Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1263 ggr
ThomasH
0

V75-7 Mantorp 3/11-07

**

V75-7 DD-2 Tvilling. Auto.
1640:

**

1 Javelin Q. - Larsson F B 01240 12,4a
2 Mob Muscle - Kihlström Ö 01106 13,0a
3 Sembs Gregory - Kontio J 01021 13,1a
4 First on Line Sec* - Goop O 11311 13,0a
5 Lindy Later - Adielsson E 31063 12,4a
6 Vilde Gral - Danielsson B d121d 12,7a
7 Uncle Sund - Lennartsson P 15242 12,7a
8 King of Mystic - Takter J 01102 13,7a
9 Thunderbolt - Untersteiner J 21164 12,4a
10 Golden Haro - Svanstedt Å 11230 12,1a
11 Räser Sune - Collander C 1363d 13,0a
12 Stanford Hornline - Lindblom C-E 12416 12,8a

Rickard07
0

Joooooorma Kontiooooo.
Spets slut och ett "han var pra" i vinnarcirkeln.

ZenoX
0

#1 håller med JOOOOOOOOOOOOOOOORMA KNTIOOOOOOO

Nijo
0

Olle Goop kör first on line sec,,,därav är den förstahästen i loppet för mig. Möjlig stallkörning där jorma släpper till olle?

Thunderbolt+Golden Haro måste räknas tidigt också………….

ZenoX
0

Inte en chans att Jorma släpper spets då han har en häst som trivs väldigt bra i spets.

Rickard07
0

#3, Tss goddag yxskaft? Så Olle Goop kör alltid flrsta hästen i loppet? Sweet dream.

Golden Haro DOG senast med drömresa, tordes fira en sjätteplats här.

Nijo
0

Olle kör aldrig förstahästen, det gör Björn. Men nu när Björn inte är aktuell så är det självklart att Olle kör förstahästen i stallet. Vad jag förstår så har stallet betydligt högre förhoppningar på First On Line sec än sembs gregory som har en ganska begränsad kapacitet mot detta motståndet.

Golden Haro hade en dålig dag senast, en rättighet som alla hästar har och dem ska aldrig dömas efter 1 dålig insats. Är väl inget snack om saken att Golden Haro är loppets bästa häst, sedan får dem som spelar han hoppas att Svanstedt har lika mycket tur som Juul hade med Korvet Klintholm genom att få 3.e ytter och hårt tempo……..

Rickard07
0

#6, Är det absolut inte, jag har sett att Olle kört 2a hästen när Goop inte deltagit i stallets möjligheter…… Kan ingen på rak arm dock, men kan lova att det har hänt.

Nu svamlar du. Dålig dag var milt uttryckt för Golden Haros del, men vafan ska man bedömma på då?!?!?! Klart som fan att man måste bedömma den senaste insatsen mest såvida den inte suttit fast etc. då.

Nijo
0

Gör en häst 1 dålig insats så ska den fanemaj inte dömas på den, då hade svanstedt knappast tagit ut hästen om han inte trodde på bättring eller att det var en tillfällighet.

Framförallt svanstedts hästar är upp och ner i sina prestationer, det var inte första gången och absolut inte sista.

Men det är väl även detta som gör att Golden Haro blir extra intressant? I normalt fall hade han tveklöst blivit favorit och nu blir han troligen inte det.

Nijo
0

Läste travronden precis och där säger Håkan Arvidsson att det är First On Line Sec som är stallets bästa segerchans, det verkar som att den ska köras i ledningen också…………..

Hade spikat om det inte varit för SVanstedt och Golden Haro, han ska ha tränat starkt i veckan och dem hoppas att det var en engångsföreteelse senast.

Rickard07
0

#9, TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK för påminnelsen, ronden ligger ju i brevlådan!

demon_sid
0

Måste hålla med nijo. Man kan ej bedöma G Haro på senaste insatsen. Precis som om du spelar kasst en dag tennis så betyder det ej att du ej kan hitta spelet nästa dag….Åke startar ej om den ej är fräsch. Sen att G haro kanske kommit upp snabbt i klasserna och ej  KAN  bära pengarna är en annan sak . Eller så har den ej kommit iform efter uppehållet.

Rickard07
0

#11, Men du kan ju knappast se det som en fördle att han var sämst i världen senast, eller?
Ska inte vinna här bara.

demon_sid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rickard trav e trav djur är djur …
Det som är tjusningen med spelet för mig ialla fall. För att vinna pengar kan man ej bara stirra sig blint på det som hände innan. Om han hade kunnat tala G Haro kanske han hade sagt till åke, stryk mig jag känner ej för springa idag…Förstår du vad jag menar…Men för den delen har jag ej sagt han vinner heller….

Nijo
0

ska inte vinna här baserat på senaste insatsen eller att du inte tror han är tillräckligt bra? med framspår och utan insatsen senast så hade Golden Haro varit streckad på 70-80% i detta loppet.

kapacitetmässigt finns det troligen ingen häst i detta loppet som kan röra Golden Haro, det är en häst för gulddivisionen. När nu svanstedt startar hästen och att han tränar starkt så ska han räknas tidigt trots ett uselt startspår.

Oavsett form elr ej så blir det kanske svårt att besegra first on line sec från spets.

Rickard07
0

En guldhäst torde vinna brons även med dålig dag.

Nijo
0

såg en guldhäst med över 1 miljon på sitt konto och en finsk kanon som ska vara aktuell för elitloppet förlora mot hästar som hade 200 och 300 000kr på sig på v64.

Kan nämna många exempel där guldhästar förlorar mot hästar av betydligt sämre klass på grund av otur, svåra förutsättningar eller helt enkelt en dålig dag.

Trodde att det var ganska självklart för de flesta att Golden haro är en häst med mycket hög grundkapacitet som sträcker sig betydligt högre upp än brons.

Rickard07
0

Visst kan det var så, men då får han visa den kapaciteten för mig på lördag då.

demon_sid
0

16 & 17 när skall ni båda lära er att trav e trav…
ASSÅ saker sker i lopp det är djur vi talar om.
12 hästar i loppen allt kan hända oavsett vilken häst som är bäst eller inte. Annars skulle v7 ge 110 sek och jackpott varje vecka….

PS Hästar kan ej prata. Allt kan ske i ett travlopp.
Bara efter loppen är körda vända blad och spela dagen efter eller vänta tills nästa 7a. SÅ lätt är det.

Nijo
0

vad menar du med det? att trav är trav är en självklar sak så förstår inte vart du vill komma med uttalandet………..saker händer i loppen och allt kan hända, givetvist? vart vill du komma?

Man kan inte göra mer än att spela på hästarna som man tror ska vinna och en bra taktik är att spela på den häst som man tycker har bäst förutsättningar med spår, form och kapacitet att prestera/springa snabbt. Även det är en subjektiv bedömning för folk och det är det som skiljer spelare åt och skapar en pot med mycket pengar i, förutom alla de miljoner som harry boy ger bort så klart:)

Men detta förändrar inte det faktum att Golden Haro är loppets bästa häst troligen, men det betyder inte att han vinner och det har jag inte sagt.