Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1030 ggr
Bertil
0

V75-4 Romme 17/11/07

**Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
****2140:
**1 Moe Tor - Kihlström Ö 12022 23,7
2 Faksen J:r - Adielsson E 2d432 25,0
3 Hornmo Prinsen* - Jansson T 05300 23,7
4 Perle Ole - Sundberg Å 30050 25,7
5 Frisli To Jo* - Frick K 13043 23,9
6 Hallsta Lotus - Östman J 15021 23,0
7 Hafell Kongen - Eriksson T 34554 24,5
8 Glöding - Svanstedt Å 30365 23,5
9 Lundås Emelie - Eklöf B d1106 23,8
10 Karlängs Elden - Eriksson S 65553 23,1
11 Bles Hövding* - Goop B 62224 23,2
**2160:
**12 Mörtvedt Jerkeld* - Frick J 35333 22,4
13 Nordgubben - Ohlsson U 24211 22,0

Rickard07
0

Horribelt tråkig V75a, men nu ska vi inte vara sådana :)

Kunde han inte pricka in straffsparken senast Jimmen så vinner han inte nu heller. Nordgubben om han kommer runt allt.

Bertil
0

Säger som Pugh Rogefeldt: Mitt namn är….

mvh
Bertil

Bertil
0

Moe Tor är nog första draget

Nicklas
0

faksen j.r, hallsta lotus, lundås emelie, mortvedt jerkeld. låst på 4.a hästar.

kan spika på mortvedt jerkeld som knappast kan få ett svårare lopp än vid senaste sverigestarten, ska även ha bättre form nu.

electra
0

För en gång skull ska det bli intressant att se vad Björn kan göra. Bles Hövding var ute i samma lopp som Mörtvedt Jerkeld igår och var visserligen efter den sistnämnde i mål då, men kanske blir det annorlunda på lördag. Bles Hövding har inte startat i Sverige sen 2005 och har aldrig haft en vänsterhänt kusk…

Kullgren
0

Mörtvedt jerkeld??? Vinner inte nu heller, Nordgubben är omgångens bästa spik

demon_sid
0

M Jerkeld en ruskig uppskruten häst han och fick har levererat bra på slutet.HAN  vinner inte ens på Gävle med en straffspark hur skall då jimmens nerver hålla här.De kunde lika bra sätta upp Ludde Tommy Hanne de är lika chanslösa de med , bakom han… Skulle vara intressant med mannen med GULDHÄNDERNA B GOOP Som han kör så går ingen säker…

Nicklas
0

Mortvedt jerkeld är ett riktigt bra kallblod, troligen 3.e bäst i världen, att sedan frick har gett hästen hårda/dåliga lopp på senare tid är en annan 5.a. Men även en blind höna kan hitta rätt ibland?

Varför var lundås emelie bara 6.a senast? dålig?

demon_sid
0

JA du Mortveldt Jerkeld 3 dje bäst i världen säger du …
Jo heja heja dagsmeja…DÅ skulle han väl vunnit ngra lopp…
HAN har tyvärr ej visat sin kapacitet i Sverige än som gör den till 3dje bäst i världen. MEN nordisar och bäst i världen är ett ganska Stort ord med tanke på det TÄVLAS i Finland Sverige och Norge med kallblod…SÅ Det är ungefär som att det är en guldhäst för dig va ? Som springer i Brons Med kapacitet…?

Nicklas
0

svårt att tyda det du skriver och jag vet inte riktigt vad du vill komma fram till? Men visst tycker jag att mortvedt jerkeld har bevisat att han är 3.e bäst i världen genom flera prestationer där han krigat mot moe odin och faksen.

Om Frick lyckas köra bra på lördag, tror jag att han kommer bevisa för dig demon_sid att detta är världens 3.e bästa kallblod.

Rickard07
0

#10, Haha lite småflummigt men bara normalt tillstånd.

Frick kör inte direkt dåligt alltid, MEN han kan ej sticka nosen först på V75… (Dude Kemp senast, ledde med 2 längder 75 kvar typ, avslagen av Börje Flodström på linjen.) Samt Mördevedt senast, straffspark.

demon_sid
0

10. Ja du den har man spikat nu 2 ggr för mycket för tro han skall vinna..Plus Fricken ej vunnit på 179 strater eller om det är mera….

Jag tvivlar på han vinner några lopp. Men för hans eget bästa hoppas jag han tar sig samman och knyter ihop en v7 seger snart för det är han värd….

Rickard07
0

#12, 185 borde det vara typ…

hubbas
0

Jag tycker att Bles Hövding med Goop låter som ett intressant kombination.Har läst att Cato Antonsen körde fränt mot Moe Odin sist.Vet inte om han är avstängd för det,eller om det beror på något annat.

För min del blir det Bles Hövding, Moe Tor,Hallsta Lotus

electra
0

#14 Cato har fullt upp med att köra V75 hemma i Norge - mkt kan han, men inte att va på två ställen samtidigt…

brutalaccent
0

vad gäller Bles Hövdingen så är det ett kuskminus att Björn kör då hästen vanligvis körs av Cato Antonsen som är en av Norges bästa kuskar gällande kallblod. sedan, hur ofta vinner egentligen Björn kallblodslopp, kör inte så ofta. men ändå!

electra
0

#16 Håller absolut med dig när det gäller Cato som en av Norges bästa kuskar när det gäller kallblod! Dock kan "effekten" avta när han har kört samma häst ett antal gånger - de lär sig att stängerna kommer. Och med Bles Hövding verkar det som om han har gått lite i stå nu i år, även om han varit ute i tuffa sällskap. Jag tror fortfarande (se tidigare inlägg) att hästen kommer att reagera positivt på pisk och vänsterhänt kusk som omväxling.
Och Björn är faktiskt ingen dålig kallblodskusk, och han kör nog mer kallblodslopp än vad folk i allmänhet tror.

brutalaccent
0

men han är inte ofta upp till det ovalerna där det körs kallblodslopp utan det är i huvudsak under V75 han kör. iaf av det jag har lyckats se. sedan kan jag inte komma ihåg senast Björn vann ett kallblodslopp på V75. någon som vill uppdatera mig på detta?

electra
0

#18 Vann inte Björn med Mjölner Turbo på Bollnäs?  Dessutom kör Björn alla dagar på Färjestad där vi kör minst ett kallblodslopp alla tävlingsdagar plus att han kör i princip samtliga tävlingsdagar på Årjäng, Åmål, Arvika där det är två kallblodslopp varje tävlingsdag.

demon_sid
0

Björn skrällde till 9 % Med Mjölner .

Nicklas
0

1 gång, ingen gång.

kör mycket kallblod, vinner inte, end of story.

Erik, kör lite kallblod, vinner aldrig, end of story

Svanstedt, kör ganska mycket kallblod, vinner sällan, end of story

Bosse+uffe kör mycket och vinner mycket kallblod, bra!

Frick, hmmm,,,hmmm,hmmm, no comment, ska tydligen vara väldigt bra på kallblod, en riktig hästakarl! Är väl bara faksen som är tillräckligt bra för Frickens offensiva styrningar? får se om Mortvedt Jerkeld är häst nog på lördag!

electra
0

#21 Om jag inte missminner mig tror jag nog Björn vunnit på V75 åtminstone en gång till i år, Årjäng med Neslands Loke.
Att han kör mycket kallblod men inte vinner - alla vi som ser honom vinna ideligen då? Drömmer vi, eller?
Nu är jag egentligen ingen förespråkare av Goop Jr, men rätt ska väl va rätt…

demon_sid
0

Tror varken erik eller Björn gör bort sig på kallblod…

Japps björn spåra på Årjäng från spår 1 tror Lundås Emelie var med i loppet…