V75-2 Solvalla 27/5-06
**V75-2. Tvilling
**2140 A
1 Dalagårds Souci - Melander M 1d142 13,6a
2 Heavy Dew - Redén D d132d 15,1a
3 Västerbo Webmaster - Uhrberg T 27124 14,3a
4 Roi d'Inverne - Bergh R 53d22 14,5a
5 Itty Bitty - Karlsson J B 11321 12,7a
6 Scarly - Erixon L 31413 13,6a
7 Lucky Miracle - Svanstedt Å 01212 14,5a
8 Gentle Seat R.L. - Sjöberg P 01011 13,5a
9 Alandias Hälge - Eriksson J d1144 13,2a
10 Rite on Dirt - Lennartsson P 13101 15,0a
11 Caramello - Kontio J 10110 13,9a
12 D.J.Seabrook - Sjunnesson J 13214 14,4a
Rite On Dirt står ju lite tråkigt till, men det hindrar inte mig från strecka tidigt. Om det löser sig någorlunda bör de övriga få svårt att svara upp mot denna klassbäver.
mvh
Bertil
Gentle Seat R.L var mycket imponerande när han vann sitt försök, men loppet ser vidöppet ut då de bästa hästarna fått besvärliga bakspår.

Gäller att de har nerverna på insidan hästarna, flera som hoppat av rena förskräckelsen av den stora ljudliga publiken.
Just nu känns Västerbo Webmaster, Lucky Miracle och Rite On Dirt mest intressanta.

Scarly blir farlig nu när han fått framspår även om det är lite längre ut på vingen än önskvärt.
Nu är också Västerbo Webmaster tillbaka i sin "gamla" klass I. Senaste loppet gjorde han i Brons från uselt läge. Nu luktar det nästan spikmaterial. Men det finns kanske bättre alternativ.
Alltid många bra i en Final, men läge och form gör att flera av de övriga nog får svårt.

Nr 4 Roi d´Inverne. Fyraåringen är under kraftig utveckling. I fjol blev det två vinster på femton starter och ytterligare sex placeringar bland de tre. Fick då prova på lyckan mot de bästa i kullen och skötte sig med den äran. Kommer att bli bättre och bättre under 2006. Var så säkra. Har nu två lopp i kroppen efter vila. Årsdebuten gjordes på Umåker i slutet av april månad. Var då bortvald av Robban och kördes av Jansson. Hade ett elftespår bakom bilen över full distans. Det blev ett offensivt upplägg där Roi d`Inverne fick göra största delen av resan i dödens. Höll med tanke på detta klart godkänt som tvåa bakom Cromwell. Senast var det så dags för andra starten för i år. Då på Åby och det var Klass I försök som väntade. Hade ett innerspår i volten och kunde som väntat inte försvara detta. Fick invändig resa och först på sista bortre kunde Robban lyfta ut honom i andraspår. Man gick på och med några hundra meter kvar skaffades greppet. Kunde sedan inte stå emot Gentle Seat R.L. sista biten, men får ändå bra betyg. Med dessa två lopp i kroppen lär toppformen vara nära. Ett fjärdespår bakom bilen innebär att Robban kör offensivt. Jag tror man får ta över taktpinnen från Itty Bitty. Sedan ska Roi d´Inverne slås.
hafor, det gillar jag jag har som du vet länge haft ögonen på Scarly och då det bättre hästarna fått dåliga lägen så kan Lars Erixssons springare var ett mycket bra drag. Han var ju enastående bra senast efter galoppen

Frågan är hur man ska behandla Rite On Dirt med tanke på att han har varit förkyld sedan han bytte tränare?
Loppet behöver nog ganska många streck ju mer man läser. Och ex Dalagårds Souci kom ju riktigt fort i spåren senast och blev tvåa bakom Itty Bitty. Kan ju få en smörresa här?