V75-1 Solvalla 27/5-06
**V75-1. Tvilling
**1609 A
1 Alexia Ås - Untersteiner J 20255 12,6a
2 Grace Hjordal* - Mönster K 15452 11,7a
3 Suzanne - Adielsson E 2312d 11,8a
4 Olly Lane* - Lugauer C 11112 13,2a
5 Needles'n Pins - Kolgjini L 45020 12,3a
6 Rebecka - Kontio J 14124 12,7a
7 Caprice Hörda - Forsgren L 10301 12,1a
8 Aquaria* - Ahokas K 01211 12,3a
9 Zoccer Wadd - Svanstedt Å 1d210 11,7a
10 Face for Ever - Goop B 31005 12,3a
Grace Hjordal är en riktigt fin häst, såg den på jägers under Derbyhelgen då den vann på 12,7 har jag för mig. Kvick ut och i spets har den en riktigt bra chans, svårt å se Suzanne ta en längd på denne. 8-10 ggr kanske…
Men, man kanske ska fundera på Zoccer Wadd också. Ett mycket bra lopp där man kan undra vad Olly Lane kan prestera? Jag avskriver inte heller Suzanne.
Vad vet ni om Aquaria??
mvh
Bertil
De är väl egentligen ingen som är direkt avskriven på förhand, tanken var ett drag som antagligen ej blir hyperstreckad eller spelad till 2-3 ggr. Såg nu dock att det var fler som var på bettet, travronden förstarankar den bl.a.
Zoccer Wadd ska givetvis räknas det är inga konstigheter med det men att spela den till 2 ggr från ett bakspår över racerdistans på en hyperssnabb cementbana, nja…

Undrar om inte de övriga laddar loppet för Zoccer Wadd. 1,2,4,6 laddas väl samtliga och riktigt snabba är de också. Spikbud om det inte inkommer någon negativ info men hon ska ju vara åtgärdad nu.

Att det blir laddning från start är nog rätt givet. Vem som drar sista strået är väl något att spekulera i ;-)
Knud Mönster hävdar att Grace Hjordal tar spets och kör 1,08 lätt och räknar med spets. Alexia Ås tog nyligen 1 längd på både Vip Stone och Citation på 1.09,5 från start. Suzanne är ju inte heller helt oäven i starten, men var ofräsch senaste starten. Som sagt det kommer att bli drag i starten och visst borde Zoccer Wadd gynnas av tempo. Hon har ju läge att följa de värsta startkanonerna, men gör det knappast utan får nog laddas ute i 3:e spår som vanligt. Än så länge tycker jag dock inte hon visat någon toppform och är nog svårbedömd med tanke på distansen också.
Edit och förtydligande: Knud sa att GH kan öppna 1.08 för spets och inget annat ;-)
Det finns klart läge för skräll i detta lopp!
Om gracen går en 08-tid så vet i fan om den inte hade vunnit ett elitlopp
skämt å sido. Risken är väl som ni säger att det blir en ruggig startrusning här vilket då giv kan gynna ZoccerWadd. Kommer nog trots allt att lägga en liten peng och def ett streck på Grace Hjordahl.
Roger Wamann tror mycket på att Alexia Ås leder hela vägen runt

#7 Jag ska nog ändra i texten, Knud sa att GH kan öppna 1.08 för spets ;-)

Det var förskräckligt vad lågt Åke ligger med Wadden frågan är hur mycket man ska ta till sig av det?
Någon som inte har blivit nämnd men som också kommer att gynnas av tempot och kan gå ruggigt starkt till slut - Caprice Hörda. Varning utfärdad 
I brist på bra spikar så tänker jag spika Danmark kanske bästa häst Grace Hjordal