V75-6 Solvalla 27/5-06
**V75-6. DD-1. Tvilling
**2140 A
1 Present - Uhrberg T d4236 13,4a
2 Crowns Diamond - Goop O 01421 11,8a
3 Claes Palema - Lennartsson P 52304 13,2a
4 Tobina Pazzione - Svanstedt Å 11221 12,5a
5 Regent Royal - Lindqvist O A 45535 12,5a
6 Frosts Officer - Jansson T d1442 14,3a
7 Run for Vuggt - Goop B 22433 12,5a
8 Dalshan As* - Tengsareid Å 46117 13,8a
9 Night Rambler* - Sjunnesson J 20212 13,5a
10 Sipper Sisu - Kontio J 30122 12,4a
11 Prince Valliant - Adielsson E 5151d 12,3a
12 Breeze Brodde - Takter J 36641 12,7a

Jaha frågan är hur det är med Prince Valliant form egenligen. Jag tror att den kan ha vänt.
Tobina P skulle kunna vara ett spikbud hon är så tuff. Men Run For V var riktigt stark senast. Detsamma om Frosts Officer och Sipper Sisu. Står dock tufft inne här båda men de har rätt inställning.
Crowns Diamond har haft korsförlamning efter senaste och han är väl typen som behöver ett lopp efter det?

Här heter vinnaren Night Rambler (trots att kusken heter Jörgen Sjunnesson ;-). Han flög fram över upploppet senast på V75 och hade vunnit lätt (blev 2:a bakom Crowns Diamond) om Jörgen kört i tid. Vi får hoppas han lärt sig av läxan. Dessutom har han perfekt spår bakom startkanonerna Present och Crowns Diamond. Naturligtvis får vi inte underskatta Tobina Pazzione som var brutalt bra senast och plockade ner Västerbo Miguel med briljans.
Prince Valliant är jag däremot mer tveksam till. Tycker inte han visat sitt rätta jag på sistone.
Min evigt uttjatade Regent Royal gör hela tiden bra insatser, men borde få ännu svårare att vinna denna gång. Bara därför så gör han väl det ;-)
Vallianten måste börja visa goda takter innan vu ens börjar strecka honom när omgivningen är så hård som den är här. Nej, grabbar och tjejer där kan ni spara ett streck!!!
mvh
Bertil
Visst är det en ovanlit dålig silverfinal och Prince Valliant måste ha straffspark

Ett litet förtydligande avseende Prince Valliant och formen som vänt = ingen form att strida med alltså.
3 mot en Thomas 
Låter som bra odds för mig

Håller med dig hafor, Nr 9 Night Rambler som var bra vid segern hemma i Norge näst senast. Visade fortsatt toppform då han senast på Åby raketspurtande i den Silverdivision som Crowns Diamond vann. Andraplatsen lämnade mersmak. Är en outsider här.

Suget håller i sig och Tobina Pazzione om jag kan skaka av mig Run For Vuggt … nä det lär inte gå 
Och jag som är motvals spikar Prince Valliant.