Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 324 ggr
Bertil
0

V75-5 Jägersro 24/11/07

Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling. Auto **2140:
**1 Starfruit - Wallin T 16051 16,6a
2 Micro Mesh - Kolgjini L pk111 15,3a
3 Barbie Tooma - Lövgren J k4211 15,9
4 Lamal Jubb - Adielsson E 12131 16,2
5 Ivory Tilly - Goop B 11112 16,7a
6 Mystical Ann - Svanstedt Å 12012 14,8a
7 Inter Tilly - Takter J 33222 15,0a
8 Sleepy Boo - Jansson R S pk4d3 17,7
9 Bad Loser - Norrby U k3332 16,7
10 Igor Tilly - Kihlström Ö 21223 16,8
11 Texas Five - Knutsson K 12033 16,0
12 Revenue J:r - Sjunnesson J 3d313 16,0a

ZenoX
0

Micro Mesh bara vinner?

ina-scot
0

#1 Trava inte bra första 300m på åby +kusken ett ? håller han sej bara lugn, så är han överläggsen

Rickard07
0

Har ej sett Barbie Toomas senaste lopp, men farsan såg det och sa: "Är han som han var senast så vinner han enkelt", och man vill ju jobba bort 85%aren så…

ina-scot
0

#3 Såg jättefin ut senast satt i 3e invändigt gick ut ca700 kvar och bara rundade gänget men fick loppet kört i halsen med hårt tempo ,hel täckt med 2 hästar 2-3

Nicklas
0

många bra hästar, starfruit imponerade vid sin seger, precis som barbie tooma och ivory tilly är en riktigt fin häst.

Micro mesh var inte matchad för senaste loppet och hade fräschats upp och tränats lätt då han haft lite problem,sprang kanske på 75% av det han kan…….trots det krossade han mystical ann från dödens på en riktigt bra tid. 

Ludde kör väl som alltid,  att han har bästa hästen vilket han även har denna gången. Offensivt mot ledningen eller dödens.

men 85% kan jag inte tänka mig att han blir streckad på, det är en 2 åring! precis allt kan hända och detta är bara ett barn till häst. Så även om han är överlägsen i fartresurser så betyder det inte att han vinner, men jag kan lova att han är bättre än senast.

Rickard07
0

Ludde, med tre raka ettor i imponerande stil, hemmaplan och han kommer säga att det är topchans……. Säkerligen 80% iaf.

#5, Mystical Ann är ett sto väl? Så den är ju att räkna med om maxklaff… Fältete lär ju luktras upp lite, 3-4-5 galopper osv..

demon_sid
0

#5   Håller med i det mesta….
2 Åringar allt kan faktiskt hända….

brutalaccent
0

sedan beror det ju som andra säger på hur mkt streck Micro M drar på sig, är ju alltid skoj att gardera storfavoriter - om han inte heter Järvsöfaks då.

Kullgren
0

Hur snabb ut är Starfruit? Spets och släpp?

brutalaccent
0

StarFruit och Mystical Ann är väll dom som är snabbast ut i detta fält. Rytas dock att Ludde aldriga tryckt av Micro M så det återstår att se vad som händer.

brutalaccent
0

satt o funderade lite över detta med 2-åringar och det som hänt i det V7 omgångar man sett nu under senvåren/vintern(vissa ställen i sverige)

det skräller fruktansvaärt i vissa avd. och det har varit så i några av dessa Större lopp det skett. nu är det 2-åringar som går ut och man kan ju säga att Micro Mech är en motiverad favorit tätt följd av Barbie Tooma och kanske Mystical Ann. men vad många glömer är att det är just 2-åringar och det kan utvecklas mkt från varje start och det kan hända mkt mellan det uttagningslopp som varit medans (stora) favoriter kan ha dåliga dagar. tycker inte alls att Micro Mech är klar i detta lopp och om jag skall bli nöjd så skulle man nästan vilja strecka halva fältet för att vara nästan på den klara sidan med en vinnare. men man är ju orolig att favoriten tyvärr vinner med tanke på hans prestation nästsenast (2:a starten i livet) då han vann på 1.15,3 över 1640 med kraftighalsinfektion.

hur kommer loppet då att se ut?? Jägers har ett halvlångt upplopp (190m) vem kommer att kunna utnyttja det bäst, tror att det är där kommer vara trångt när klockan ringer. hoppas iaf på det, så vi får se en härlig uppgörelse mellan 4 st hästar:

Micro Mech - Barbie Tooma - Mystica Ann och Lamal Jubb. har nämligen ta med alla dessa hästar på bongen. resten löser kuskarna. hoppas dock att Erik hinner upp för han läg väll vara minst spelad i detta 4-hästars fält.

Nicklas
0

alla 3 Tilly hästarna är väldigt fina hästar, sett Ivory tilly i några starter och där finns verkligen potential att gå långt.

annars, starfruit spetsar, ludde avancerar till dödens med ca: 1000m kvar av loppet.

juliapettersson
0

Ivory är en oslipad diamant, och Tillander tror väldigt mkt på henne.

//Stalltjejen

Rickard07
0

#13, Japp, men det är motstånder också. Om det klaffar så tidig!

Travel
0

Det är just sådana här lopp man ska helgardera, kan bli enorm körning, galopper mm. Måla på och hoppas minst spelad vinner!

Men visst finns det ett par tre som höjer sig över mängden

Nicklas
0

Travel, du kan spara 11 streck genom att spika micro mesh.

Detta är fel lopp att helgardera eftersom det skiljer sig helt för mycket vad gäller fartresurser hos hästarna. De flesta 2 åringslopp är ojämna och det är sällan det skräller i dem.

förlorar Micro mesh detta loppet så är det stor risk att antingen Mystical ann eller barbie tooma vinner, sedan en mindre chans att starfruit eller ivory tilly vinner. Resterande hästar har en mycket liten segerchans som gör att det är bättre att helgardera ett annat lopp.

Ska jag vara ärlig så tror jag ingen annan har en lika välbyggd och tränad häst som luddes Micro mesh, han har verkligen fysiken redan som 2 åring och Luddes träningsanläggning på vomb är troligen sveriges bästa skulle jag gissa.

Ni har blivit imponerade av de tider som Micro mesh har sprungit tidigare i år? det finns ganska mycket mer att hämta om han har en bra dag. 1.15 över medel ska han klara utan problem.

ThomasH
0

2-åringar är tvååringar och jag håller med Travel. Visst höjer sig ett par över mängden, men inge av dessa kusar har ännu fattat fullt ut vad trav är

Nicklas
0

Hästar är hästar och trav är trav.

Det blir sällan skrällar i 2 åringsloppen på grund av de som är tidigt utvecklade är så pass mycket bättre än övriga.

brutalaccent
0

det är otroligt hur mkt det utvecklas som ungdjur. helt klart ett garderingslopp. är det sedan så att Micro M vinner må så vara, kommer att ha med honom iaf. hoppas bara på tors och att någon som är mkt mindre streckad vinner.

vem trodde på Pau för någon vecka sedan, mindre än 1% avspelarkollektivet.

Rickard07
0

Micro Mesh nu 70% och kommer öka förmodligen till 80% det är för mycket på en tvååring.
Jag tror och håller tummarna för sopLövgren med Barbie Tooma!

demon_sid
0

Har sett många 2 årings lopp nu på solvalla och jag måste säga jag är förvånad. Att det är så lite skrällar i loppen de är ju bara 2 år….

Skulle aldrig drömma om att spika en tvåååring om jag ej sett det med egna ögon..

SÅ jag är nog lika dum som förra veckan då jag spika M Jerkeld…
SÅ spiken sitter nog till 80 PÅ Ludde,,,
SÅ det blir lite show i vinnarcirkeln.

Travel
0

Det skräller sällan i tvååringsloppen, det är sant. Oftast vinner just en av de tre favoriterna. Skillnaden i storloppen är att det inte blir någon annan chans. Därför blir det helt annan körning. Många ser sitt livs chans att vinna något stort. Så kanske får inte Micro Mesch fuska bort något. Ludde och Åke fightas om positionerna och då helt plötsligt dyker någon annan upp och skrällen är ett faktum. Galopp i körningen kan det ju också bli. Men visst borde Micro Mesh vinna men jag hoppas på något annat.

demon_sid
0

22 # Klart man hoppas på ngn annan nr man gardera…*blink*
Samma som jag sa till hanna förra veckan när vi prata om Go on pale och Jojo Orly jag har med dem men ser helst de förrlorar…

MEN Jag ville ej spika

1 A loppet olösligt 1 2 3 5 7 Hoppas på körning och rysare vinner.
Umbrella Pga av spåret 1a tanken.
Tycker ej heller Colombianen känns som en spik . Bakspår på sveriges mest kända lunk spets och slut bana.
Lopp 4 som leta efter en nål i en höstack.
Lopp 5 EN eller alla…SÅ i took i chance som jag skrev…
Lopp 6 Ville spika Elton Silvio men njae….
Lopp 7 Ville spika 4 C Diamond vet ej varför. Men ville åsså ha med 11,12 sett många lopp på jägers avslutas med en skräll från bakspår ofta i de 2 sista dd loppen har blitt 12 12 en gng på dubbeln i lopp 6 7 här….

SÅ OM de kör en del i spetsen och wissen drar fram SMYG örjan så hoppas jag att jag har kravat rätt så jag har alla 4 i sista…