Trav iFokus

Trav

Etikett: v75
Läst 486 ggr
Rickard07
0

Ny säsong av V75 Ligan - anmäl dig!

Tävlingsdags era bävrar.
V75 Ligan går till så att man tävlar alla mot alla i en serie. OBS!! Om det blir väldigt många med kan det vara praktiskare att köra flera serier där främsta 1/2 går till en nya och likadant i botten, men det ger sig.

Varje vecka möter man en person och tävlar endast mot just denna personen, poängfördelning:

Vinst - 3 poäng
Oavgjort - 1 poäng
Förlust - 0 poäng
7 rätt - 2 bonuspoäng oavsett om det blir lika/vinst.

Systemet man tävlar med får vara på MAX 500 rader samt endast ett system/per person.

Inlämningsstopp -----> Lördag den aktuella tävlingsdag 14.00.

Antalet omgångar bestämms ju aroende på hur många som vill deltaga, men känns som det kommer bli en låång och jämn match.

Pris ----> För att komma upp i lika stor omfattning som Bertils hederliga spikmästare tycker jag vi kan ha ett pris ;-). Då kom jag med den briljanta idéen? att den som kommer sist i serien får bekosta ett system för en ca 50 kronor, mest för spänningens skull till vinnaren. Gärna egna drag Harry BOY är väl bannlyst på en travsajt? :) Alltså har man alltid något att kämpa för! Ex) Knipa den åtrovärda förstaplatsen, slå mig, samt inte komma sist!!

**För att anmäla erat deltagandeintressee, skriv här nedan.
**Tävling startar knappast till helgen om det blir av, men premiär nästa helg kan ju bli intressant!

**Deadline för anmälning: Söndag 18/11 klockan 18.00!
**
Lekledare, antar jag att jag kommer få bli, och jag är som måldomarna, lite veliga… Kan stänga av folk osv. om de besegrar mig ;-) … Men det får man ta om man vill vara med.

/Prima Stella

Rickard07
0

Sååååååklart är jag på..

(1)

Harrygirl
0

Moi aussi!!

…men HarryGIRL går bra? ;)

Tiger82
0

Jag e med!…

continue
0

Som regerande mästare (obesegrad) från förra omgången är jag självklart med för att försvara min titel Cool

demon_sid
0

Får se om jag är med hatar lämna system som ej lämnas in.

Sätter jag en mille hatar jag mig för alltid!

Rickard07
0

Ser lovande ut, blir en hel årssäsong, hehe.

#5, Men lämna in det då?
Men du får bestämma dig innan deadline.. (Se post 1)

Tiger82
0

#5 Känner lite likadant… Farligt farligt:)… Kommer kanske därför att inte använda alla streck jag har rätt till utan göra denna tävling efter system jag och min kompis lämnar in lr det lilla system jag gör själv:)….

Rickard07
0

#7, Haha, men MAX 500 rader…. Frå vara på 50 rader om det är så… Det är ju trots allt gratis att vara med, för alla, utom en :)

demon_sid
0

FÅR man va me dom man köper en harry för 200 och lämnar detta förslag=`?

Rickard07
0

#9, Ja klart du får… Men räkna med att vara favorit till jumboplatsen och därmed prisansvarig ;-)))))

demon_sid
0

MAX 500 RADER ?

FÅR MAN reducera ?=

brutalaccent
0

jag är med på att lira, dock tvecksam till att börja lägga ut pengar till någon annan. sorry!!

demon_sid
0

Brutal 50 sek ?
Äre mycket för prestigen på en tävling ?

Det är väl i långa loppet hanmenar ej varje spel dag ?

OM folk skall vara riktigt seriösa skall det vara en bot för att sepla dåligt 50 sek är ej ngt man går under för iaf. MEN om det vinner på det som den som böter 50 :- blir mycket kan de ju dela ialla fall…Annars kan den som vinner räkna med favorit system bara för vem vill ge bort 25 lax?

ina-scot
0

Jag är med

Rickard07
0

#12, Vad är det för problem då..
#13. Såklart långa lopept, bara slutställningens vinnare.
#14, nice

brutalaccent
0

mer en principsak för mig.

personligen tycker jag att äran är viktigast. jag står gärna på sida om hur det än slutar. alltså med i tävlingen men vad gäller pengafråga så avstår jag.

Rickard07
0

#16, Happ…. Så du tror du kommer sist?

brutalaccent
0

kära vän. läste du vad jag skrev??

Siggelina
0

Jag hänger också på!!

Men håller med brutalen vad gäller betala ett system när man kommer sist, vad händer om någon te.x bara kan delta 2 omg. eller att det kommer in någon " engångstippare" som kanske inte har full koll på reglerna?

ZenoX
0

Lätt att man är med på detta eller :)

ZenoX
0

håller med rickard ska ju vara priser :P

Rickard07
0

#19, Det kan inte komma in några engångstippare, kommer ju finnas ett spelschema.

demon_sid
0

Brutalen jag tror han valde 50 sek  för det är en greppbar summa. Plus att rickard själv är student så är det väl en rimlig summa lägga.

Rickard07
0

#23, Hehem student som man är ;-) 50:- är absolut inga problem för mig, dessutom kommer jag komma sist? Nej :)

Kaitsu
0

Låter intressant.. Men angående systemet.. Vad säger ni om att "förloraren" som ska bekosta ett system för en 50-lapp, delar på den eventuella vinsten med vinnaren av V75-ligan?

Rickard07
0

#25, Eventuella vinsten? Du menar vinsten…. Jo det låter kanske vettigare!

demon_sid
0

Jo jag har för mig jag skrev det med….Att om den som kommer sist lägger ut slant ,kan de ju dela.

Eller så kan man ju lägga 50 sek, var så kan den som vinner få tippa ett stort system och man betalar 50 i avgift , så delar alla sen….

ZenoX
0

håller med kaitsu där den som förlorar får vad med och dela eventuell vinst med vinnaren av V75 ligan-

Rickard07
0

#27, Går fint för mig… Men resten?

ZenoX
0

går fint för mig också..

Flywithme
0

Jag är med… skulle dock inte kunna med att ta emot 50:-system av den som förlorar… för mig räcker det med äran (om man skulle råka vinna alltså!)

Skulle i så fall vara att man delar på vinsten som ni nämde här ovan…

hubbas
0

Jag är med

persot
0

jag hänger på   i ligan

brutalaccent
0

jag är med, R-Card vet om mina villkor.

deltar, men spelar ej ifall jag kommer sist och tar ej emot ifall jag vinner. om det går bra för alla??

Rickard07
0

Enligt enkäten så bör flera visa sitt intresse?

Kullgren
0

jag kan vara med

aluminium
0

Räkna med mig! :)

gulo
0

är med. kul med ett pris!!

Tiger82
0

Fint för mej med!

brovve
0

jag är med :)

ina-scot
0

Jag är med på allt

conny j
0

Jag är med .

Bertil
0

Men tänk om alla lämnar in sina system…där 90% av eventuell tillfaller inlämnaren och 10% går till en gemensam pott till 1:an, 2:an och 3:an.

Har man lite pengar så gör man ett mindre system än 500r, vilket inte möter några hinder. 

Tycker det vore trist om vi ser 7:or som inte lämnats in…Lite mer administration blir det ju, men ändå inte sååå mkt mer. Alla summor går ju att hålla i fiktiv form intill avräkningsdagen.

Glädlen över att någon vinner blir ju också långt större med detta förfarande.

Men vi kanske inte är mogna för denna spelform, då alla inte är lika likvida.

mvh
Bertil

Ola007
0

jag hänger också på!

Rickard07
0

#43, Det är ej möjligt för min del.

electra
0

Jag e oxå med

demon_sid
0

Usch törs jag vara med nu…..

Är lite feg av mig ….

Rickard07
0

Fortsätt anmäla er, ideérna kring tävlingen går ju isär lite så  vi avvakater… Vill du vara med så anmäl dig!

persot
0

jag tycker 500 r är för mycket  räcker inte 200-300 r ?  men jag tycker det är kul med ett pris rill den som vinner  alltihop

continue
0

#49 Håller med! Om maxstorleken på systemet är mindre tror jag att fler vill vara med eftersom de då kan delta på samma premisser som de andra och ha råd att lämna in systemet på riktigt utan att bli ruinerade. Max 200 rader tycker jag är ett lämpligt radantal.

Rickard07
0

#50, Ja diskutera ni, jag orkar knappt, går ju inte få alla nöjda - tyvärr.

Bertil
0

Om du först ber om synpunkter och sedan säger "diskutera ni, jag orkar knappt"…vad vill du vi ska göra ;-)

mvh
Bertil

Rickard07
0

#52, Haha men är ju 1000 olika förslag, hehe.

demon_sid
0

TA ut 20 st hästar sen går man efter strecken och räknar poäng ett förslag…..

Sen kan man juh om man vill ta med mera eller mindre hästar efter egen kostnad man vill spela…..

Typ är det veckans streck…

Finns poäng :
Harmonic Silvio 4de  streckad 4 Poäng.
Nursery Rhyme 3dje streckade 3 Poäng
Acclaim 2a streckad 2 poäng
Mörtvedt Jerkeld 3 dje streckad 3Poäng
Sahara Dynamite 1a streckad 1 Poäng
LostWithout You 11 e Streckad 11 Poäng
Rutger Raket 1a Streckad 1 Poäng.

Totalt streck summa 25 max poäng

Men hade man haft  dessa med är det 14 poäng om man hade haft alla utom Lostwithout you.

Ett förslag bara.

Mvh Fredda

Bertil
0

Japp, det är inte lätt att vara styrman med en besättning som ror i sin individuella lilla riktning ;-)

mvh
Bertil

Rickard07
0

Vad menar du med:

Totalt streck summa 25 max poäng

_Men hade man haft  dessa med är det 14 poäng om man hade haft alla utom Lostwithout you.
_
Fredda?

Harrygirl
0

Alltså man gör ett system som får innehålla totalt 20 hästar.
Sedan får man poäng efter hur hästen är streckad.

Har man med en häst som ex. är rankad fyra på streckfördelningen, får man fyra poäng.
Sätter man dit en favorit, får man ett poäng, osv…

En enkel och bra tävling. Det finns en sådan på Travcafét. =)

Hur man lägger upp den är ju upp till "lekledaren", men jag skulle nog göra typ såhär:

En grundomgång på ca 20 st V75-omgångar. Sedan går de 16 med mest pinnar vidare till slutspel. Där möts man sedan en mot en (1 möter 16, 2 mot 15 etc.). 16, blir till 8, 8 blir till 4, 4 blir till 2 - FINAL och till slut har vi en vinnare … i Harrygirl! ;)

Man kan ju göra såhär, men det behöver inte vara rätt. :o)

Harrygirl
0

#56 Han menar att den totala strecksumman var 25. Man fick alltså 25 poäng om man hade alla rätt. :)

Sedan skulle man kanske ha extrapoäng vid en sutten 7:a.

Rickard07
0

#57, Nu är jag med lite mer… Jo det låter intressant… Kanske är lösningen? Ska vi köra så? Kanske roligt att testa nått nytt?

Hur som helst, så inte 20 grundomgångar. 10 är bättre. Sen går de 8 främst till slutspel och 1an möter 8an, 2an möter 7an osv.
Så slipper man vänta alltför länge…

Tycks?

Harrygirl
0

Det låter helt underbart i mina öron!

persot
0

jag tycker det låter bra, men kanske för många som 20 det blir ganska dyrt att låmna in  går det ej att minska antalet  ? om man inte ska ta 4-5 spikar

ZenoX
0

nah ja gillar nog v75 ligan mer…

Rickard07
0

#61, Asså vi kan inte ha figursydda system för att alla skall kunna lämna in…. 20 låter bra.

#62, Kanske.. Men är så sjukt många med kanske.

Rickard07
0

**Men glöm denna tråd egentligen då….

Så drar jag igång Demonens förslag, så kan vi testa något nytt.

Se ny tråd.

**

Inlägget är låst för nya kommentarer