V75-3 Mantorp 3/11-07
**
V75-3 V5-5 V3-1 Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Flying Herkules - Kontio J 0053d 11,8a
2 Prime - Takter J 25d31 12,0a
3 Royal Winner - Redén D 40521 12,0a
4 Acclaim - Eriksson H 20530 11,5a
5 Thrust My Step - Olsson D 50635 12,6a
6 Finders Keepers - Svanstedt Å 15451 11,5a
7 Blue Chip Star* - Adielsson E 24213 11,5a
8 Scarlets Aino - Sundberg H-O 05205 11,4a
9 Speeden* - Kihlström Ö 03520 12,2a

Många om spets?
Blir inte förvånad om HO Sundberg sänder iväg och faktist lyckas…
Men det talar väl för spets - slut på Finders Keepers eller körning vilket bjuder in 9 Speeeeeeden i matchen..
6.7.8.9 är väl de fyra främsta tycker jag. I alla fall nu ;-)
Tror att Finders Keepers bara vinner det här, tycker inte det finns nån som kan rå på han, SPIK!
I detta ihåliga guldlopp, så ska vi minnas att Blue Chip Star* gjorde ett riktig bra lopp senast

I näst senaste starten höll Prime på att kliva över Finders Keepers på upploppet, sedan vann han i starten efter, okörd med tussarna kvar på 12.1/1640a. Siktar mot spets/innerspåret.
Ganska öppet lopp, Acclaim? Hans årstid börjar nu. Blue Chip Star måste räknas tidigt.
Tror loppet står mellan flying herkules som kanske tänder till hos Nurmos nu(loppets bästa bäst) och Prime som jag tror får överta spets av Jorma. Kanske lägger till Blue chip star som är en fin häst och gick bra senast som Hanna sade.
3 hästar räcker långt i detta lopp, Finders keepers borde få svårt då han inte får ledningen…………
Om man inte har med finders på 3 så tycker ja det är väldigt konstig, men du gör som du vill…
Räcker med ett streck, Acclaim…
Acclaim och Prime räcker långt
mvh
Bertil

Acclaim kräver ju maxklaff för att vinna, sedan vettetusan hur formen är…
Jorma kan inte vinna alla lopp.
Nej, och detta lopp vinner han inte…skulle vara ett hån mot Sveriges alla bävrar om FH skulle vinna ;-)
mvh
Bertil
Anledningen till att jag tror Flying herkules kan vinna är på grund av tränarbytet, Nurmos är en mycket bra tränare och Flying Herkules har gryma fartresurser i grunden. Jag tvekar inte 1 sekund när jag säger att Flying Herkules är bästa hästen i detta loppet när han presterar på toppen av sin förmåga.
Har inte hänt på hela året, men en nytändning med ny regi och kusk är väl inte omöjligt?
Prime får överta spets, har toppform? och blir livsfarlig!
Men visst finns det många segerbud i detta loppet,,,,detta är väl första gången under året som jag verkligen tror att Acclaim kan vinna och silverhästar som Royal Winner och Speeden har hög kapacitet med förmåga att skrälla.
Zenox,,,,FInders keepers ser jag som en av många i detta loppet, är inte bättre eller sämre än någon annan. Det som talar mot är spåret och att han inte får sin favoritposition som är ledningen.

Hmm du säger ju att Hanné är en av sveriges b'sta tränare, då kan inte Flyi8ng Herkules förändras så oerhört genom att komma till en likvärdig tränare enligt dig… Ibland förstår man sig inte på dig.
Vilket odds får jag på att FH inte vinner…jag sätter 1000kr…bara för "the fun of it"
mvh
Bertil

#13, Hahaha :) 1.05?
Rickard, jag har aldrig sagt att Tommy är en av sveriges bästa tränare(just nu) och han är inte lika bra som Timo Nurmos tycker jag. MEN det har aboslut INGET med saken att göra om en häst ska tända till eller inte.
Har du inte sett andra hästar som bytat tränare till en sämre eller likvärdig och sedan tänt till? Det händer ofta!
Ny miljö. nya träningsmetod och ny kusk kan enbart få en häst att tända till.
Alltså ja kan inte fatta att ingen tror på Finders Keepers så mycket, riktigt fin häst, Åke gör väl allt för spets också antagligen..

#15, Du har sagt otaliga gånger att Hanné tillhör toppskiktet i tränarsverige och det tror jag alla här kan intyga på.
Men visst, miljöombyte köper jag.
Rickard, jag har sagt att jag tycker om Tommy Hanné som tränare och att han tidigare har tillhört de bästa tränarna i sverige under sin storhetstid.
Jag har aldrig sagt att han är en av sveriges bästa tränare just nu,,,,bara skitsnack rickard.
Om NÅGON kan intyga på det så skulle jag allt vilja se de personerna skriva, annars är det väl möjligt att leta upp trådar där jag skrivit om Tommy.
Men detta är en skitsak som inte bör diskuteras i detta sammanhanget.
Jag hoppas att flying herkules tänder till hos Timo Nurmos, men några förväntningar har jag väl inte……………

#18, Sanningen ligger någonstans emellan ;-)
tror faktiskt finders kommer till ledning, och han är iaf en av mina spikar denna vecka..streckad på ganska tacksamma 25% för tillfället.
Takter har fått order om att köra i spets med Prime, finns inte många hästar som tar 1 längd på han vid laddning, särskilt inte finders keepers.. Toppform också!
ska bli intressant att se strecken på fredag………
#20 tack brovve du står på min sida ;)

Årets sämsta"Guld" lopp i hård konkurrens med det i Skellefteå i augusti.Upplagt för körning från start och det kan bana vägen för Speeden.
lite vad här haha :P Om Speeden vinner detta ska ja gå till mantorp..

#24, Inhandla sköna skor då, för ganska tråkigt att gå de sista 10 milen med skoskav…
Skämt å sido men asås så chanslös är den inte.
tror att speeden har bättre vinstchans än finders keeper, får troligen ett bättre lopp och är kapacitetmässigt inte sämre direkt. Blir det bara tempo så tror jag han kan vinna,
#25 ja kan gå barfota dom sista 10 milen..

Prime sätter jag mina pengar på :)
Men jag skulle inte bli förvånad om Scarlets Aino går o vinner…vet inte riktigt varför , men det känns så..
#26 Vem skall sätta upp tempot i detta trötta gäng tror att det blir samma vissa som förra veckan spets och slut på ledaren Men vem tar spets 2-7-8 ???

#29, Prime säger många, man jag är inte säker.

Vi kan alltid hoppas att Scarlets Ainio sätter upp tempot och ngn smyg körd kommer….

#31, Chansen finns ju, frågan är hur han kör från start då det är 2140m?