Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 697 ggr
ThomasH
0

V75-1 Mantorp 3/11-07

**

V75-1 V5-3 Tvilling.
2640:

**

1 Lovebite - Svensson C 53122 13,7
2 Robin Q. - Söderkvist S 03240 13,9
3 Coober Pedy - Kontio J 31622 14,1
4 Gift to Europe - Näslund T 210k4 14,8
5 Klöver Kung - Ohlsson U 50100 15,0
6 Silky Road - Adielsson E 06416 15,1
7 Arnie Sensation - Lindblom C-E 5d030 14,8
8 Kassio Roland* - Lönborg H d5321 16,7
9 G.Moll - Takter J 21025 13,8
10 Taylor Made - Kihlström Ö 21210 13,7
11 Wiss Night Hawk - Uhrberg T 11610 14,6
12 What a Man - Redén D 04450 15,0

Rickard07
0

Silver och volt, ett inte alltför vanligt lopp vilket visserligen gör det lite intressantare!

Lovebite från bricka ett och hemmaplan, visserligen bränt som favoritspelad 1.90 x2 vilket ej imponerar precis… Men vet ej om man vågar plocka bort, får se vad känslan säger sen.

Gift To Europe, tja hade lekstuga i silver ifjol, nu med lopp i kroppen, serveras det ett bra lopp kanske det kan vara något… Tveksamt med formen redan men…

Klöver Kung, når ej spets eller? Tämligen chanslös då.

Silky Road, bra spår, (bra) kusk och kanske kan nå ledningen? Då vet man aldrig…

G.Moll lös väl inte senast men… Ganska klent fält.

Wiss Night Hawk, favorit? Avanceras fram tidigt och kanske bara vinner.

ZenoX
0

Lovebite spetsar eller? måste ha bra chans då. som du säger rickard går nästan inte plocka bort.

Håller med dig helt om Klöver Kung rickard, blir ingen spets denna gång och har har ju nästan vunnit alla sina lopp från spets så.

Wiss Night Hawk tycker ja ska ha riktigt bra chans här, bästa hästen bara krossar?

Nijo
0

lovebite är en överskattad häst,,, fått allt serverat vid 2 lopp som stor favorit och ändå inte lyckats vinna mot betydligt sämre motstånd,,,,,lägg sedan till att hästen travar mycket dåligt med press på sig då han ska accelerera. 

Ser ut som möjligt spik på G.Moll som tveklöst är bästa hästen kapacitetmässigt,,,,är det bara någorlunda form och klaffar lite så bör det bli en relativt enkel vinst.  

silky road värsta motbud från spets?

Kullgren
0

Håller med föregående talare, G.Moll bör ha en mycket bra chans. Distansen bör också passa som handsken.

demon_sid
0

Kollade lovebites lopp i lopp arkivet i förmiddags inte bara ett utan de 4 senaste…Kolla dessa zenox och kolla om du tycker den är streckvärd då .
Sen Wiss Night Hawk ????
Kan den göra ngt själv i loppen , det står alltid behöver tempo….
Får den tempo i detta lopp…
K Kung i spets sen sitter G moll JA var ????
Fräckt lås med dessa 2 Om en min absoluta favve höst GF Europe ej är klar för större uppgifter redan nu vet jag ej men nästa start är det bara banka den så långt ögat når….

Nijo
0

kunde inte sagt det bättre själv demon_sid. Men uffe varnar för att klöver kung kanske inte har någon bra form längre………..

wiss night hawk blir nog bara överstreckad, haft maxtur vid sina segrar i form av högt tempo och bra position. Blir troligen inget tempo nu och wiss night hawk lär hamna sist från start.

Gift to europe är en fin häst som gick bra senast, men spår 4.a i volt och Näslund i sulkyn, luktar strul lång väg.

ThomasH
0

Coober Pedy har gjort två mycket bar lopp på slutet och motståndet denna gång ser inte blodigt ut

Rickard07
0

#7, Tycker jag väl inte den har gjort…

Nijo
0

stor favorit i 2 lopp, fått 2 perfekta lopp och ändå inte kunnat vinna mot sämre motstånd än detta.

Räknas väl med segerchans om coober pedy spetsar och får bestäma i låg fart första varvet.

ThomasH
0

Perfekta lopp? Fick gå ensam i 3:e spår sista varvet näst senast och var hade greppet sista 50, men blev avslagen av Robis Ingo

Nijo
0

näst senast satt han 2.a utvändigt hela loppet och gick ut i 3.e spår med ca: 300-400 meter kvar och blev nedspeeda av en häst som kom bakifrån. Senaste loppet var liknande scenario och ändå var han flera längder efter vinnaren(ledaren) i loppet.

kan han inte vinna de loppen mot de hästarna så har jag svårt att se han vinna detta såvidare han inte får ledningen och bestämma i låg fart som sagt.

ThomasH
0

2:a utv, på 600, grovjobb, grepp 150 kvar, slagen 50 kvar, nära kontra, mycket bra. Detta är ordagrant från Guro-tjänsten. Men du vet nog bättre.

mvh/Thomas

Rickard07
0

#12, Måste nog försvara Nijo lite. Guro vet alltid bäst då eller? Oavsett vad alla andra säger bilder jag mig en egen uppfattning om hur hästens prestation var. Sen kan den ju dela sig med andra beroende på vilka förväntningar man hade et.c.

Sen måste jag bara fråga dig, när det uppstår lite av en konflikt avslutar du 90% av dina meddelanden med "mvh/Thomas"…. VARFÖR?!

Nijo
0

Thomas, vem hade han grepp på? Born to dance som satt i ledningen och slutade bland de sista i loppet? eller hästen som gick i dödens över hela distansen och gjorde allt grovjobb?

Enligt säkra källor vet jag sedan att Coober pedy gick på i 3.e spår med ca: 350meter kvar till mål. Senaste loppet gick han på i 3.e spår från andra utvändigt med ca: 550meter kvar till mål, men då var han även flera längder efter vinnaren som satt i ledningen.

Jag litar inte på någon Guru utan jag ber Rickard kolla loppen i lopparkivet, hehe.

MVH Nicklas

Nijo
0

Thomas, vem hade han grepp på? Born to dance som satt i ledningen och slutade bland de sista i loppet? eller hästen som gick i dödens över hela distansen och gjorde allt grovjobb?

Enligt säkra källor vet jag sedan att Coober pedy gick på i 3.e spår med ca: 350meter kvar till mål. Senaste loppet gick han på i 3.e spår från andra utvändigt med ca: 550meter kvar till mål, men då var han även flera längder efter vinnaren som satt i ledningen.

Jag litar inte på någon Guru utan jag ber Rickard kolla loppen i lopparkivet, hehe.

MVH Nicklas

ThomasH
0

Vilket jag också gjort

mvh/Thomas

Rickard07
0

#16, Kollat lopparkviet? Du kan inte på fullaste allvar mena att Cooper Pedy går på 600 kvar… Han är ute med nosen lite 500 kvar, men det kallar inte jag ute i 3e spår. Först i kurvan kommenterar han som referar det också, man brukar inte vara 300m sen.

ThomasH
0

Jo på fullaste alvar. Ibland måste ni två undra varför inga andra kommer med så många tips? Vad är man skriver så vet ni bägge bättre och nästan alltid så sablar ni ner på andras tips, för att framhålla bara egna egna idéer. jag gör nog som de flesta andra sparar mina tankar och kommentera bara lite sent under fredagskvällen

mvh/Thomas

Nijo
0

är det fel att tillrättavisa fel analyser? ser inte att vi har klagat på coober pedy som tips utan den analys du gjorde av hans 2 senaste framträdande som var felaktiga. Givetvist kan man tycka att han ändå var bra och vi har inte sagt att hästen var dålig heller, men likaväl var det fel information som du kanske inte visste sedan du gick på det som gurun presenterat som "fakta".

Men visst, det finns alltid 2 sidor av det hela,,,,

barnsligt att börja blanda in saker som att jag och rickard "sablar" ner andras tips, vart har vi gjort det?

Rickard07
0

Bifogar bild.
här ser ni att nosen börjar leta sig utåt, han börjar tänka tanken att gå ut här.. Ca 500m från mål………….

Eller?

"Vad är man skriver så vet ni bägge bättre och nästan alltid så sablar ni ner på andras tips, för att framhålla bara egna egna idéer."
Bara så löjligt……..

Idawg
0

Man har rätt att tycka precis vad man vill utan att andra ska "tillrättvisa" eller bli arg för felaktiga åsikter..

Om jag vore er så skulle jag inte räkna bort G.Moll. Det är Takter som kör och det är Lähdekorpi som tränar. Hästen är bättre än vad raden visar.

Nijo
0

vi har inte blivit arga eller tillrätavisat en ÅSIKT! vi har tillrättavisat en felaktig analys av ett eller två travlopp.

sedan är det inte vårt fel om folk tolkar det på ett annat sett, men det står klart o tydligt i texten att vi inte har "sablat" ner en åsikt.

Kullgren
0

Jag antar att ni inte har blivit ekonomiskt oberoende på erat spel, så nån felaktig analys har nog förekommit för er ocksåRäcka ut tungan

demon_sid
0

23 # Word.
Trav e trav den som ej inser detta vinner ej stora slantar. SÅ när alla andras analyser slår fel står ngn där med en del av potten själv…

Men vissa har svårt inse detta…
Men men. Alla är vi barn i början. Du måste kunna gå före du kan cykla =)
Men när du kan cykla kan du allt…Citat från kådisbellan…

Nijo
0

vad har det med saken att göra egentligen? vi har inte klagat på thomas för att han har gjort fel analys eller för att gurun gjort en dålig bedömning i sin analys. Vi har bara upplyst om hur loppen egentligen kördes, sedan är det upp till var och en att bedöma om man tycker prestationen var bra eller dålig.

En del baserar sina spel på tur och andra på kunskap, upp till var och en att bestämma vilken väg man vill följa när man tippar.

trav är alltid trav, förutom när dem galopperar och då är det galopp.

Rickard07
0

#23, Åhnej, att du ens tänker tanken. Jag liksom Nijo är självfallet fläckfria……. NOT.

Men vi har ej klagat på Thomas, mer på Guron.

demon_sid
0

JAPPS jag baserar alla mina spel på tur…
Fan jag gör som i bingo lotto…Drar i han i motvind rätt som det är står jag där med 3 miljoner.

brutalaccent
0

ang. Coober Pedy så gick han med skor sist. fel i programmet. ev. att det blir skoryck runt om denna gång, så som han gått under sommaren.

ok att det bara är Onsdag idag, men det lutar iaf åt att Tayler Made drar åt sig mkt streck i detta lopp. glad för det, för inte vinner han detta lopp…icke!
det vill jag väldigt gärna tro att Gift to Europe kan göra. diggade den hästen när han var ute förra året och delvis hade lekstuga i silver. det om att det skulle vara ett kuskminus vill jag inte säga. vem känner bättre denna häst än just Totte N. av det jag kan minnas gjorde han finfina styrningar med GTE förra året och gjorde att han sprang in närmare 550-lax. alltid gjort bra lopp från framspår där han oftast placerar sig på minst plats. sedan att det är lång distans ser jag som ett plus.

andra hästar man vill framhäva är ju redan nämnda G.Moll - var dock ej så impad av honom förra starten. och jag kommer inte at lämna bort Klöver Kung i detta fält. må Uffe säga att han kan vara ur form motsvarande. det ha hänt förr med den mannen och han slutar aldrig att förvåna mig. spets kan han mkt väl ta i just volt, har hänt förut. (dock mot sämre hästar)
hästen hanterar 2640m utan problem.