Trav ottos tips
"Ottos V75-tips"
V75 på Jägersro med uppfödningslöpningen för tvååringar. V75-1 Stor favorit är 1 Zlatan Bob (71%) och Björn Goop. Han är startsnabb och det är mycket som talar för att Björn tar ledningen här. Senast gick han i spets på Solvalla och vann ganska enkelt men han såg lite trög ut sista biten. Han är gynnad av den korta distansen och visst räknas han. 5 Skip Dimanche (38%) galopperade senast men innan dess har hästen radat upp fina insatser. Får antagligen en tyngre resa än favoriten men ändå garderingsvärd. Andrahandsfavoriten 3 Di Caprio Tuna (40%) har fått snabba pengar på sig och kan få det tufft. 7 Livi Barcelona (11%) har tuffheten för att vinna och 10 Simon Starlight (4%) är jätteskrällen med lopp i kroppen. V75-2 Favorit 2 Umbrella Hornline (77%) är en otroligt speedig märr. Senast var det högt tempo i loppet och det passade Umbrella perfekt. Hon är motiverad favorit och kan vara en spik. Jag garderar dock med 4 Elviria (42%) som bara har blivit bättre och bättre och som står fint inne i detta loppet. Att Takter kör är ju givetvis ett stort plus. 1 Enya Cheval (6%) är inte så tokig och från innerspår på kort distans och flytkusken Stefan Söderkvist så kan skrällen vara ett faktum. V75-3 Favoriten 11 Colombian Necktie (68%) är loppets bästa häst. Det hjälper inte alltid när man har ett besvärligt bakspår men visst kan han vinna. Jag fortsätter att tippa 2 Skogans Joker (10%) som har gått otroligt bra till slut flera gånger i rad. Har nu fått bästa tänkbara startspår och för mig är den given på kupongen och kanske en "tokspik" för er som siktar på att bli ekonomiskt oberoende. V75-4 6 Uptown Boko (66%) har övertygat i ny regi och här lär Björn Goop göra vad han kan för att komma till spets. Lyckas Björn är det givetvis bra vinstchans. Jag vill dock varna för två kuskförstärkta motbud, 4 Corisco (13%) är en Årjängshäst med fina meriter. Spår fyra i volt är inte något önskespår men Stefan Söderkvist fixar säkert det och då är han också med i striden. 5 Taxfree Booze (12%) var fin senast på Axevalla då han vann från dödens i ett lite enklare gäng än detta. Lyckas Johnny Takter hitta en bra position från ett klurigt femtespår är han också rolig bakom favoriten. V75-5 Tvååringarnas största lopp för säsongen. Loppet känns svårlöst då jag inte litar helt på favoriten 2 Micro Mesh (70%). Han har i och för sig tre raka segrar men det här loppet känns jämnt och jag garderar absolut. Jag väljer att tippa 6 Mystical Ann (13%) som senast föll med flaggan i topp senast mot Luddes favorit och med det loppet i kroppen tror jag att Svanstedts häst kommer att vara riktigt vass i morgon. Bakom känns det vidöppet. V75-6 Här vet jag vem som tar spets, 6 Stanford Hornline (12%). Det gjorde han även senast på Färjestad men då fick han tryck i omgångar. Den långa distansen verkar inte vara något problem då hästen har utvecklats enormt på slutet. Fräck spik på V75 och DD. V75-7 1 Earl Tilly (72%) tycker jag är veckans sundaste spik. Han kom tillbaka efter skada senast och var otroligt bra i comebacken. Åke tror att han kan försvara spets här och då är loppet kört. Jag har lite respekt för 4 Crowns Diamond (21%) som hade tränat bra inför förra starten men då blev det galopp. Men som sagt, jag tror att Åke vinner. Omgången känns klurig och jag hoppas att några av mina idéer kan hjälpa er att bli en vinnare i morgon. /Per Ottosson Trevlig helg!
Källa axewalla bladet.

rolig läsning. jag hänger då iaf med på några av hans kantbollar. samt att han garnerar där även jag hade tänkt garnera.
Inte för att jäklas, men har du fått rättighet att republicera? om inte, så är bra tips att bara länka till artikeln.
Upphovsrättslagen skyddar publicerat material och vi kan bli stämda om det vill sig illa.
mvh
Bertil

Ok , skrev hämtat från trav otto på axewalla trodde det räckte….
Ta bort det om det ej får stå =)

Jag tar mig friheten att redigera lite, annars orkar ingen läsa det.
_V75 på Jägersro med uppfödningslöpningen för tvååringar.
_
V75-1 Stor favorit är 1 Zlatan Bob (71%) och Björn Goop. Han är startsnabb och det är mycket som talar för att Björn tar ledningen här. Senast gick han i spets på Solvalla och vann ganska enkelt men han såg lite trög ut sista biten. Han är gynnad av den korta distansen och visst räknas han.
5 Skip Dimanche (38%) galopperade senast men innan dess har hästen radat upp fina insatser. Får antagligen en tyngre resa än favoriten men ändå garderingsvärd.
Andrahandsfavoriten 3 Di Caprio Tuna (40%) har fått snabba pengar på sig och kan få det tufft. 7 Livi Barcelona (11%) har tuffheten för att vinna och 10 Simon Starlight (4%) är jätteskrällen med lopp i kroppen.
V75-2 Favorit 2 Umbrella Hornline (77%) är en otroligt speedig märr. Senast var det högt tempo i loppet och det passade Umbrella perfekt.
Hon är motiverad favorit och kan vara en spik. Jag garderar dock med 4 Elviria (42%) som bara har blivit bättre och bättre och som står fint inne i detta loppet. Att Takter kör är ju givetvis ett stort plus. 1 Enya Cheval (6%) är inte så tokig och från innerspår på kort distans och flytkusken Stefan Söderkvist så kan skrällen vara ett faktum.
V75-3 Favoriten 11 Colombian Necktie (68%) är loppets bästa häst. Det hjälper inte alltid när man har ett besvärligt bakspår men visst kan han vinna.
Jag fortsätter att tippa 2 Skogans Joker (10%) som har gått otroligt bra till slut flera gånger i rad. Har nu fått bästa tänkbara startspår och för mig är den given på kupongen och kanske en "tokspik" för er som siktar på att bli ekonomiskt oberoende.
V75-4 6 Uptown Boko (66%) har övertygat i ny regi och här lär Björn Goop göra vad han kan för att komma till spets. Lyckas Björn är det givetvis bra vinstchans.
Jag vill dock varna för två kuskförstärkta motbud, 4 Corisco (13%) är en Årjängshäst med fina meriter. Spår fyra i volt är inte något önskespår men Stefan Söderkvist fixar säkert det och då är han också med i striden.
5 Taxfree Booze (12%) var fin senast på Axevalla då han vann från dödens i ett lite enklare gäng än detta. Lyckas Johnny Takter hitta en bra position från ett klurigt femtespår är han också rolig bakom favoriten.
V75-5 Tvååringarnas största lopp för säsongen. Loppet känns svårlöst då jag inte litar helt på favoriten 2 Micro Mesh (70%). Han har i och för sig tre raka segrar men det här loppet känns jämnt och jag garderar absolut.
Jag väljer att tippa 6 Mystical Ann (13%) som senast föll med flaggan i topp senast mot Luddes favorit och med det loppet i kroppen tror jag att Svanstedts häst kommer att vara riktigt vass i morgon. Bakom känns det vidöppet.
V75-6 Här vet jag vem som tar spets, 6 Stanford Hornline (12%). Det gjorde han även senast på Färjestad men då fick han tryck i omgångar. Den långa distansen verkar inte vara något problem då hästen har utvecklats enormt på slutet. Fräck spik på V75 och DD.
V75-7 1 Earl Tilly (72%) tycker jag är veckans sundaste spik. Han kom tillbaka efter skada senast och var otroligt bra i comebacken. Åke tror att han kan försvara spets här och då är loppet kört.
Jag har lite respekt för 4 Crowns Diamond (21%) som hade tränat bra inför förra starten men då blev det galopp. Men som sagt, jag tror att Åke vinner. Omgången känns klurig och jag hoppas att några av mina idéer kan hjälpa er att bli en vinnare i morgon.
/Per Ottosson Trevlig helg!
hahaha otto…

#5, Ja hans tips är inte mycket att hänga i granen ibland, MEN jag har hört och tror att han mörkar sina riktiga egna ibland… osv.
Kanske inte just här men…
hahaha ne inga tips o hänga i granen. precis rickardo

#7, Men samtidigt har han ju vunnit stora pengar väl, samt löpande så… Som sagt - mörkar nog en del.
jupps..