V75-2 Romme 17/11/07
Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Nursery Rhyme - Untersteiner J 121d1 12,1a
2 Lie Detector - Kihlström Ö 41121 13,9a
3 Sissel Godiva - Takter J 21111 14,9a
4 Blixtra Tånga - Goop O 33002 12,7a
5 Västerbo Smaragd - Kontio J 32032 13,9a
6 Fly High Kemp - Berglöf E 23302 15,5a
7 Alphabet Street - Persson S 42523 15,6a
8 High Hope Face - Eriksson C d1013 14,1a
9 Helene Tilly - Adielsson E 12041 12,1a
10 Flea Southwind - Svanstedt Å 10412 12,7a
11 Lady Law - Oscarsson J 45003 15,8a
12 American Glide - Goop B 12453 15,5a

Horribelt tråkig V75a, men nu ska vi inte vara sådana :)
Sissel Godiva, självfallet min tipsetta. Det bara lyser form kring henne. Bra spik året runt utom just nu.
Nursery Rhyme spetsar väl, och får andratipset p.g.a det. Leder länge.
Lie Detector blir livsfarlig om rätt resa.
Tja efter det är det svinjämnt, kanske Helene Tilly då med.
Sissel Godiva en möjlig spik
nursery rhyme, lie detector, helene tilly, går att låsa loppet på de 3 hästarna, eller spika lie detector/nursery rhyme.
Sissel godiva får dödens och då besegrar hon inte dem 3 motbuden, avslag.
Står mellan 1,2,3 här men det skulle inte förvåna mig om det blir som för 14dar sen när Vala brände och Pau vann till 115x. men det borde ju bli nån av 1,2,3

#3, Mycket konstig analys av dig, senast för två starter sen tog Sissel Godiva ner Lie Detector från dödens.
men det var efter en stenhård öppning mellan häst 1 respektive 2 i detta loppet, det misstaget gör inte kuskarna om igen och då har sissel godiva en mycket liten chans att vinna loppet enligt mig.

#6, Ja okej då är jag med på noterna igen.
Visst det får stå för dig, men med den sprudlande formen och styrkan Sissel Godiva har så måste det vara god chans.

Blixtra Tånga låter som ett kul namn. O GOOP ?
Gammel gybben som är äldre än mig , han har varit med en stund.
Nursery Rhyme, spets och slut!

tycker det är avslag på Lie Detector eftersom denna har tagit sina segrar från ledningen och i lustempo. Nursery Rhyme spetsar och sedan finns det några roliga motbud. förutom Sissel Godiva och Helena Tilly.
Lie detector har gjort heroiska lopp från dödens/ledningen som inte ens nursery rhyme kan stava till. Försök inte att finta bort en underbart bra häst som kanske är sveriges bästa 3 åring. Lie detector har sprungit över 1 sekund snabbare än nursery rhyme över medeldistans. 13.9 är ingen blufftid för en 3 åring!
det var nursery rhyme som inte pallade trycket senast när dessa två 3 åringar duellerade.
AKTA SÅ ATT BENSINEN INTE TAR SLUT JOHAN!

att han sprang 13,9 tid är jag inte förvånad över… det var ju för bövelen på sveriges snabbaste oval i Gävle. halva fältet var ju under 14-tid i det loppet.
enda gången han besegrade Nursery Rhyme var från ledningen i ett lopp med lustempo. sluttiden var väl en bra bit över 1.16 om jag inte missminner mig.
nog var Lie D. finfin i senaste loppet, men motståndet impade inte så värt på mig.

Lie Detector lär nog bli favorit, på kusk. Jämnt om vem som blir 2a streckad, men måste ju bara bli Sissel Godiva… Spelvärdet är ju bra på henne i alla fall.
#12. HON. Det är STO BC.
3 hästar gick under 1.14 tid i gävle med lie detector och de 3 hästarna är inte sämre än nursery rhyme, Gävle må ha en snabb bana, men inte över sekunden snabbare än andra banor och det kan jag lova dig brutalaccent.
bobtail och västerbo smaragd har gått snabba tider på många banor och besegrat bra hästar i klass med nursery rhyme.
För övrigt har väl Lie detector fyra tider som är snabbare än nursery rhyme över medeldistans, du säger att lie detector bluffar bort sina lopp i ledningen? då undrar jag vad nursery rhyme har gjort?????
tror du inte på resultaten så får man väl tro på att Örjan valde den bästa hästen……..

Örjan kör väl alltid åt Hultman i första hand?

Vissa hästar som går i spets behöver ej bruka sig. Om jag ej läst fel har väl Lie Detector ett lopp i kroppen med nu…….
Örjan kör den häst som passar honom bäst, old story with new horses.
Han är god vänn med både Walmann och Hultman, Nursery rhyme är bortvald för 2.a gången av Örjan för Lie detector.
Oftast är hultmans topphästar bättre än Walmanns när de ställer upp i samma lopp, därför kanske folk tror att han måste köra åt hultman?

Håller med om att det verkar stå mellan 1 2 3, men ston är ston o trav är trav och det kanske skulle löna sig att helgardera detta lopp… får se om strecken räcker till. :)

Om man verkligen jagar pengar, varför inte ta bort som i detta fall dessa 3 som är streckade mest och strecka resten, det är vad jag kalalr en vågad helgardering :)
#17, Lie Detector… Lurig häst, kördes passivt med flit i början, sedan small det bara till på Axevalla… Såklart fick man reda efteråt att den var klar… Genom vissa kontakter.

Första med norskt huvudlag i senaste starten för Alphabet Street, och det gav resultat. Jätteskrällvarning!
ston är…