V75-7 Romme 17/11/07
Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Thunderbolt - Untersteiner J 11645 12,4a
2 Fancy Trick - Sundberg H-O 03152 13,0a
3 Roi d'Inverne - Adielsson E 04200 12,1a
4 Blue Canyon - Kihlström Ö 414d3 12,3a
5 Rutger Raket - Goop B 00610 13,0a
6 Mob Muscle - Redén D 11062 13,0a
7 Vallee Solide - Kontio J 00331 12,9a
8 Sir Remington - Lennartsson P 51020 12,3a
9 Mind Chap - Ohlsson U 42d04 12,6a
10 Kings Blondie - Svensson C 03414 12,2a
11 Sembs Gregory - Goop O 1021d 13,1a
12 Go on Pale - Takter J 62302 13,9a

Horribelt tråkig V75a, men nu ska vi inte vara sådana :)
Rutger Raket, fast med ett ton senast, mycket fin chans.
Med raden 00610 bör man inte bli favorit, MEN kolla nu när jag tror på den så :) In get spelvärde här inte.
Motbud:
Go On Pale, Sembs Gregory, Thunderbolt, Fancy Trick.
spik: thunderbolt? spets o slut, fick allt förstört senast då golden haro galopperade framför i sista kurvan.
Roligt lopp!
Thunderbolt leder nog detta lopp länge, kan vara en spik..
Rutger hittat formen?
Jag tror att dom värsta motbuden är 10,11,12

#3, Hittat formen? Den har han haft länge nu.
Är ni säkra på att Thunderbolt spetsar?

Rutger Raket iordningställd nu…..

#5, Nu och nu det har han vart i tre starter typ.

Rytger Vinner nu.
Thunderbolt är tillräckligt startsnabb för att spetsa här och från spets förlorar han inte.

#8, Okej. Han har inte imponerat på mit det sista…
otur senast när golden haro galopperade framför och loppet förstördes för thunderbolt/johan.

#10, Innan dess helt bedrövlig. Alltså på V75an där, 3 starten sedan.

Vallee Solide positiv senaste efter barfota runt om.
mob muscle måste väl ändå stå på tur nu? tror han får loppet…thunderbolt spetsar, rutger kör framåt och mob spurtar ner dem tillslut.

#13, Samma stall igen, han är 2a bakom Royal Winner på årets klara som aldrig vinner, haha.

Är inne på att spika Rutger i detta lopp.. men man har ju några dagar på sig att ändra sig. Förresten vart har Nijo tagit vägen, jag har inte vart så aktiv på forumet på ett tag.

#15, Han lämnade in stegrade ner ifrån proffslicens till amatörlicens, men nu lämnade han in den också p.g.a ett ironiskt inlägg av en herre..
[I klartext - han avreggade sig, MEN strax efter det reggade sig det en ny kille med namn "Nicklas", det är ine den gode Nijo i fråga, men det är lite skitsamma de har likadana idéer och allt.. Känner varann alltså. Lokalpatriotiska båda två såklart…
Nicklas jobbar även i Luddes stall så dessa är ju såklart alltid stenklara nu… (Going vinner ju Elitloppet men 4 längder ifrån tredjespår nästa år, Micro Mesh krossar ju allt i Harpers osv…)
OBS!! Ovanstående är skrivet med en viss glimt i ögat. ]
Psst… Missa ej nya tävlingen…

rankingen i detta lopp för mig är: 1,5,4,3,9
Johan har goda chanser att försvara ledninge och jag tror att Erik kommer att hamna i dödens i ett första skede och förhoppningsvis så komemr Goop att kliva fram och bevaka för kommer Johan till spets så släpper han väl inte med Thunderbolt som trivs i spets. Johan uttalar sig på Travnet om att detta är hans bästa chans. gick tydligen före Nuresery R?!
hur skall man tolka det??!
Vallee Solide kan vara bästa hästen, kutade jämnt i jobben med Flying Herkules hos Hanne, bara Nurmos hittat nyckeln så är det toppchans….

men vart hamnar han?? spurtade som en demon sist.

Rutger han va klar ?
Japp, Rutger var väl minst sagt klar…bra tips!!!
mvh
Bertil