Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 2325 ggr
Rickard07
0

Framvolten under 3140m....

visar sig vara lönande Nijo!

Ny skrällseger från just denna volten :)

När ger du dig? :)

Nijo
0

lönande? det hände idag och det ska vara lönande för det? förklara för mig hur då………

kolla upp de senaste 5-10 loppen som kört över 3140m och de hur många som vunnit från första volten. Jag kan redan nu säga att det inte lönar sig att spela dem Rickard…….

I onsdags fanns det 2 lopp över 2640m och då vann 1 från framvolten och 1 från 20 meter tillägg.

Men jag kan tänka mig att antalet vinnare från framvolten över långlopp kommer att öka på de banor som har open stretch eftersom det är mycket mindre kraftödande att ligga på innerspår över den distansen med tanke på att varje kurva kostar 4 meter för dem i ytterspåren.

Rickard07
0

#1, Var mest en liten pik, för jag vet ju att du reagerar tämligen hårt.

Kvittar på 2640m jag pratar om 3140m.

medicinmannen
0

Framvolten i långlopp syns i kristall kulan att den är bra.
Open your eyes bitte.

Nijo
0

om det hade varit bra så hade dem hästarna vunnit ofta och det gör dem absolut INTE.

demon_sid
0

''framvolten rular fett

Harrygirl
1

Det är nog lönande rent oddsmässigt iaf!

ZenoX
0

Nijo det är bara o lägga ner du är ensam om att det är fel.

Nijo
0

zenox? är jag ensam, det är ju inte bra. Men det betyder inte att det är fel och det är bara till att kolla upp fakta innan du TROR att DU har rätt.

är ganska enkelt, du kollar igenom loppen som körs över 3140meter och räknar(ex: 1+1=2) hur många som vinner från första volten och hur många som vinner från någon volt med tillägg. Eller du har inte lärt dig att räkna i skolan?

ZenoX
0

Hahaha… Men det är ju så som rickard och alla säger att framvolten vinner mest över 3140m

Nijo
0

rickard och alla andra står för 3 personer? med inga som helst bevis mer än sin egen åsikt för att det ska vara så. Mer eller mindre finns det inget som säger att framvolten vinner mest över 3140m.

Men visst, jag ska kolla upp siffrorna då jag är ganska säker på att JAG har rätt.

ZenoX
0

gör så..

Niklas74
0

Lustig diskussion måste jag säga.

Går inte att säga att det ena eller andra är bättre.

Känns som att det är helt beroende på hur propositionen är skriven.

Rickard07
0

#12, Jasså? Hur då?

Första volten oavsett lopptyp (alltså max 1 mille, max 500 000 osv.)

medicinmannen
0

Nijo lykka till med ditt projekt var skall du få fram alla siffror ?

Rickard07
0

#14, Antagligen tjärvar det rejält.

demon_sid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi andra letar vinnare istället för fakta om framvolten. Plus vi spelar plats och vinnare nu….Denna tid är det omöjligt att bästa hästen kommer in på plats och vinnare hela tiden. SÅ spela efter resonemanget vem som är bästa hästen nu under vinter halvåret gör bara stora HÅL i plånboken. SOM jag längtat till denna tid…KOLLA lusarna som kom in på plats i helgen och på Halmstad igår…,,
JAG Säger bara ALL IN.,.,.

Rickard07
0

#16, Haha. Visa tips på all-in hästar då.

demon_sid
0

Har ej sagt jag gick all in =)
Men min tid är här snart känner jag så jag menade…

Nijo
0

siffrorna hade jag tänkt få fram genom att kolla loppen/resultat från ATG,,,,men har inte haft tid att kolla upp det än.

Spela inte bästa hästen? Bästa hästen startar alltid från sista tillägget på grund av att det är just bästa hästen, behöver dock inte vara favorit för det……

Nijo
0

V65:1 idag är över 3140m där hästar startar från både 20meters och 40meters tillägg. Får se hur det går.

Tro ifs att Bognor Regis från framvolten kan vinna, lär spetsa och kan hålla undan kanske?

Rickard07
0

Sedan är ju inte ett lopp 100%.

Nijo
0

nä, men jag har aldrig sagt att hästarna med tillägg vinner 100% av loppen heller.

Rickard07
0

Bra.

Rickard07
0

Nämen, för ovanlighetens skull gick en framvoltshäst segrande ur striden. (V65-1)

Nijo
0

var bognor regis som jag varnade för,,,,,men 2.a och 3.a var tillägshästar och Palermo mail vinner väl väldigt enkelt utan sin startgalopp?

Rickard07
0

#25, Japp du kanske börjar inse fakta nu då.

Nijo
0

inträffar väl inte så ofta att det går i 1.20 tempo där framme heller och det var väl precis det som krävdes för att bognor regis skulle vinna då han såg ut att vara helt slut över mål.

Nijo
0

inse fakta? detta var 1 lopp, kan upplysa dig om att det senaste v65 loppet(förutom detta) över 3140m så vann en häst från 20 meter tillägg och det var i förra veckan.

Rickard07
0

#28, En pik bara….. Jaja.

demon_sid
0

NIJO NIJO ````???
När skall du sluta skylla bort saker istället för ta saker som en man….

#25 [Bild på Nijo](javascript:void top.ShowProfile('Nijo') "Visa personlig sida för Nijo.")

Nijo
2007-10-30
21:36

Hantera inlägg

var bognor regis som jag varnade för,,,,,men 2.a och 3.a var tillägshästar och Palermo mail vinner väl väldigt enkelt utan sin startgalopp?

Mina trav vänner som läser här men ej skriver ngt skrattar åt dig ATT DU ALLTID har bort förklaringar till allt.

Den dagen du lär dig att se saker med öppna ögon och ta in saker då kan du med bli en vinnare på trav…
Bara ett tips…
Det är ej storleken på spelen som gör en vinnare utan det man har kvar…
När året är slut.

HUR ofta får ej en bra häst bestämma på tilläggs volten ?
Asså sist aggn jag skriver detta….
MEN du hittar alltid dåliga bortförklaringar SOM en livlina i tv4s VEM vill bli miljonär.

Rickard07
0

_"MEN du hittar alltid dåliga bortförklaringar SOM en livlina i tv4s VEM vill bli miljonär."
_
Hahahahahha den liknelsen är ju under bar, ahahhahahahah!
Är nog bland det bästa du skrivit.

Nijo
0

du är en fruktansvärt konstig person och det menar jag verkligen, har ALDRIG i hela mitt liv sett en person skriva lika mycket SKIT som dig demon_sid och många borde verkligen sitta hemma och skratta när dem läser en del av dina inlägg, det är fanemaj inte sant att en person kan uttrycka sig som dig.

Jag har fan inte gjort en BORTFÖRKLARING! detta var 1 lopp och precis som rickard sade tidigare så betyder inte 1 lopp 100%, detta loppet bevisade inte mer än att en häst från första framvolten kan vinna och det har jag ABSOLUT ALRIG sagt att dem inte gör heller.

Du yrar fruktansvärt konstigt med dina "smarta" inlägg som "Det är ej storleken på spelen som gör en vinnare utan det man har kvar…
När året är slut." DET BETYDER INGET!!!!! HUR TÄNKER DU????

Jag kan säga PRECIS samma sak till dig Demon_sid, kan du verkligen inte förstå det? elelr ska jag behöva förklara för dig? Bara för att jag inte har samma åsikt som dig i denna fråga så BETYDER DET INTE ATT JAG HAR FEL!

Sluta vara så arrogant, överlägsen och nedlåtande i dina inlägg!

Nijo
0

Sedan till andra fråga, hur ofta får en häst på första volten bestämma i 1.20 tempo? skulle gissa på 1 lopp av 10 eller 20?  Förstår du hur långsamt 1.20 tempo är och hur sällan det nämns i ett travlopp???

med det menar jag inte att dem på första volten OFTA får bestämma i låg fart första varvet eller till och med första 2000 meter ibland, dock MYCKET sällan i 1.20 tempo och det bord enog varje person på TiF kunna intyga på om man följer travet.

Rickard07
0

Haha tagga ner Nijo, Demon Sid är en av Sveriges roligaste personer, troligtvis den roligaste.

electra
0

För att hjälpa er lite…
I Oktober har det körts 10 lopp över 3140 m volt med följande resultat:

Solvalla 3/10 vanns från startvolten Örebro 5/10 vanns från startvolten
Jägersro 9/10 vanns från startvolten
Skellefteå 9/10 vanns från 60m
Mantorp 15/10 vanns från startvolten Dannero 21710 vanns från 60m
Örebro 21/10 vanns från 40m
Åby 25/10 vanns från startvolten Romme 26/10 vanns från 20m
Eskilstuna 30/10 vanns från startvolten

(Tilläggas kan att Solvalla körde sin "4km" 10/10 och den vanns från 40 m.)

Den enda som går att utläsa av denna "statistik" är väl egentligen att minst lopp i oktober 2007 över 3140m vanns från 20m…
Men 60% av loppen vanns faktiskt av de som stod på start!

Nijo
0

ok, intressant och tack electra, får väl erkänna att vad gäller oktober månad så hade jag fel då framvolten vann 6 av 10 lopp.  Liten marginal och inte till särskilt mycket hjälp vad gäller spelandet tycker jag, vore bra att få statistik över ett helt år.

intressant med statistik över loppen på 3140m som varit på v75,,,,vad jag kan minnas så vann coolman crown senast som stod med 20m tillägg förre In Cap som stod med 40m tillägg. Harpers Hanover vann 40 meters tillägg?(fransmannen)

hmm, körs inte många lopp över 3140m på v75, ganska dåligt tycker jag.

Rickard07
0

Tack Electra du gjorde det jag inte orkat göra, hehe.
Synd att det inte finns färdig statistik över hela året…

För att stödja Nijo -
Åby, Coolman Crown, mellanvolt.
Solvalla, HH… Milord de Melleray, bakre volt.
Kalmar, midsommar, Brave Sand bakre volt.
Så klart det förekommer.

Måste dock hålla med om att det är tråkigt att det inte körs fler 3140m lopp på V75, dem är ju roligast!!

electra
0

Lite jämförande statistik för juli 2007:

Hagmyren 2/7 40m Bollnäs 3/7 start
Halmstad 5/7 start Hagmyren 9/7 start Gävle 10/7 20m Örebro 12/7 20m Halmstad 16/7 start Eskilstuna 17/7 20m
Axevalla 20/7 20m
Kalmar 23/7 20m
Solvalla 25/7 start Bergsåker 26/7 20m Romme 27/7 start Jägersro 31/7 start

I juli kördes alltså 14 lopp över 3140m och 50% av dessa vanns av hästar som stod start.

Rickard07
0

#38, Tack.
Du ser Nijo……… 13/24 = Mer än 50%…. Sen räknas ju 20m som en volt och 40m som en.

Nijo
0

mycket liten marginal som framvolten vinner på om vi räknar på dessa 2 månaderna, ca: 55% och det är knappast en marginal som säger att det är lönande att spela på hästar från framvolten i jämförelse med hästarna från tillägg.

framvolt och tillägg skulle jämföras, sedan har det ingen betydelse om det är 20 meters eller 40 meterstilägg som vinner, det var inga faktorer som vi diskuterade om och som jag tog hänsyn till.

känslan är väl annars efter att ha kollat igenom att de lopp med högre klass(hästar med miljonen på tillägg) och bättre hästar så vinner oftast tilläggen. Troligen på grund av att dem är för bra helt enkelt. Sedan i loppen med lägre klass så vinner framvolten eftersom de andra hästarna med tillägg har inte styrkan att kunna gå runt allt och vinna via den tuffa vägen……..

Rickard07
0

#40, Nu när vi bevisat det för dig är det nytt klag, haha.

NEJ framvolten och 20 metersvolten och 40 metersvolten är TRE olika volter som alla "möter varandra".

Men jag har inte sagt de med högre klass utan ALLA totalt.

TexasTour
0

Jag har inte följt hela diskussionen men min personliga reflektion är följande:

Lopp över 3140m skall beaktas på olika sätt beroende på vilken klass loppet har, dvs hur proppen ser ut.

1. Lågklassiga  proppar över 3140m vinns oftast av hästar från startvolten. Anledningen till detta är att dessa lopp innehåller hästar som är på väg upp i klasserna. De hästar som står på start i dessa lopp har ofta en kapacitet som vida överstiger de pengar de tjänat. Detta gör att tilläggshästarna ofta får svårt att plocka in metrarna på starthästarna.

2. Högklassiga proppar över 3140m vinns oftast av hästar från tilläggsvolterna. Detta beroende på samma logik som ovan(fast tvärtom), dvs att hästarna har oftast "satt" sig i sin klass och klassklättrarna är färre. Hästarna som står på flera tillägg är oftast så mycket bättre än de som står på start och i och med den långa distansen så har de oftast god tid på sig att plocka in metrarna. Dessa proppar har också större intervall i tilläggen vilket ökar skillnaderna i kapacitet mellan volterna. Med större skillnad i intjänade pengar men med samma distansavstånd så är det lättare för tilläggshästarna att plocka in metrarna än för motsvarande startfålla i fall 1 ovan.

Som jag ser det så har ni lite rätt båda två (Nijo & Rickard07)!

Mvh TT

Rickard07
0

Det stämmer Texas Tour!
Men vilket av dessa två "olika" lopp körs mest? Jo de såkallade "lågklassiga" väl….

TexasTour
0

Det vågar jag inte svara på…men jag hade nog gissat på de högklassiga…i alla fall om man pratar om rikstoto-lopp.

Propparna för 3140m loppen tycker jag ofta är öppna för alla (eller i alla fall stängt någonstans över miljonen)  vilket gör dem till sk "högklasslopp".

Mvh TT

Rickard07
0

#44, Nah… Inom rikstoton ja såklart men överallt.

demon_sid
0

Grejen i det hela är att det jag menade var ej hur de vann utan att man fann "spelvärde på start volten" till fina odds.

Men inom V 75 och bra pengar vinner framvolten mindre.
Men jag menade det dagliga spelet ej rikstoton när jag en gång skrev detta….
TYP V 64 65 och vanliga lopp.

TexasTour
0

Har kollat på perioden November + December:

1. 0-499.999 = 4st proppar
  2. 500.000-999.999 = 3st proppar
  3. 1.000.000-Alla = 4st proppar

Det ser ganska jämt ut på fördelningen. Dock tycker jag att propparna i kategori 2 applicerar mer på "högklassloppen" vilket gör att fördelningen i så fall lutar mer åt högklasslopp…men som sagt det är ganska jämt fördelat.

Hur man sedan skall spela i de respektive loppen är ju individuellt från gång till gång. Letar du skrällar så hittar du dem med större sannolikhet i de främre volterna då de oftast är mindre betrodda. Detta kan dock bero mer på att de hästarna inte är lika kända av gemene man/kvinna som de på tilläggsvolterna och därigenom blir mindre spelade. Allt är som sagt unikt från gång till gång, det gäller att bedömma chanserna i just det loppet man skall spela och sedan ta sina beslut. Jag tror inte på att dra upp "regler" som man sedan blint följer…då kan man lika gärna spela på lotto!

Mvh TT

Rickard07
0

#47, Fint!, och det du säger stämmer nog.