V64 system(solvalla)
1: 3,8(2)
2: 4 Nightrider On (2)
3: 1,2,4,6,9 (11)
4: 4,5,8,11 (10)
5: 1,2,10(9)
6: 2,3,4,5,7,8,10(9)
2x1x5x4x3x7=840kr
Lite småknepig omgång tycker jag, hittade bara 1 spik som jag var nöjd med trots mycket letande. Nightrider on är en häst som jag gillar lite då den är stor, kraftig och lägger mycket mark under sig. Fortsätter att utvecklas för varje start och med bara 5 hästar på volten och Goop i sulkyn så lär det bli felfri avgång och tidigt avancemang mot ledningen, mycket svårslagen.
Frågan jag ställer mig annars är hur bra E.I Mikko är och om den kan besegra yorktown gunner från spets? Brist på kunskap så blev det ett feglås. Roliga rysare annars är: Sargasso i avd 3 som besitter stort kunnande och värmde som en demon senast(4%). Lass Galax är jag svag för då det också är en stor o kraftig häst med klart hög kapacitet när han får det att fungera, blir farlig i avd 4(4%), cream of arnie(7%) vinner felfri? Frasse filiokus(6%) är en häst med gott rykte som alltid blir hårt spelad, har 2 lopp i kroppen efter vila och närmar sig den riktiga formen nu. Sett han flyga över uploppet från spår 12 några gånger och med lite tempo så blir han segerfarlig. Sista och roligaste draget kommer i avd 7 i form av en häst som är riktigt bra när han får det att fungera och att han BARA är streckad på 3% just nuförstår jag ikke, alltid understreckad och jag har vunnit fina pengar på denna killen, Spyfish!

Sargasso diggar jag skarpt ja med, gjorde en grymt bra 4-åringssäsong (750lax in). gjorde några fia insatser även under förra året. en häst med kapacitet. haft otur i det två senaste loppen, men sett dunderfin ut i värmningana.
Mighty value i femte?
han vinner inte och därför har jag inte med han, hehe.
Har ett dåligt läge och är långsam ut, hamnar bland de sista i fältet och då ska det till mycket för att han ska ha chans. Väldigt överstreckad tycker jag.
Ser att Nightride On är struken, spiken blir istället SUPER EXPLOSIVE. Spets o slut kanske? vidöppet lopp nu och det blir väl troligen tight, helgardera eller spika?
SPyfish kommer inte heller till start, in med Räser sune istället som kanske kan skrälla. Höll starkt i ledningen senast och med lite överpace så blir han farlig.

la ihop ett litet vinnarsystem här.
- 8 E.L.Mikko
- 2 Super Explosive, 12 Dream of Southwind
- 2 Coober Pedy, 4 Sargasso, 6 Beijing Man, 9 G.Moll
- 3 Ketchup, 11 Urbino B, 14 Muffoso
- 2 G.Q.Man, 3 Urfa Boko, 12 Pleasant Walking
- 2 Ultimo Håleryd
72 rader/kr

awwafan! kan inte alltid gå. men vilken öppning i avd.1? varför kör Björn så med Yorktown Gunner?? tycker lite synd om den språkbegåvade finnen.
kullgrun,,,,jag tar tillbaka min kommentar om mighty value, hehe. Han gjorde ett mycket starkt lopp och växte i mina ögon.
men visst känns det som att coober pedy är en överskattad häst? favorit 2ggr nu med 2 perfekta löpningar i 2.a utvändigt och förlorat båda loppen.
Yorktown gunner ska passas nästa gång, såg lysande ut och satt fast med krafter i ryggen på E.I Mikko,,,,tror goop hade vunnit om han gått ut i dödens istället för att stanna kvar. Värt att notera att detta var andra loppet som yorktown gunner går helt lysande efter 1.06 öppning,,,,,senast var det 1640m och då gick han ut i dödens senare för att sluta 2.a. EN häst för stora uppgifter i framtiden skulle jag gissa på.
brutalaccent,,,,,vad menar du med att goop kör så? han har innerspåret och ledningen, sedan är det finnen som överfaller goop fullständigt med en häst som han trodde var bra.

Hade ingen direkt feeling för El Mikko och var ju ett riktigt lik med.

lik? det är det fleta hästar som får öppna i 08,6 första 500m
klart, men man spelar på ekipaget och det var en riktig amatörkusk från finland som nu hade spår 8 med en HELT osynad häst i dessa(hårdare) sammanhang.
Som jag sade innan så låste jag på båda hästarna av ren feghet då jag inte visste något om den finska hästen, men trodde aldrig att han skulle bli spelad till 80%. Insatsen var väl helt ok med tanke på öppningen, men hästen var absolut inte bättre än yorktown gunner som fick samma sorts lopp men var förre i mål med krafter kvar.
underbetyg till spelarkåren!

#9, Elitloppsaktuella hästar ska klara det med råge.

var väll så att i: min värld så skulle Björn släppa ledningen mot en bättre häst/amatörkusk som sedan inte hade fattat att täppa igen hålet och ev. ge björn chansen på upploppet. men det blir inte alltid som man tänker sig när man kör loppen i badkaret. -:)

ähh! Elitlopps aktuell, det var han väll inte ens före loppet, då får han allt flytta över häsen till Pekka Korpi eller någon annan större travtränare i Finland.
ENligt tränaren så är/var hästen elitloppsaktuell och jag tycker väl egentligen inte att man kan bedöma hästen rättvist då det blev en öppning på 1.06.7 första 500 meterna vilket innebär mjölksyra.
Men bästa hästen var det inte, det var yorktown gunner.

tränaren är finne. man ska aldrig lita på en finne. så vad han säger spelar ingen roll. -;)
sedan gjorde Yorktown en bra insats och slutade 6:a. men enligt mitt badkarskörande hade han kunnat vinna om han släpptspets i spetskörninge.
eller om han svarat spets och finnen fått hjärtattack? var en riktig idiotstyrning.
Tycker även att styrningen av Goop var väldigt konstig,,,,,ser ut som att han ska släppa spets och sedan börjar han köra igen för att försvara spets. Antingen svarar man spets hela vägen eller släpper man direkt,,,,,tycker att det var en dålig styrning av goop.
ganska idiotiskt att svara spets i ett sådant tempo för att sedan släppa och sitta fast i en dödsdömd rygg,,,,,hur tänker Goop??? eller han tänker inte alls kanske?

är ju det jag försöker säga. -:)
han skulle a släppt. sedan när finnen tror att han bara skall åka ifrån alla på upploppet så hade han gett chansen åt Björn som jag tror skulle få en lucka på upploppet. (Amatörer är sämre kuskar, mer orutinerade iaf) då hade det blivit fight och Björn hade fått med sig lite pengar och kanske tagit plats i Solvalla Grand Prix.