Gazza Degato död
Gazza Degato var tvungen att avlivas på förmiddagen idag efter att ena bakbenet blivit krossat. Hästen var mycket pigg under en körtur och efter att han slagit tappade skötaren ena tömmen och hästen kom lös. Eventuellt trampade han ned i en grop. Gazza fick avlivas på platsen.
Hur tragiskt är inte det! Stackars Tom och stackars skötaren!

Jag tycker verkligen synd om dom, jag var hos Tom fyra veckor på praktik efter hans Derby-vinst och vet vilken underbar häst han var. Jag har efter det följt hans väg under alla lopp han gjort. Jag har knappt ännu kunnat förstå vad som hänt när jag hörde det på travet fast jag läst så många artiklar om det nu. Kan inte ens tänka mej hur dåligt Jill (jag kännr ej henne) mår efter det som hänt! Det är verkligen hemskt det som har hänt!

Ja det är ruskigt tragiskt……

#1 Jill började där i somras

RIP

Tråkigt…

#3 Okej, har hört talas om att det ej var samma skötare på han som det var när jag var hos dom på praktik, men mer än så har jag ej vetat.
Gazza Degato var som en favorit häst för mig och helt plötsligt läser man på aftonbladet stjärnhäst död. Så tråkig..

Ja , vad skall man säga otur för alla runt i kring den.
MEN jag kom alltid fel på hästen så jag lider ej så mycket rent SPEL mässigt….Men, med tom ägarna skötarna är det ej kul….

Jag lyckades få in en del på honom eftersom inte många alltid spelade på honom, så jag tycker han var en väldigt bra luring och gett mej en del ekonomiskt (inga wow summor,men det är mitt eget fel som ej vågade sattsa mer), så för min del var det en bra häst både spel och känslo mässgt.
Och vilken fruktansvärd syn det måste varit för Jill att hitta honom så skadad! Gud så fruktansvärt att hitta han igen!