breeders crown?
farsans häst är anmäld till breeders för 4 åringar.
undrar vad detta innebär?

Vad det innebär?!
Att hästen i fråga har rättighet att starta i Breeders' Crown försök samt vidare avancemang om det lyckas!
Vad heter hästen?

irish whiskey.
trodde det var ngn form av serie där de skulle avancera. därav frågan. =)

Är ju en slags serie, elelr ja cup.
Uttagningslopp som senasre kan leda till final med fins prispengar.

Men den hästen är lite sent ute på alla plan.

Haha, är det du på bild?
Nej Järvsöfax pappa till vänster.

#7, Och hans mamma till höger? :)

#4 alla plan?
givetvis är han försent ute för breeders vilket jag inser eftersom året snart är slut.
#5 nog fel bild? ;)

#9, För dålig, för sen.

en fyraåring som gjort fem starter och blivit placerad fyra? det tycker jag inte är dåligt med tanke på att många inte ens kommer så långt!
farsans förra häst började inte springa förrän han var fem och han vann V75. farsan tränade honom själv och han tjänade nästan 300 loppor.
visst är whiskey sen, det har hänt saker med honom och farsan tar det lugnt med sina hästar serru.

#11, Oj det togs hårt.
Ja men den är ju för dålig för att kriga i BC. Ingen lopperfarenhet osv. Kulltoppen är i Bc med kanske 20 starter på sig, han har 5? varav 4 i Danmark..

#12 lite smått irriterad blev jag ja. gillar inte sådana kommentarer när man itne vet bakgrunden med hästen!
förstod inte heller att du mende just breeders. =)
vilka är det då som kör BC kan man fråga sig? det är alla toppkuskar som har kört in hästarna tidigt och jobbat de ordentligt. hur håller de sen då? många blir ju sjukt bra men många försvinner med. tyvärr.
angående danmark så vill de ge hästen lätta lopp så han får vänja sig vid travandet. tycker itne det är mer än rätt faktiskt.

Precis, "angående danmark så vill de ge hästen lätta lopp så han får vänja sig vid travandet. tycker itne det är mer än rätt faktiskt. "
Då har man ju inte riktigt i BC att göra.
Vilka som kör BC? Jaadu, de välkända kuskarna vad annars, hehe.

man måste börja ngnstans va?
har inte sagt att han platsar i breeders. min fråga var vad det innebar.
välkända kuskar ja precis. vinna eller försvinna…

#15, Hehe, sant.