Reflektioner V75finalerna
Man ska nog inte spela favoriter i dessa finaler…. Alltid hög utdelning här nu ju.
Avd 1: Fama, var hon verkligen frisk? Jag tvivlar. Salma klart bra efter uppehåll…
Avd 2: Elton hade 3 ben i mål i slutkurvan tyckte jag, men istälelt spurtade både Foolex och Magellan Bay heroiskt och Foolex vann till Bertils glädje? Fighter Frazer fast med krafter kvar i rygg på E.S.
Avd 3: Förvånande spetsstrid! Robis Ingo enkelt och han var riktigt riktigt fin. Äntligen stämde det allt fullt ut för honom. Capricorn, blek från dödens. Groves Ben 3e inner, också blek. Juvel Neo i ryggen klarade inte ens 3e platsen (såklart jag lirade plats)… Inte godkänt där heller och i synnerhet inte på Royal Winner, kanonlopp får han, nog borde han vunnit om man skall tro stallet innan. Timjans bra och What A Man…
Många som var bleka.
Avd 4: Fuskstart på vinanren Smash Express, men gjorde ju allt rätt sedan, men med en sjuk tur. Di Caprio var bra även Staro Allentown som hade liiite krafter kvar? Storbjörnen positiv. Giant Light inte bra.
Avd 5: Det var synd man inte spikade den favoriten……Alla de fyra på linjen var en klass bättre än resten.
Avd 6: Egola Boy pullade ju bort sjukt mycket krafter, HEROISK som 3a. Hade man haft 4 rätt istället för 3 som det blev nu hade det ju vart sjukt surt att åka på dne spiken, vrålpassas nästa gång. Dundermoralisk. Matrixen, nöter på och tjänar fina stålar, riktigt bra. Uncle Sund, tja… mer än maxklaff. Skyldig att platsa med den resan iaf.
Avd 7: Ångvält. Bara bäst. Men Citation är knappast 100%ig där va?!
Super Light om den är så jävla bra ska den vinna det loppet med den resan.
_OBSERVERA!!!
Dessa kuskar vann idag:
Kontio - 1
Untersteiner - 1
Takter - 2
Kihlström - 1
Svanstedt - 1
Adielsson - 1
Det är inga duvungar direkt, och V75an ger 22 miljoner…
Dessa kuskar var på plats idag:
Kontio - 3
Kihlström - 6
Uhrberg - 2
Olsson - 1
Untersteiner - 2
Eklöf - 1
Adielsson - 1
Takter - 2
Untersteiner Jr - 1
Jansson - 1
ENDAST ELITKUSKAR inte en enda "frisk fläkt"
_
Dagens Kusk: Örjan Kihlström med detta facit på V75:
1-2-2-2-2-2-6 och över 800 000 inkört, Vad tar han i provosion? 5%? 10%? Säg 7.5% då… Vilket motsvarar farsans månadslön x2 typ. Hatten av!
Dagens moraliska - Egola Boy, motivering överflödig.
Dagens "passa nästa gång" - **Fighter Frazer.
**
Dagens prestation - Kito du Vivier.
Dagens sämsta favorit - Giant Light, Livi Barcelona.
Dagens "han slank bara undan" :) - Robis Ingo.
Era synpunkter?
För övrigt, Jorma Kontio den fan kommer man ALDRIG rätt på…
Dagens:
Salma Boko - har man såklart inte med.
Harmonic Silvio - tror man på ganska hårt, gung direkt.
Staro Allentown - Spikar man, inte nära.
Vulcan Sund - åker med iaf, lyxkryss avslagen tillslut som 2a såklart.
Isn't is Pacha - Enda man var rätt ute på.
För övrigt 2:
Thomas, jag kunde spela idag själv. Hampus alltså ZenoX blev ej ens legfrågad, han är 14 haha. Mig fråagde hon, men jag hade ju glömt mitt hemma, hahaha.
hahaha :P härligt tjej
ja kan bara instämma i det du skrivit..
Rickard, hur kan du säga att livi barcelona och Giant light var dagens sämsta favoriter?
Fama currit förlorade med ett bra lopp
Elton SIlvio förlorade med ett bra lopp
Mac Kindley var inte i närheten av seger
Varför var inte dessa 3 favoriterna lika dåliga som giant light+livi barcelona? den sistnämnde galopperade och gick sedan bra och det är inte rättvist att döma hästen efter det när de andra favoriterna bara var rent av dåliga i förhållande till sitt förtroende av spelarma.
Dagens moraliska: Orchidee d'aunou som gick ett riktigt starkt lopp när hon först gick i 3.e spår och sedan satte hård press på ledande fama currit i dödens,,,,slutade 2.a och blev avslagen av hästen som hängde med i rygg. Tror hon visade varför hon var favorit i derbyt förra året nu…….
Passa nästa gång: Colombian Necktie, Ausa T.Y.C, grove's ben, staro allentown,

#2, Kul med mothugg :)
Anledning: Giant Light fick ett bra lopp och var klar favoritspelad, tog inte ens pengar väl?
Livi Barcelona tog sig inte ens iväg.
Elton var 3a.
Mac tog pengar.
Fama var sjuk.
Fama currit var inte sjuk, hon var helt enkelt inte tillräckligt bra efter sitt problem med halsen, fick stå över träning och hade ingen toppform, då vinner man inte heller på V75 med den öppningen. Men sjuk var hon absolut inte enligt stallet.
Livi barcelona var inte dålig, han galopperade och det kan hända alla hästar. Resterande favoriter var just dåliga och var inte i närheten av att prestera max av sin kapacitet.
Giant Light, har alltid varit en skör häst och stallet varnade för att de täta starterna kunde innebära problem vilket det också gjorde. Visst var det en dålig favorit bland många.

#4, En gång för alla, är du eller har du samband med föregående "Nijo"?!
Hmm jag kan väl säga såhär då….
Fama var kanske inte sjuk då, men knappast på topp - som stallet sa att hon var INNAN.
Livi Barcelona tyckte jag på förhand var en dålig favorit… Så det speglar väl av sig lite samma med Giant Light.
När de inte är i närheten av vinst och man hade rätt så blir det lätt att man tyckte dem var extra dåliga, om du fattar.
Groves ben var inte dålig tyckte han gick i mål med lite kvar börjar kanske vissa lite av vad han lova som unghäst passas nästa gång
Vi som var på Valla fick se att Robis Ingo värmde bättre än någonsin och Erik bestämde sig för att testa för spets, han var en av få som van från spets idag
#7 vart tog alla värmningar vägen ??satt och vänta 

#7, Enda inom V75.

STO SPÅR 8 LÅNG SÄSONG. PLUS Uhrberg varna på sin sida och Forsgren i liven för att det var en favorit i fara…
SÅ alla som säger sjuk så fort en stor favorit torskar borde tänka lite först…….
LÅng SÄSONG för ston ofta FAVORITEN i just dessa lopp på solvalla svikit efter en lång säsong…KOLLA Det jag drog ut rickard….
Avd 1: Fama, var hon verkligen frisk? Jag tvivlar. Salma klart bra efter uppehåll…
OM Jag ej har fel så är GROVES BEN en sprinter kolla min motivering till varför jag tog bort den.
RÄTTA mig om jag har fel hanna.

#10, Jo men… Halsinfektion senast och kan omöjligt vis vart på topp…

11 DÅ skall man ej starta heller….Finns stryka hästen…

#12, Men INNAN loppet skulle det ju inte ah påverkat något enligt stallet, hon skulle ha toppform.

Ibland skall man ej lyssna för mycket heller….
Men kosntigt då hur Uhrberg på sin hemsida skriver att Fama kanske ej är 100 procentig eller ngt…Kör den för spets svarar jag en liten bit sa han. Forsgren i liven sa det är en sårbar…SÅ hur de kan säga så är för mig rätt konstigt om det är JUST toppform….Forsgren är väl hemma stadd på Halmstad banan ?
Uhrberg lär väl ha mera info än vad som står i tidningarna….
Har svårt se att de skrev om toppform när detta är saxat från uhrbergs hemsida HAN om ngn kusk tycker jag har koll på en del saker…
Avd 1: Fama Currit hade varit ett spikförslag från bättre läge och med dokumenterad bra form. Nu var hon sådär senast på grund av en halsinfektion och hon kan ha tappat i form. Mirielle Ås spetsar nog, jag försöker köra till med Ausa T.Y.C. fast Kihlström vill nog hellre ha rygg på Olganina eller Fama Currit så vi får se vad som händer. Ausa T.Y.C. har kapacitet att vinna Stoeliten och gör hon det rensar hon fint i kuponghögen!
Avd

Ja Ben hade lite krafter kvar ja. Takter fick styra upp hästen mot en vägg, eller ja, en vit volvo var det, efter loppet, för att hästen skulle lugna sig såpass att skötaren kunde ta honom. Sedan rusa han in i stallet och stanna inte förrens väggen mötte honom.
Klart man inte kan vara på topp efter att nyligen ha haft halsinfektion. Hästen har stått en vecka och fått medicin. Tunt jobbad, och det räckte inte för att palla med den öppningen.

#14, Jaja men jävligt korkad kommentar av stallet då…
#15, Mm såg det nu på målfoto, hehe.

16 . Jag har läst Fredagens Aftonblad Expressens och Travronden i FREDAGEN kan ej se ngt om toppform där,…

#17, Liven….

vad var förklaringen till att Capricorn Label var så dålig då? gick i dödens, men tappade ju allt till slut. gick inte så snabbt i det loppet.
Capricorn var aldrig med, skulle jag säga..sliten???
mvh
Bertil

Inget tryck i honom tror jag Uhrberg sa till travnet.
Får hålla med Rickard om att det är konstigt att Puro går ut med att Fama currit ska ha bra form och vinstchans, det visade sig vara skitsnack. Sedan efter loppet så kommer bortförklaringar med att hästen hade halsinfektion förra veckan. SJälvklart är det en orsak, men då ska han inte gå ut i media och säga att hästen har bra form och har inte blivit nedsatt i form av missade träningar.
Fallet med Elton Silvio och Peter Untersteiner var liknande där hästen stått över träning för att bli uppfräschad, men trots det skulle ha bra form och vinstchans.
Vad ska man tro på som spelare om tränarna inte kan sina saker?
Grove's Ben såg väldigt bra ut och är väl minst lika bra över 2140m som över 1640m om han får ryggar, visade han vid vinsten på 13.5 i ganska enkel stil när luckan kom från vinnarhålet. Hans problem sitter i psyket, vad gäller talang och "fysiologi" så är den en elithäst?
snicksnack, Grove's var inte nära segern…minst 100m efter…
mvh
Bertil

#22, Nice med medhåll. Men gällande Elton Silvio tror jag dte handlar om positionen, han funkar helt enkelt inte i ledningen.
Elton silvio har vunnit nästan alla sina lopp från just ledningen så där har du nog fel, även om Peter drog samma tal.
Är det konstigt att Grove's ben var 20 meter efter i mål Bertil? han satt fast 3.e inner och som Hanna sade så var Takter sur efteråt då hästen hade krafter sparade och klättrade i rygg på framförvarande ekipage. Någon "snicksnack" är det inte, bara till att kolla på loppet.

#25, Det är inte p.g.a Peters ursäkt, det har jag sagt innan om du tror det.