga tankar kring Korvet Klintholm och senaste starten i Sverige var fullständigt lysande.
Står visserligen hårt inne och dåligt spår.
Men att det är bästa hästen är ganska givet väl?!
Han anmäler till silver när hans klass är brons, tyder på att han tror det är en stjärna…Spik?!

Korvet är nog anmäld för att det är hans favoritdistans, dessutom jägersro som är nära, fanns väl ingen brons denna omgång heller. Kanonis Lobell blir inte att leka med!

#2, Ja men för fna, när gjorde Juul bort sig senast?
Rickard, vi har haft diskussionen innan vad som gäller med kort distans och bakspår i denna klassen. Det är sällan dem vinner med dessa förutsättningar trots att det är bästa hästen.
Kanonis lobell är mitt förstabud i loppet, blir inte lätt att slå.
Jojo orly och harmonic silvio räknas tidigt också och detta loppet kommer säkerligen att gå på en låg 1.12 tid, kanske 1.11.
robis ingo+sundance clover håller hög klass likaväl.
Detta blir absolut ingen lek för korvet klintholm och han kräver tur+högt tempo för att kunna ha chans att vinna.
Om Robis Ingo har vaknat på rätt sida så blir han svårfångad, men man vet aldrig med denna knepiga herre
är IGA tillräckligt snabb ut från 8,e för att kunna hamna skapligt till?
från spår 8 gäller det bara 2 alternativ, ladda allt som finns för ledning/dödens eller backa sig sist. Att komma ner i ett bra läge misslyckas 9 av 10ggr.
kommer troligen ha med 1,2,4,5,6,10 på mitt system, svårt lopp just nu………….

Intressant med strecken.
nijo..jo, men tänkte mer om ngn annan är snabb ut..vilket skulle kunna innabära press å rygg ledaren alt körning mellan 2st invändigt och krypa ner i 2.a ytter.
Hur är hästarna invändigt från start dvs? :)

#9,
2+4+5+6 alla dem är väl snabba ut? Kan bli ruskig körning.
det skulle väl rimligtvis kunna innebära att den där 1/10 gången när man kommer ner bra från 8.e spår inträffar i detta lopp?
isf bör väl IGA ses med viss chans att segerstrida?

#11, Nej, tycker han vart blek det sista… Långt ner i min rank.
brukar kunna gå ruggigt till slut ändå..och om det blir tempo så…men ja..han är väl inte direkt förstahäst.
jag skulle tippa på att jojo orly har bra spetschans och harmonic silvio kommer att laddas för fullt,. är en katapult ut och såg lysande ut senast så formen måste vara på topp.
Visst kan IGA komma ner i slagläge, men även om han gör det så tror inte jag att han är tillräckligt bra för att besegra dessa hästarna.

Jojo Orly tycker jag perfekt slagläge från detta läge, beroende på vem som sitter i spets. (hur snabb ut är egentligen Kanonis?? läst att han skall vara snabb ut men att kusken ej tryckt av honom ordentlig ännu!!) för får Jojo O rygg på Kanonis så har han perfekt läge att hitta ut över upploppet. vilket jag tror är mkt möjligt eftersom jag tror att Korvet K kommer att dundra framåt för att lägga sig i dödens. Spets släppe inte Kenneth ifall han får den. annars så finns det många bud om spetskörninge - Sundance Clover, Icy Glimmer As ser jag som startsnabast i främre led.