V75-3 Jägersro 24/11/07
**Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Finders Keepers - Svanstedt Å 54513 11,5a
2 Skogans Joker - Jansson T 13620 11,6a
3 Blue Chip Star* - Adielsson E 42130 11,5a
4 Tunk Nafets - Widegren D d410d 12,3a
5 Grove's Ben - Takter J 12110 11,2a
6 King Cobra - Kolgjini L 33204 12,2a
7 Prime - Goop B d3155 12,0a
8 Dustin Diamant* - Lugauer C 05431 12,4a
9 Couch Doctor - Olsson D 04130 10,7a
10 Top Ten - Uhrberg T 05341 11,8a
11 Colombian Necktie - Kihlström Ö 15462 11,3a
12 Solero Briljant - Untersteiner P 100d1 11,1a

Colombian Necktie trots att uselt utgångsläge. än en gång.
nu rundar han väll alla och visar sig från sin bästa sida. spurtade ju som en demon sist, ingen annan skall väl kunna stå emot honom denna gång.
finns några fina hästar med fin form, men näähä! det är nog dags för "Necken"
Jo, men det oroar att Örjan kör. Colombian Necktie har ju nästan bara presterat med Thomas Uhrberg. Men, nästan alla andra kuskar så har han en tendens att galoppera
dags för groove's ben…igen
mvh
bertil

Skogans Joker tokspurtade som 2:a efter Arras i näst senaste starten och visade att formen sitter där. Senast var han ursäktad då han blev hängande i tredje spår för att därefter backas till köläge.
intressant med blue chip star, ska alltid ha respekt för stigh och hans guldhästar.
Danne är tillbaka och kör tunk nufets, kul!

eller lurar Åke oss alla genom att sitta i spets med Finders K. och köra i Lustempo?? brukar ju bli så i dessa Guldlopp.

Blue Chip Star var odräglig senast….
Måste rycka upp sig avsevärt i såfall.
Men Åke om kastt tempo eller så bara vinner C.N?

kanske ett bra lås på dessa två då?
eller vad säger publiken?? någon som säger emot??

Bara det inte skräller som i guld förra året på Jägersro den här tiden.. Men tror Colombianen vinner det här, förra styrningen av Örjan gick ju bra.

eftrer att ha läst på lite mer om loppet och att Åke verkar vara lite halvloj inför uppgiften med Finders Keepers så borde man kanske orda ordentligt för Skogans Joker. Trots att han är uppe på sitt 10:e levnadsår så visar han goda fartresurser när det nalkas upploppsdags.
han hamnade illa till i förra starten och hade all utrustning intakt vad häller det norska huvudlaget. kommer även denna gång att gå med barfotabalans. spår 2 och Torbjörn Jansson sitter upp.
vunnit 4/9 tillfällen han besökt Jägers.
låste blir ju med Colombian Necktie som bara skall vara med på lappen. 3/6 starter har han vunnit på Jägers samt att han i Derbyt förra året från bricka 10 plockade ner hela fältet över upploppet sedan har man lite svårt att glöma nästsenaste besöket till Jägers så han plockade ner Digger Crown i ett vansinneslopp.
varnar för blue chip star igen, väldigt fin häst och han blir inte spelad mycket då han var dålig senast.

#11, Vad talar för att han ska vara så extremt förbättrad nu då?
Efter regn kommer solsken du vet.

#13, Hehe ja! Men efter regn kommer ösregn stämmer mer in på många hästar :)
hehe jo det är nog mer sant ;) Jag vill ju oftast höra tränaren ge en anledning till att hästen var dålig senast, eller varför han är förbättrad nu, innan jag går å tror att han ska vara bättre nu =)

#15, Mjo… Men BCS var ju odräglig senast, från det till att vinna är stoooooooor skillnad. Men visst om den är på topp så är den ju ett bra motbud!
Finns ingen anledning för STigH att starta en häst som han inte tror är i form.
Det är levande varelser som har dåliga dagar ibland, där har du orsaken till den senaste prestationen av BCS.
Men bättre för mig om alla sågar BCS med motivering att senaste insatsen var dålig, själv har jag lärt mig att StigH mycket sällan startar en häst som är dålig 2 starter i rad.

Okej då är det bara att lasta på en STIG H häst med 0 i senaste starten… Ditt resonemang håller ej.
Lotuschic var mycket mäktig i årsdebut, bland de vörsta man sett i år.
Efter det har hon var odräglig, MIL ifrån den starten, senast jag kolla var hon i träning hos Stig H.
Vad är bortförklaringen där då?
att hästen har fel på psyket vilket många ston har en tendens att ha oavsett vem som tränar, förutom walmann. Men jag kan garantera att lotuschic har varit i bra form och vältränad i varje start hon varit ute och det är allt man kan begära av en tränare, inte mer.

Såklart.

skönt och se att Nijo är tillbaks. varför har du bytt Nick???

#21, Haha men det är ju inte han. Samma tankar bara haha.

eller hur!!

Jag tror Colombian Necktie bara vinner, trivs ju dessutom ypperligt på J. Spik för mig
jag är inte "Nijo" och "Nijo" är inte jag, vi har bara samma förnamn och är goda vänner. Han som rekommenderade TiF till mig för att diskutera trav med folk som har andra åsikter än de jag själv har.
Sedan om ni tycker att jag och nicke har samma åsikter angående en del ämnen så har det sina orsaker, men det behöver vi inte gå in på.
Sitter faktiskt och skriver hos han nu(vilket jag gör en del). Men annars kan jag informera(på order) att nicke inte kommer att registrera sig den närmaste framtiden på grund av lite olika orsaker.

#25, Nicke kallas Nijo för det? Vad gulligt på en diktator, haha OBS!! Ironi. (Bäst att vara tydlig numer).
Men det är mysko att ni skriver EXAKT likadant… Använder er av parenteser en del och aldrig mellanslag mellan dem.
Skriver styckvis exakt likadant, och framför allt samma lokalpatriotiska åsikter :)

mig lurar du inte Nijo.
Strunt prat, varför dölja att du är Nijo, ingen här tror något annat. Du är välkommen tillbaka.

#27 och 28, SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA, DET ÄR INTE NIJO! BARA INSE.
klart det är nijo.

#30, Varför är det så klart? Sitter alla ni bredvid X som skriver ifrån den användaren?!
Vi känner igen stilen, två personer kan inte skriva med exakt samma stil, varför dölja det
mvh/Thomas

#32, Känner ju varann, enäggstvillingar i allt…

Vad spelar det för roll?
Inte många tips på den här strängen.

Har bara en magfeellin idag vi får se Prime komma långt ut i spåren….
Kan ej skaka av mig denna….
SÅ jag tog hängslen livrem här på bolaget 1 2 7 11….
är inne på samma spår demon
colombian är klassen bättre än dessa. men det blir långt fram.

Soljero Briljant 1% är 5% för lite, spelvärd 1%are. Men ska ju till mycket.
1.2.5.11.12 känns sjukt heltäckt.
mjo, jag har plockat med den också faktiskt. förmodligen 3-4 i mål..men intressant på 1%

#39, Japp! Lykca till!