V75-6 Solvalla 10/11/07
Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Lovely Conch - Larsen Ö 22013 13,5a
2 Matrix Reloaded - Kihlström Ö 20202 13,8a
3 Javelin Q. - Larsson F B 12400 12,4a
4 Egola Boy - Untersteiner J 01153 13,0a
5 Räser Sune - Jansson T 363d6 13,0a
6 Lonesome Laday - Lennartsson P 10304 14,1a
7 Ultimo Håleryd - Uhrberg T 12411 13,1a
8 Global Investment - Goop O 20424 12,4a
9 Uncle Sund - Takter J 52420 12,7a
10 Charles de Gaulle - Svanstedt Å 12103 14,1a
11 Lindy Later - Adielsson E 10634 12,4a
12 Mac Kindley* - Bergh R 11611 13,5a

När skall rikslusen Matrix Reloaded vinna ?
Veckans drag måste bli Javelin Q Får vi 15 % ?

Ultimo Håleryd har sett dunderfin ut i två starter efter uppehåll. Bergh tar hem det med någon utav sina?

Är Lovely Conch startsnabb??
4 7 9 10 12?
Ja, det hoppas vi absolut på att han gör Hannna. Ombytta roller motför i onsdags förhoppningsvis, så att challen skär mållinjen först :)
Någon som vet hur hästarna från spår 3 och 4 är ut?

Egola kan väl flytta på sig om de vill ladda.
Javelin Q borde de vara sugna på prova en bit med med tanke på spår och att den suttit fast på slutet …

Egola Boy är ganska snabb ut!
#3 nä riktigt slö ut 3-4 invändigt
perfekt, får hoppas att challen hamnar bra till från start då, och att åke sänder mot tät på första borde långsidan..sedan gäller det bara att hålla undan för mac kindley som säkerligen kommer gå starkt till slut.

Challen är inte bäst i världen Brovve. KONKURRENSEN är större än vad du tycks tro.
Javelin Q. Satt fats senast med allt kvar. Om minsta klaff så livsfarlig - mitt drag!
Egola Bay, kan få överta spets ifrån Räser Sune kanske, hyperintressant då.
Bergh's två, nån av dem lär köras offensivt… Bakspår är svårt men hästarna är bra, beror på strecken hur man gör med de 2.
Ultimo Håleryd, läget?
Matrix vägrar vinna.
rickard…nej förmodligen inte, då hade han inte startat i en bronsfinal hoppas jag.
Däremot är han garanterat tillräckligt bra för att räcka i det här gänget oavsett bakspår och om formen håller i sig.
Hade jag inte själv haft häst med i loppet hade jag inte tvekat en sekund på att spika Mac Kindley som jag tror är bästa hästen i fältet och som visade i sitt försök att han klarar att vinna från bakspår.
Och precis som du säger rickard så kommer ngn av challen eller mac att köras offensivt, om inte t.o.m båda…det innebär att ingen där framme får fuska bort ngt av loppet…och då tror jag det står mellan challen och Mac…men det är ju bara min personliga åsikt och sedan tänker jag absolut inte hindra dig ifrån att spela emot den rickard…det är ju det som är en del i tjusningen med travet….att trav är trav dvs..och allt kan som bekant hända.

Nej jag hoppas du slipper hindra mig….
Nah men bedönmningen blir aldrig helt objektiv när man har häst där etc.
Inte varje vecka finaler vinns bakifrån, tunn final javisst men ändå en final :)
Och förresten, VART ÄR MEADOW ZOOOOT?!

BROVVE VI SKALL NOG LÄRA RICKARD DESSA ORD…
att trav är trav dvs..och allt kan som bekant hända.
Verkar ej som han har förstått att trav e trav !
hehe :) ja sanna mina ord ;)
Vi kan väl dock hålla tummarna för att han lär sig med åren ;)

Rickard by the way objektivt eller ej SÅ kan du ju stava rätt iaf om du SKALL vara så duktig jämt!!!
**
konkurrensen Stavas det….
**

#13, Vad ska man svara?
Nu är det samma fråga jag riktar till dig - vart vill du komma?
Angående felstavningen, hehe jag vet. Jokke har redan påpekat det…….. ^^ Trodde jag ändra förut men tydligen inte…
Sen ska ju knappast DU anmärka på stavfel.
Tror att Mac Kindley bara mosar det gäng, Roooooooobert Beeeergh

Jag vet vart Meadow Zoot är:P haha.. och varför han inte startar med
#18 varför inte det då? och var är han ?

Kan finnas olika anledningar till varför man inte startar. Kanske inte är frisk? Korvet Klintholm är en annan som gått till vintervila istället för att gå ut i silverfinalen.

#20, Samma orsak med MeadowZoot, vila!
Okeej.

Felstavat i inlägg 17, jag tror kusken som avses är Robert Bergh 
hahahaha 

vad gäller Matrix R. så tror jag har har mkt bättre förutsättningar att vinna detta lopp om man jämför hans 5 tidigare eller fler. har han nu ett bra utgångsläge och slipper gör allt för mkt själv.
sedan är han ju bland det topp 5 i detta lopp om man ser på hans prestationer samt vilka hn varit ut mot tidigare i år. snart en halv mille insprunget och bara en vinst i år. jag tror mkt på honom i detta lopp. för han kommer att bli bortglömd - sanna mina ord.
sedan kan vi ju konstatera att Räser Sune verkligen har ett gigantiskt kuskplus i Torbjön Jansson.kusken har bra flyt i år och jag kan då inte minnas att jag sett honom så här bra. spets och sedan släpper han till någon riktigt bra i detta lopp. för jag inbillar mig att Ultimo Håleryd kommer att köra för att få överta spets om nu inte Egola Boy hinner dit först. är ju rädd för kombinationen Egola + Johan. gått bra tillsammans.
MacKindley förståss, kommer att bli farlig, kanske det är Åke och Charles som drar fram stallkompisen?? är ju vanligt förekommande med stallkörningar nu för tiden. -;)

Angående att vara objektiv så är jag alltid suuupeeeeeer objektiv när Travel startar - alltid!!!!! Arnie Super Jazz har jag varit objektiv iaf Stenklar! Nu tycker jag att loppet ser jämnt ut och att fler kan vinna ( som vanligt i Brons ) Jag gillar ju Matrix Reloaded dessutom så har som andra sagt Javelin Q suttit fast flera ggr irad. Men det klart att jag önskar Brovve all lycka på Lördag och Challen är helt klart en av de som kan vinna. Mac Kinley tror jag inte vinner en v75 final från bricka 12 på Solvalla, händer väldigt sällan, så han plockas bort från mitt system iaf.

jag tror att bricka 12 inte spelar så stor roll. givetvis lite med tanke på att det är det absolut sämsta spåret. men Mac Kindley har vunnit från liknande utgångslägen tidigare, så som nästsenast då han över sprinterdstans och bricka 11 knäppte Elegance Saulnier, Räser Sune och Matris R. på näsan. sedan att Robbans stall har hyperform för dagen gör ju att man blir ännu mer lyrisk över uppgiften. hoppas bara vi får göra lovord från det andra stallen under veckan så att hans streck% sjunker ännu mer, för under 70% borde han ligga, och då är han spelbar enligt mitt sätt att se det.

#26, Du är den mest objektiva personen i mina ögon, hehe.

Tack Richard, Han startar i storlopp
på Romme på Fredag. Stenklar som vanligt från bricka 12 :-)

3,4% Vinner på Solvalla från spår 12 på 2140a så det är i alla fall 1 chans på 30
. Mao är 70% inte spelvärt enligt mitt sätt att se på det. Även om han är bästa hästen, vilket jag iofs inte är så säker på.
Travel jag håller tummarna för dig på fredag :)
På tal om att hålla tummarna osv…jag tror absolut Mac Kindley är bästa hästen i detta fält..men sedan är det som sagt svårt från bricka 12.
70% är på gränsen till spelvärt eller ej, handlar även om hur många hästar man har med i just det loppet i övrigt för att se hur mkt ytterligare systemet kostar för att ha med den hästen i förhållande till hur mkt ma kan få tillbaks i vinst om han vinner osv…
Nu verkar detta vara ett lopp där det kan bli lite tempo och då tycker jag både challen och Mac ska räknas ganska tidigt då dem båda visat bra form och kapacitet.
Men såklart inte jätteenkelt att plocka ner dem från framspår.

#30, Hehe när man redan förlorat allt man äger på den, så kan man ju lika gärna låna av nån annan och spela upp det med :)
Men eftersom den är stenklar såååå ;-)

Tänk på att skrällarna duggar tätt i slutet på året slitna efter en låååååååååååång säsong….

Brovves kära Bergh har klantat till sig ett 30 dagars långt körförbud ;-)
Vilket innebär, ny kusk på Mac Kindley som ibland kan vara lite bråkig väl?! Det luktar strul lång väg nu, inget ont om Calle men.