Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 576 ggr
ThomasH
0

V75-4 Solvalla 27/5-06

**V75-4. V3-2. Tvilling
**2140 A

1 Energy Launcher - Alsén O 02030 16,3

2 Eges Officer - Goop B 12215 14,4a

3 Matrix Reloaded - Sundberg H-O 1111d 15,4

4 Ted Sandyman - Lindblom C-E 31453 13,4a

5 Prestige - Adielsson E 0kd12 13,3a

6 Alabama - Söderkvist S d1k11 13,0a

7 Big Sir Price - Kontio J d2d36 14,2a

8 Fire Concord - Olsson R N 41152 16,9a

9 Mackmody - Samuelsson O 21213 16,7

10 Yankee Mic - Eriksson S 11111 15,6a

11 Leader Ås - Jansson T 11061 16,8a

12 M.T.Allan - Norman P G d0120 16,2

Bertil
0

Upp till bevis för segervane Yankee Mic som möter hårdare motstånd än vanligt och varför inte passa Leader Ås, Eges Officer, Matrix Reloaded och kanske även Mackmody???? Vidare ser jag Alabama med god chans.

mvh
Bertil

dollarsallover
0

Inga fler  ? Flört

dollarsallover
0

Inga fler  ? Flört

Lise-Lotte
0

Usch - förhoppnignsvis kan man strecka på rejält här.

Lise-Lotte
0

Dessutom verkar kollektivet lugna med ett fyrtal här då ska man passa på Cool

Bertil
0

hehehe, jo säkert :-))))

mvh
Bertil

hafor
0

Jag tror faktiskt att Alabama tar spets från Eges Officer och kan säkert bli segerfarlig. Matrix Reloaded har bra läge och räknas tidigt. Yankee Mic har ju imponerande staket, men nu är det upp till bevis när han inte kan köra i spets och får jobba själv ute i spåren. Vi får heller inte glömma bort Stig-Erik's Prestige som nu fått betydligt bättre läge och nu har 2 bra lopp innanför västen.

Som ett sant klass III-lopp så blir det att kryssa på så långt pengarna räcker Räcka ut tungan

ThomasH
0

Jag tror Alabama vinner och kan vara en spik

Lise-Lotte
0

Då kanske man skulle kunna klara sig med streck på …. asch trodde jag skulle kunna komma undan med tre här men så tjuvkikade jag igen fast jag "bestämt" mig och då bidde det 4,5,6,7,8. Men nu får det vara slut Fot i munnnen

Matrix hoppar jag över som aldrig autostartat "för det går aaallri" som de säger i Örebro.

Lise-Lotte
0

Detta loppet är hopplöst nu velar jag igen men det ser ut att kunna sluta hur som helst här och frågan är om man endå inte ska försöka värka fram en spik, bära eller brista Fot i munnnen

Energy Launcher skulle vara smörluckan i så fall

Eges Officer skulle kunna vara en MEN hur blir det då 3,5,6,7 också laddar för visst brukar det köras lite extra denna helgen?

Matrix Reloaded där spekulerar en del i att det kan vara formtapp med tanke på galoppen och det läget som den kom och tränaren kände inte samma spänst heller. Och så har vi bildebut.

Ted Sandyman höll sig äntligen på benen senast och med optimal balans vilket det blir nu också. Calle är duktig på att bära hästarna och 1,10,5 sista 500 senast kanske räcker hela vägen denna gången?

Prestige tycker man förbättrats ordentligt mer fräsch och har mer ork. Gjort  näst bästa tiden på distansen där majoriteten ligger runt  1,16 tider. Har dessutom det i särklass bästa spåret på Solvalla, statistiskt sett.

Alabama har ett problem med att hon bryter och drar höger bakben vilket hon också har blivit rapporterad för. Mycket startsnabb och det kan behövas för Solvalla har ju som bekant inte vinklad vinge.

Big Sir Price värmde som en gud senast men föll som en sten, kanske bara tillhör värmningsvinnarkategorin? Öppnade i alla fall som en katapult i värmningen senast på 1,07/300

Fire Concord förvånade mig senast med att se ytterst uttråkad ut i perfekt position andra ytter men lyckades bita ihop (och buren av kusk) och bli tvåa. Fick sig nog en bra genomkörare där och egenskapen att gå hela vägen i mål kanske passar bra?

Mackmody har ju fått ett väldigt bra spår med tanke på ryggen i EO och kan således rinna emellan i starten. Verkar kunna jobba en hel del själv i spåren verkar också köras ganska offensivt i spåren (de sitter inte och väntar i kön om jag säger så Flört)

Yankee Mic har ju visat att han kan vinna bakifrån också och med den inställningen han verkar ha så kan det kanske gå vägen. Tempot kommer de nog alldeles säkert att få till hjälp i alla fall. Dock kändes han inte lika bra senast men de hoppas att det bara var en dålig dag.

MT Allan det bör inte gå i alla fall inte härifrån.

Och vem kan finna en spik här då - inte jag Skrikandes

Lise-Lotte
0

Glömde visst en

Leader Ås vad ska vi hitta på här då för inte har då jag fått kläm på honom i år och senaste loppet var ju inget att skriva hem om, billigt. Har svårt att se honom som ett vinstbud här

ThomasH
0

Och just därför spikar jag Alabama då jag tror att hon omgående sitter i spets