Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 686 ggr
Ola007
2006-05-20 16:03
0

V75 Systemet

Här är mitt inlämmande system.

1)3,4,9

2)5,7,8,9,11

3)1,7,8

4)9

5)3,5,7,15

6)5

7)7,8,11

hafor
2006-05-20 17:22
0

Idag har jag hattat värre än vanligt med det system som jag lämnade in. Efter att ha gjort spikrad och V75-mästarrad redan igår kväll sent, så har jag omvärderat flera lopp rejält. Så systemet blev väldigt annorlunda. Få se om det var rätt Räcka ut tungan

1) 3-7-9-11

2) 3-6-7-11

3) 7

4) 2-3-9

5) 3

6) 1-2-7-12

7) 1-2-7-11

Kommentar:

V75-1) Jorma anser att hans 2 bästa segerchanser idag är Present V75-1 och Totti Boko V75-6 (båda med). Monsieur Gagnant har jag redan nämnt tidigare och Ornellaia har värmt otroligt bra. Möjligen för pigg enligt Erik. Roger var supernöjd med Västerbo Miguel.

V75-2) Är det riktigt svåra loppet idag. Kalss III och 2640m brukar innebära skrällvarning. Här har jag mest gått på känsla, lite chansning och positioner (utom för Conrads On Line). Ser ingen klar segrare, men hade inte råd med många. Los Winner eller Magica Af Djupmyra tar antagligen spets och det kan i bästa fall leda ända hem. Arthur Success har perfekt distans och bra utgångsläge. Fire Concord och Defi Trizz föll bort pga av sina lägen. Timotejs Potter föll bort åp hög sannolikhet för galopp i starten. Officer Blågul föll bort då Jörgen kör och har dåligt startläge.

V75-3) Digger Crown plockar ner Turbo Sund idag där Witasp dessutom är rädd för fästet på innerspåret. Den vinklade vingen hjälper Digger att ta spets trots allt. 

V75-4) Lärlingsloppet kommer att få Step In i spets och därmed kan Västerbo Zoofine få komma fram bra från 9:e spåret. Björboflickan har toppform och Mimmi Elfstrand har vunnit flera lopp med henne i lärlingslopp och har optmimalt läge.

V75-5) Trönöfaks får faktiskt revansch idag och med senaste jobbet på 1.27,5 2140m så verkar han åter på topp. Kanhända han led av pollen på Åby ?? Nu finns inget sånt i luften efter regnandet. Dessutom tveksamheter med Troll Jokeren med ett stentufft lopp i dödens över 3180m bara för 7 dagar sedan. Sitter sannolikt i benen fortfarande.

V75-6) En ny riktig luring är Marvelous Bråten som värmt som en gud. Lars-Inge Olsson tror han tar spets och då kör han så länge lampan lyser. Det finns dock andra som vill dit, Totti Boko brukar hinna först och nu har han fördel av vinklade vingen. Stanley Bar är stallets bästa chans enligt Frank Nilsson, men SB är ju osäkerheten själv och formen difus. Conrads Comet hoppas på hygglig position och plockar många i spurten.

V75-7) Celebrity Photo var mycket bra i debuten för Stig-Erik. Där finns mycket att hämta. Osäkert hur startsnabb han är bakom bil dock vilket kan ge positionsbekymmer. Important har difus form, men är normalt bästa hästen. Garantido har verkligen visat framfötterna sedan de satt dit huvudstång och han inte kränger med skallen längre. Trivs dessutom utmärkt med Johnny B. Men vinnaren heter nog Travel Ås som härdats i tuffa sällskap förra året och med en klart godkänd årsdebut inannför västen blir han segerfarlig med lucka i tid.

Lycka till alla idag.