Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 433 ggr
ThomasH
0

Thomas uhrbegs tips

Uhrberg brukar ha bra koll. Här är hans tankar:

Avd 1: Arras har matchats försiktigt och det finns en del likheter med Max Flukts karriär. Jag tror att han är överlägsen detta motstånd och bara vinner. De som vill gardera kan strecka Sheriff Hornline. Han visade fina takter i en stark spurt i V75 på Hagmyren.

Avd 2: Mr Hillspot lär jag väl bli ensam om att tippa etta, men den här 3-åringen är bra och trots tufft motstånd kan han vinna. De fem första hästarna är givna, strecka också tuffingarna Extreme Smile, Swift Hornline och Octavius.

Avd 3: Gazza Degato mötte jag nyligen på Axevalla och trots att min Home Blåbjerg var riktigt duktig kunde han ändå inte riktigt utmana Tom Horpestads stjärna. Eftersom han är snabb ut kan det bli spets och i den positionen blir Gazza Degato ytterst svårslagen. Digger Crown är rutinerad och härdad, men jag tror att läget är för svårt.

Avd 4: Riva del Sole är bästa hästen, men det är ett öppet lärlingslopp och jag garderar därför friskt. Euro Staro Grace är mycket duktig. Conchita Kemp var bra vid V75-segern i Skellefteå. Ja, här finns det många segerkandidater …

Avd 5: Max Flukt är given vinnare och det blir ett offensivt upplägg igen. Jag har svårt att se någon som kan utmana Max Flukt, utan det blir så att han bara vinner och sedan får Frosts Officer, Tunk Nafets och de andra göra upp om att vinna klungstriden.

Avd 6: Wealthy kan vara en favorit i fara, då han är bäst på en smygresa som vid V75-vinsten i Skellefteå. Nu kanske han måste göra en del grovjobb och det kan vara ett minus. Ålarökarn är speedig, liksom Sundance Clover. Lucky Dream B.L. står besvärligt till men han vinner snart lopp. Lukas Lupin kan vara på gång och har hög grundkapacitet.

Avd 7: Arn kan få en vid förstakurva och det kan kosta på om han körs för ledning, då jag tror att Mac Mac tar spets och Erik Adielsson lär inte släppa den positionen frivilligt. Ebel, Secretary och Twigs Lindsey är givna, liksom kapable Crossbar. Den sistnämnde kan överraska.

Bertil
0

Intressant att han understryker favoriterna som både du och har vissa dubier om.

Men får du lägga ut texten direkt här på iFokus?

Kolla detta, men jag tror att man måste länka istället.

mvh

Bertil

ThomasH
0

Nja, den ldet vet jag inte, känns lliet överdrivet, men det är kanske bästa att länka

Thomas

ThomasH
0

En funderingar är ju att jag givetvis inte att kopiera text från en hemsida till en artikel, men det kan ju vara svårt att ha kontroll på vad olika användare lägger in i forumet? Eller ska jag då genast radera ett sådant inlägg?

Thomas

Bertil
0

Nej inte radera. Men vid misstanke ska man nog fråga om den som publicerat har kopierat rakt av och om det är så uppmuntra till att välja länkning istället. Trist om vi blir förknippade med epitetet tjyvpotta. Dock kan man givetvis inte kontrollera allt,men man kan ju alltid försöka hålla direktkopiering nere så gott det går.

Min kommentar var mest en tanke som man kan försöka beakta allteftersom sidan växer i antal besökare. Just nu är den ju ganska "storskrymtsprojicerad" :))))

mvh

Bertil

ThomasH
0

Håller med, men problemet är ju inte giganiskt just nu!

Thomas