Trav iFokus

Trav

Etikett: trav-snack
Läst 312 ggr
Travel
0

Vem är sidans Saida? Hur går det 2008?

Nu när det endast är 1,5 månader kvar till 2008 så kan vi väl spekulera lite i vad som händer nästa år. Vilka hästar slår igenom vilka kommer fortsätta att imponera och vilka hästar får ett dåligt år och slutar sin utveckling? Vad händer med kuskarna? Vilken tränare slår igenom stort (om någon) och vem vinner penningligan osv osv?

Här är mina förslag

Bästa 3-åring Arnie Super Jazz

Bästa 4-åring Adrian Chip fortsätter att imponera men i elitloppet blev det för svårt. Vinner däremot Årjängs stora pris.

Bästa sto Vala Boko

Bästa äldre Going Kronos

Bästa Kallblod Järvsöfaks för sista gången

Elitloppsvinnare 2008 är Going Kronos som får revanch efter misslyckandet i Prix D'amerique. Äntligen har Ludde släppt prestigen och låter Johnny Takter köra,vilket omedelbart ger utdelning. Ludde säger i segerintervjun att hästen nog aldrig mer kommer förlora mer och att vi ska slå alla rekord som går att slå! 2:a och målfotoslagen Det franska hoppet i finalen L'amiral Mauzun. Offshore Dream gjorde en slät figur i försöken. Någon som däremot imponerade i försöken var 3:an i finalen Colombian Necktie som krossade motståndet i försöken från dödens men orkade inte riktigt i finalen. Giant Superman knep 4:e platsen efter en invändig resa.

Commander Crowe vann Harpers Hannovers lopp på ett övertygande sätt. Tvåa slutade Travel Ås som kommit tillbaka fint under vintern och våren (hoppas).

Vala Boko vinner massor av stolopp och växer in i Stoeliten på ett imponerande sätt. Många jämna kamper utspelar sig mellan Camilla Highness och Vala

Giant Diablo hör vi inte mycket av längre. Troligtvis skada och blir nu fölmärr.

Storskräll i Derbyt där ingen häst riktigt imponerat under året lite mellan årgång efter de fantastiska 03:orna

Kriteriet vinner Arnie Super Jazz med Örjan Kihlström i sulkyn. Fest på stallbacken hos nye tränaren Henrik Larsson.

Årets tränare blir Kari Lähdekorpi som vinner penning ligan för första gången. 2200 starter på ett år är också nytt rekord för en tränare. Stig H abdikerar och gratulerar Kari till ett fantastiskt år.

Vem vinner Prix D'amerique då? Ja ingen svensk i alla fall :-)

Going Kronos tjänar över 6 miljoner under året och Ludde lovar att vinna Prix D'amerique 2009 istället. Going Kronos har tyvärr samma problem som sin far vad gäller avel så prislappen första året vid levande föl är satt till smått fantastiska 300.000kr

Där har ni min framtidsvision med liiite önsketänk

demon_sid
0

Mycket skön Läsning …
Hoppas du har rätt om Elitloppet och han låter Snygg konny köra då får den sitt erkännande den missa detta år…..

Rickard07
0

3 - Champine
4 - Xanthos Crown
5 - Prima Stella
Sto - Riva Del Sole
Häst - **Commander Crowe
**
Helt opartisk.

Hannna
0

Adrian Chip ska bara matchas i 4-åringslopp nästa år. Blir väl seger i Kungakannan och Sprintermästaren. Oiseau De Feux fortsätter att matchas runt om i Europa nästa år? Har fungerat mycket bra i Sverige och nu nyligen Italien. Han har visat att han duger.

Rickard07
0

#3, Hoppas han losar, vinner man inte preparé lopp i Norrland så…

Nicklas
0

bästa 3 åring: Micro mesh

kommer leka hem alla loppen nästa år om han lugnar ner sig.

Bästa 4.a åring: wellino boko och vinnare av harpos hanover?

Äldre: Going kronos, ser ut som en demon i träningen, kommer vara bättre än någonsin nästa år. Ludde luckas med bedriften som ingen annan har, vinna elitloppet genom att köra i 3.e spår hela loppet. Tror det är planen på förhand……..

Rickard07
0

#5, Helt opartisk såklart.
Vinner Going vekling Kronos Elitloppet via 3e spår hela loppet så ska jag spela Ludde Ludde Ludde Ludde i alla lopp jag spelar i, resten av det året.

brovve
0

tror going kommer vinna elitloppet ganska enkelt också faktiskt..med några franska filurer bakom sig.

Adrian tar hem både kungapokalen samt sprintermästaren.

Micro Mesh lär väl gå några tuffa duster mot Lord Capar nästa år skulle jag gissa på, sedan får man hoppas att Rob Ridge och Arnie Super Jazz kan vara med och slåss där bakom i dem stora årgångsloppen :)

Camilla Highness lär fortsätta skörda framgångar nästa säsong men utmanas nog en del av Riva Del Sol.

Commander Crowe lär väl också fortsätta vinna en del, men jag har inte den rätta feelingen för att han ska ta hem dem riktigt stora loppen redan nästa år…
Efter att ha sett Lugdunum senast på valla så tror jag att den hästen kommer springa in MASSOR med pengar nästa säsong och vinner förmodligen Harpers på nytt världsrekord.

Hannna
0

Stig kommer aldrig ta ut en 4-åring i Harpers. Om det är lång distans som gäller passar ju Derbyt som hand i handsken.

Nicklas
0

DU har säkert rätt Hanna, men drömma kan jag?

Brovve har rätt angående lugdunum också, hade varit borta 2 månader inför senaste loppet och lunkade undan till säker seger.

Vad gäller att spela Ludde så gäller det att spela rätt, han vinner visserligen 17% av sina lopp med stallets hästar vilket är ett mycket bra resultat, problemet ligger i att han alltid är hårt spelad på jägersro.

Derbyt: wellino boko (något stort ska han vinna!)

Rickard07
0

#9, På grund av oerhört lokalpatriotiska personer!

Såklart är alla helt opartiska i denna tråd, hehe. En liten gnutta verklighetsbasering vore kanske inte fel. :)

amandahandersson
0

Elitloppet 2008 tror jag en viss Conny Nobell i form kan ta hem.