V75-7 Jägersro 24/11/07
Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Earl Tilly - Svanstedt Å 11112 12,1a
2 G.Moll - Untersteiner J 10256 13,7a
3 Euro Staro Crown - Sjunnesson J 11144 11,1a
4 Crowns Diamond - Goop B 43100 11,5a
5 Kanonis Lobell* - Nielsen K 32414 12,0a
6 Olly Lane - Lugauer C 53142 11,7a
7 Baron Rols - Takter J 2d100 12,2a
8 Beijing Man - Söderkvist S 14010 13,0a
9 Herr Faust* - Adielsson E 12103 12,1a
10 Ausa T.Y.C. - Eklundh A 24203 12,3a
11 Wiss Night Hawk - Uhrberg T 16103 13,4a
12 Orchidee d'Aunou - Kihlström Ö 53014 12,6a

Var hamnar Earl Tilly från innern? Tar han spets är saken klar, men jag vet inte hur startsnabb han är. Någon annan som vet?
Beijing Man kan ju komma tuffande…..

#1, Euro Staro Crown var ruggig förra gången väl? Snuvade väl en stor spetskandidat på spets, minns ej vilken nu - norrman?
Men 3+4+5+6+7 kan ööpna, liiite långsökt att Åke håller innern tror jag, MEN han kanske kör sig dit sen, men det är en annan femma.

halva fältet för att jag skall vara nöjd iaf.
egentligen, i detta lopp är det verkligen så att alla kan vinna. många startsnabba och detta öppnar för resten av gänget.

Ojoj Vilket lopp !!!!!

hehe. var min reaktion först. hur fan skall man lösa detta, dags att hergardera eller??

Med tanke på stt de 5 senaste veckorna en FAVORTIT har vunnit sista loppet tror jag det är utan kollat i statistiken. Därav jag ej vill spika Rytger på systemet.
SÅ borde det skrälla här PLUS jag har för mig att det ofta SKRÄLLER i just de 2 sista loppen på Jägersro på vintern om det blir skrällar..
Jag kunde jägers i sömnen för 4 år sedan…
svårare att spela på jägers nu på grund av att hästarna och kuskarna är jämnare……Innan gick det att spela enbart på kusk/tränare, men nu är många kuskar och tränare lika bra.
Tror G.Moll står på tur nu, kanonis lobell är distansgynnad mot senast………
euro staro crown har varit dålig en tid, earl tilly dåligt spår, crowns diamond galopperade senast när han laddades…..

ja, är inte Euro Staro C en häst som är betydligt bättre när luften är varm. lite av sommarhäst!
men man har ju svårt att glöma hans senaste besök på Jägers när Peter U sände iväg honom i spetskörningen och gjorde första 500/1.06,1 och 1k/1.11,1. rann undan till lätt seger 5 längder före bl.a Keep on Flying.
Satsar bara Jörgen S framåt så kommer han garra till spets, om hästen är vid sunda vätskor dvs.
spetsade ju rätt så enkelt i förra loppet över medel, men fick ändå öppna i 500/10,3-tempo. orkade inte riktigt när bakspårshästarna kom långt ut i banan.
vad dock en månad sedan han startade sist så han borde vara väl förbered inför denna starten. får se vad fackliteraturen säger. -:)
oddset/strecken kan ju sänkas lite pga hans 2 senaste lopp.
gjorde dock okej insatser under BC-finalerna förra året med två andra platser.

Jag tänker ta med Wiss Night Hawk på mitt system. Med en stor portion tur på vägen hoppas jag han speedar ner alla tillslut! :)

8¤ Stämmer bra satt många fina sjuor mellan 2002 och 2004 på jägers hade en viss strategi…..Nu funkar ej den som då kul höra det du säger då jag undrat varför jägers spökat på slutet.
strecka alla om ni har råd mitt tips.

många som tror hårt på Earl Tilly. måste ju säga att spåret kan fälla honom. men spetsar han är han som någon annan sa; rätt så svår att plocka ner.
en sak är säker, många finfina hästar som ger bra odds i detta fält. kan vara värt att strecka på med några stycken.

Åke har sagt att Earl Tilly är veckans bästa chans men jag tror inte han kan svara ledningen (tror dock han själv) lyckas han med det så vinner han…
Säger som ZenoX, strecka på bra eller spika…
Tycker dock 77% är 27% för mycket i alla fall.
nu jobbar vi in baronen :)

#15, Din favvohäst?
njae, det är challen ;)
Men jag gillar honom skarpt, å det finns ju en del kapacitet i baronen :)