Elitloppet och folkets röst
om nu någon mer än jag är intresserad 
Super Light är klar och om inget inträffar så blir de övriga tre att rösta på Spring Ray, Order By Fax och Giant Superman

I så fall borde det väl bli Spring Ray, dels därför att han var lysande senast och dels därför att han fått uppmärksamhet senast av dessa kandidater.
Max Flukt verkar inte komma till start
mvh
Bertil

Nu händer det mycket - Mara Bourbon är klar YES!!!!
Jaggen har man fram till 14.00 idag att lämna besked och man har ju visat mer intresse här mot slutet och ett franskt företag betalar i så fall flyget hit.
Om man tackar ja med Jaggen så får Spring Ray sista officiella platsen. Får göra en rättning idag 20/5 här de ska ha varit att om Jaggen sagt nej så skulle Spring R fått näst sista platsen. Folkets röst lär stå mellan Super Light som då är helt klar som kandidat sedan Order By Fax och eller Giant Superman
Så klara alltså dessa 14;
Victory Tilly
Citation
Giant Diablo
Conny Nobell
Hot Shot Knick
Snazzy Millie
Thai Tanic
Steinlager
Fairbank Gi
Jardy
Kool du Caux
Mara Bourbon
Lets Go
Malabar Circle Ås

#2 Knutsson tackade nej till elitloppet med Max Flukt i tisdags och går istället ut i Harper Hanovers loppet som titelförsvarare

Jag de Bellouet kommer, äntligen ser det ut som att vi kommer att få ett riktigt spännande elitlopp. Härligt!
Fattar inte att Solvalla ställer upp på de orimliga kraven för att få hit Jag de Bellouet. Eget plan och 20 extra flygbiljetter, ca 20 miljoner. Är det rimligt. Han kommer inte att vinna Elitloppet.
Jörgen Westhom bedriver en kampanj för att vi ska rösta på Super Light, och jag kanske lägger min röst för honom. Läs gärna artikeln "Kampanj av Westholm"

#6 som jag skrev här ovan
så är det en sponsor till Jaggen i Frankrike som betalar hans flyg så Solvalla har inte betalat mer för dem än något annan ekipage.
Röstade du? Det gjorde jag och min röst gick till Jörgen Westholm och Super Light

Det var svårt att bestämma sig men Super Light blev det tycker att hans formkurva hitentills visat sig vara lite mer jämn än Spring Ray´s.