Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 365 ggr
Nijo
0

pinsam gulddivision

segertiden 15,5 över 2640m och 1000 meter varvades på 1.17 om jag inte misstar mig. Visst fasen är det pinsamt att kuskarna inte ens vill tävla om förstapriset, stor kritik till alla kuskar i loppet förutom söderkvist och till viss del örjan som inte kunde göra mycket sedan C.N galopperat.

Ni såg väl hur C.N gick till slut? stenklar nästa gång om örjan inte kör.

Nijo
0

såg nu att 2000 meter gick på 1.17.1,,,,pinsamt, pinsamt och ännu mera pinsamt. KLass 3 lopp går på liknande tider, fan våra 2 åringar springer 1.17 över 2000 meter.

Rickard07
0

Bara dålig förlorare, synd att CN felade så ni kan skylla på det. Arras var veckans bank sa jag ju, kvittar hur den vinner - men vann gjorde den och det är ju  det som det går ut på.

Harrygirl
0

När Arras sitter i spets kan konkurrenterna inte köra om förstapriset - det är redan givet!

Varför offra sig och TAPPA placeringar?

Nijo
0

Rickard, det fanns 5 banker som vann idag på v75 om man frågar olika folk. Vi kan i alla fall konstantera att Colombian necktie gick snabbast över uploppet.

Om jag förlorade 100kr eller ej på att Arras bryr mig mig inte om, är skitpengar. Faktum kvarstår att detta loppets och dessa hästarna sprang i ett tempo som kan jämföras med den sämsta klassen i sverige, eller 2 åringar om man så vill säga. Det är enbart pinsamt och riktigt dålig travsport.

ina-scot
0

välkommen vintern är här nu vinner spets hästen 9/10 från spets

snyggt Rickard bra spik

Rickard07
0

#4, Men spela hästar som travar då?
#5, Hehe… tack - fast inte bara jag som spikade direkt, men Nijo är ju "rolig" att knäcka (vilket man aldrig kan enligt honom, men det är en annan demma).

Bertil
0

hur kan ni bara gå på detta?????

Nijo
0

gå på vad? En enkel fråga, var detta bra travsport? Gentle Giant sprang nästan 1 sekund snabbare för 2 starter sedan över distansen och han startade i klass 3…….

Kunde inte bry mig mindre om att jag förlorade 100kr på ett system där jag spikade C.N,,,,beviserligen var arras en bättre spik. Hade väl spikat arras om jag visste att C.N skulle galoppera också, men jag antar att jag är inte lika bra på att analysera lopp som andra.

Tycker fortfarande att det var riktigt pinsamt att kolla då hästarna i den högsta divisionen i sverige springer lika långsamt som de i den sämsta klassen. Diskussioner om att ändra prispengarna där 1.an får mer och de andra mindre borde VERKLIGEN bli mer seriös när man ser denna sortens lopp.

Nijo
0

Jag var tydligen inte ensam om min åsikt, läste Bengt Adielssons krönika i kvällsposten och hans ord var mer i form av "spyfärdigt", kan tillägas att han spikade arras på sitt system………

MEN han kom med ett bra förslag om att det ska införas tider som hästarna måste hålla i loppen, lyckas tex ledaren i Guld inte springa snabbare än 1.15 på 1000 meter så blir det straff i form av böter……

Rickard07
0

#9, "MEN han kom med ett bra förslag om att det ska införas tider som hästarna måste hålla i loppen, lyckas tex ledaren i Guld inte springa snabbare än 1.15 på 1000 meter så blir det straff i form av böter……"

Fruktansvärt dåligt förslag.
Tvinga Ludde och starta istället? :)

Arthur_Dent
0

Har läst och hört åsikter i linje med Nijos på flera håll idag. Högsta klassen står inte särskilt ofta för bästa underhållningen. Frågan är vad man kan göra åt det. Ser att nästa vecka så finns inte ens tillräckligt intresse från hästägare/tränare för att fylla gulddivisionen på mantorp med sedvanliga 150.000kr i 1:a. Faktum är att en häst som Thrust my step med 18.000kr intjänat på senaste tio starterna är med och lär väl knappast vara den som "sätter färg" på tillställningen. Några riktigt bra hästar finns visserligen med men det lär nog inte "blixtra" om loppet heller kommande helg.

Rickard07
0

#11, Men det loppet ser ju klart mer intressantare ut än det som var i Lördags, för då var ju veckans bank - Arras med.

Nu är det lite mera ovisst tycker jag, 1.2.3.6.8 alla är startsnabba!

Nijo
0

Rickard, om du tycker att det är ett dåligt förslag så hade det varit på sin plats att du förklarar VARFÖR!! Finns det någon dålig sak med att införa tider som ledaren måste hålla sig under i ett lopp? Jag tycker att det är ett mycket bra förslag……..

Att Arras var en bank har jag svårt att förstå, var han inte det senast också? då han förlorade mot Torvald Palema,,,,ganska dålig bank i mina ögon som aldrig vunnit ett guldlopp inför senaste starten. I mina ögon så var det enbart tur då colombian necktie galopperade i starten,,,, men likaväl en bra spik för dem som spikade. Spel handlar mycket om tur också……………

Försök att hålla dig till faktan att ett guldlopp kördes i 1.17 tempo över 2000 meter istället för att en häst som du spelat ÄNTLIGEN vann.

Travel
0

Det var absolut ett fantastiskt tråkigt lopp men att införa tider för att få roligare lopp tror jag inte på. Varför skulle det bli mer positionskrig och mer körning för att de körde 2 sek snabbare? Det hade väl tex arras klarat galant ändå. Nä mer offensiva kuskar är det som sätter färg på loppen. Jag tror att precis som att en del fotbollsmatcher är fantastiska så är även många direkt tråkiga och det är något vi måste leva med, tyvärr.

Nijo
0

Travel, men hur lyckas fransmännen och amerikanerna ha mycket roligare lopp där det tävlas på en helt annan nivå?

Det är inte direkt denna sortens lopp man vill se om man tar sig ner till jägersro för att uppleva bra sport……

Det vore tråkigt att acceptera det,,,,men visst stämmer din liknelse travel.

Rickard07
0

#15, Jägers kallas ju lunkjägers - gissa varför. Skitbana.

Travel
0

Bara för att du läst ett inlägg nu hur det var på jägers för 20 år sedan så behöver vi inte dra så stora växlar på det :-) Jägers är en kanonbana, fråga ludde t ex och mig för den delen :-).

#15 Vet inte vad man ska göra heller men tidstvång tycker jag verkar konstigt. Open stretch har ju faktiskt gjort att kuskarna måste köra lite tidigare även om många kuskar tycker det är orättvist då du kan ligga på rulle även på innerspår. Men visst har det blivit roligare lopp. Dessutom kan ju kusken med bästa hästen släppa ledningen till en annan bra häst och därigenom minska risken för att bli omsprungen av en sämre. Utnyttja open stretch själv istället mao.

Ett annat sätt är att öka prispengarna för första priset. säg att i guld tex vinner man 200 och så har man 50,40,30,20,10. då kan det vara värt att köra lite offensivare.

Ett annat sätt kanske är att köra franskt voltsystem där det är strid om positionerna redan i starten. Det misnkar risken för passivitet. Det ökar också positionsförändringarna under loppet då många inte hamnat där de önskat/trodde.

Travel
0

glömde säga att när Arnie Super Jazz kommer ut nästa år vill jag bara ha spets och slut lopp.Skrattande helt utan spänning

Bertil
0

Spänning är bara något som den nervklene gömmer sig bakom när han inte törs se verkligheten