V75-3 Rättvik 20/5-06
**V75-3. V3-1. Tvilling.
**1640 A
1 Turbo Sund - Witasp L 30001 10,9a
2 King One - Eriksson S 22114 12,2a
3 Kipketer Zon - Ohlsson U 42104 13,2a
4 Amarillo Ås - Svanstedt Å 212d1 13,3a
5 Picture Ås - Hoas J-Å 14301 11,8a
6 Giant Ferguson* - Sjunnesson J 22322 12,7a
7 Digger Crown - Adielsson E 10110 10,5a
8 Jewish Banker - Goop B 11123 12,4a
9 Empire Dust - Untersteiner J 10320 11,9a
10 Lukas Lupin* - Kontio J 40503 11,6a

Intressantmed flera av de normala favoriterna med dåliga spår, Digger Crown och Jewish Banker framför allt. Även Lukas Lupin som dock var lite sämre på Bjerke tycker jag.
Turbo Sund gjorde ju ett bra lopp senast och delade segern med Giant Superman. TS blir att räkna med.
Detta ska Jewish Banker bara vinna ifall tänker ta ett mellanår.
mvh
Bertil
Turbo Sund har form och läge, läs gärna artikeln " Svårslagen Turbo på hemmaplan"
Ja, "Sund-hästarna" är ju dessutom av hård och ärlig stam…Värmland…Sven-Ingvars…Fröken Fräken….
mvh
Bertil

Nu verkar flera vara inne på att spika Turbo Sund och det är väl inte helt fel. Leif Witasp lär köra för spets och sedan hålla runt om och det gynnar inte Digger Crown.
Tror nog att kamelerna skall kosta på sig 3 streck turbo, digger och JB. Tänk om JB kommer tillbaka och är ruskigt vässad igen. Man kan också tänka sig att Digger kan kasta sig till täten.

För den som vill chansa på stor utdelning denna omgång kan 5 Picture Ås vara en riktig rysare. Mycket enkelt senast vann han på 12,0, har 5:e spår (som under 2005 i alla fall hade överlägsen statistik på vinnare över 1640m auto). Dessutom har han toppform och gillar distansen. Kan verkligen bli en rensare om favoriterna gör bort sig.
Jag har besinnat mig och spikar Digger Crown. Den vinklade vingen på Rättvikstravet borgar för att Digger Crown får ett bra läge och inte ska väl någon kunna rubba ständigt underskattade Digger Crown som ju var med i Elitloppet förra året.
Ingen given spik alls, en bättre spik är Turbo Sund men jag tvekar även att spika denne.
mvh
Bertil
Det blir ingen spik i detta lopp för kamelerna

Vinner Turbo Sund så ska jag … ja nå´t jag begriper inte favoritskapet här men det har ju hänt förr att man haft fel och då får det väl vara så 
Bra val av spik Thomas. Jag tyckte inte att det var så enkelt, men det var det ju!!
mvh
Bertil
Tack Bertil, det blev ju en joggingtur för Digger Crown trotts startgaloppen.